Opel kopen?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Opel kopen?

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226748
    SiggieTigra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 October 2009

      http://www.bild.de/geld/wirtschaft/general-motors/gm-will-opel-erneut-verkaufen-18299094.bild.html

      kleine quote:

      die US-amerikanische Opel-Mutter General Motors (GM) an der Überlebensfähigkeit ihrer deutschen Tochter und prüft konkret Pläne für eine Veräußerung.

      en de überquote van de dag:

      Als mögliche Opel-Käufer im Gespräch: Volkswagen – und chinesische Autobauer!

      :wtf :jerry

      #17738738
      mallemalle
        Lid sinds:
        8 June 2010

        er is geen haat, alleen een stel flapdrollen die maar blijven zeuren over vw versus opel

        #17738739
        asconahobbyist
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 June 2008

          als opel van vag wordt hoef ik ze niet meer.
          Dan zien ze er allemaal hetzelfde uit,worden ze weer storingsgevoeliger en een stuk duurder.

          #17738740
          Ruud H
            Lid sinds:
            9 June 2011

            ik ben ook overgestapt van VW naar opel haha wat een vooruitgang :thumb

            #17738741
            Mr.F
              Lid sinds:
              3 November 2008

              General Motors zou er weer oren naar hebben om Opel te verkopen. Chinese merken en zelfs Volkswagen zouden interesse hebben in Opel.
              Tijdens het bijna-faillissement scheelde het niet veel of Opel was uit het merkenportfolio van GM verdwenen. Destijds hadden Fiat, de Duitse regering en het Oostenrijks-Canadese bedrijf Magna interesse in het merk. Die laatste had de deal bijna in kannen en kruiken toen GM op het laatste moment Opel terugtrok van de markt. Opel hoort sinds de jaren ’20 tot het Amerikaanse concern.

              Volgens het Duitse opinieblad Spiegel en ons zusterblad AutoBild heeft GM opnieuw interesse om Opel, samen met het Engelse zustermerk Vauxhall, van de hand te doen. Het merk is opnieuw verliesgevend en Opel lijkt zijn rol in het concern verloren. “Zuinige motoren en modellen kan GM betrekken bij de Koreaanse dochter Daewoo,” aldus Spiegel. Opel is inmiddels nog het enige onderdeel van GM dat verlies maakt.

              GM’s allerhoogste baas Dan Akerson zegt in een reactie in de Duitse media dat hij ‘ongeduldig’ is over Opel. Inmiddels weten de Duitse media te melden dat enkele Chinese partijen zich hebben gemeld voor de overname van het merk. Ook Volkswagen zou interesse hebben, al is het maar om de Chinese merken de pas af te snijden in Europa. Ook toen Opel twee jaar geleden in de verkoop stond, heeft VW eveneens doorgerekend of het interessant zijn Opel te kopen.

              Karl-Friedrich Starcke doet de verhalen over de afscheiding van GM af als ‘zuivere speculatie’. Bij die woorden sluit de Nederlandse woordvoerder Opel zich aan. Klaus Franz, de voorzitter van de ondernemingsraad zegt zelfs dat het verhaal ‘een rookgordijn is van de concurrenten die daarmee de aandacht willen afleiden van het feit dat het weer goed gaat met Opel’.

              Hopelijk is het het laaste, want waarom zouden ze Opel verkopen?
              Pas ging het toch zo goed?

              Hopelijk komt het goed met Opel :)

              #17738742
              DEEF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 May 2007

                opel zelfstandig??
                zullen we anders een collecte houden :hmmz

                #17738743
                kaneelschep
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2004

                  Ik heb nooit haat gehad tussen de twee merken. Beide voor en nadelen! nieuw of oud.
                  Ik vind de grotere Opels van de laatste tijd eigenlijk best erg mooi. EN je ziet ze ook al best veel rijden! :thumbup
                  Al ben ik helemaal niet vd nieuwe autos en zal ik die modellen pas over 20 jaar kopen, toch zou het leuk zijn als het dan nog opel is.
                  Zo niet dan liever VW dan chinese rotzooi. Daar is werkelijk niemand die zich om kwaliteit bekommert.
                  Maar zoals ze ook al zeggen aan het eind. Het is waarschijnlijk allemaal maar gelul vd concurentie.

