Opel knutseldag?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel knutseldag?

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228618
    Robke1
      Lid sinds:
      2 November 2010

      Mensen,

      Ik zie hier regelmatig mensen die zo nu en dan aan hun auto knutselen, van een beurtje tot aan complete verbouwingen.

      Nu is het