                  #17738744
                  SiggieTigra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 October 2009

                    @kaneelschep wrote:

                    Ik heb nooit haat gehad tussen de twee merken. Beide voor en nadelen! nieuw of oud.
                    Ik vind de grotere Opels van de laatste tijd eigenlijk best erg mooi. EN je ziet ze ook al best veel rijden! :thumbup

                    Ik ook, ik ben gek van corrado’s en golfjes 1, maar rij al 10 jaar opel…so what!

                    Voor de rest, opel moet gewoon zo blijven als het is, een overname door de vag lijkt me echt zeeeer onwaarschijnlijk.

                    #17738745
                    Mr.F
                      Lid sinds:
                      3 November 2008

                      G*dver, die reactie’s op Autoweek van die lansloze mensen..
                      Daar wordt ik ook niet goed van zeg… :puke :puke :puke

                      #17738746
                      DEEF
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 May 2007

                        ik lees onderhand geen opel nieuws meer op autoweek,alleen al voor de achterlijke reacties van sommigen :fy1 :fy1 :fy1
                        wat een randdebielen zitten daar tussen :ass

                        #17738747
                        mallemalle
                          Lid sinds:
                          8 June 2010

                          @asconahobbyist wrote:

                          als opel van vag wordt hoef ik ze niet meer.
                          Dan zien ze er allemaal hetzelfde uit,worden ze weer storingsgevoeliger en een stuk duurder.

                          nee nu lijken ze absoluut niet op elkaar :hmmz

                          #17738748
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            De nieuwe passat variant in het zwart op afstand lijkt wel op een Vectra-C.

                            Willem

                            #17738749
                            Mr.F
                              Lid sinds:
                              3 November 2008

                              Haha, ik ga er lekker tegen in op Autoweek.

                              Heb al de 1e PB ontvangen van een Anti-Opel gast haha :P

                              #17738750
                              SiggieTigra
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 October 2009

                                @Mr.F wrote:

                                G*dver, die reactie’s op Autoweek van die lansloze mensen..
                                Daar wordt ik ook niet goed van zeg… :puke :puke :puke

                                Trek je je daar echt serieus wat van aan? Dat is echt niet goed voor je hoor.
                                :???:

                                #17738751
                                Mr.F
                                  Lid sinds:
                                  3 November 2008

                                  Het is waar :thumb
                                  Maar vind het ook wel grappig om er tegenin te gaan, waarom al die haat altijd..

                                  #17738752
                                  Mr.F
                                    Lid sinds:
                                    3 November 2008

                                    Opel frustreert GM

                                    DETROIT/FRANKFURT – General Motors zit met de handen in het haar als het om Opel gaat. De verkopen nemen toe, maar winst blijft uit. Opel afstoten, zoals door Der Spiegel en Autobild donderdag geroepen, blijkt niet aan de orde te zijn, beweren bronnen van persbureau Reuters.

                                    Verkoop van Opel vanwege het uitblijven van winstgevendheid is niet realistisch. Ondanks dat General Motors Opel enkele jaren geleden nog in de etalage plaatste en het Te Koop-bord weer werd binnengehaald, beweren topfunctionarissen van Opel nu dat het haast onmogelijk is om Opel af te stoten. Het Duitse merk zit door het gezamenlijk gebruik van platforms, motoren en andere techniek zo verweven in de andere modellen en merken van General Motors , dat het loskoppelen een enorme operatie is.

                                    Reuters bericht dat General Motors enorm gefrustreerd is over het uitblijven van winst. Ook voor de lange termijn verwacht GM geen zwarte cijfers bij Opel, blijkt uit reacties tegenover het persbureau.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.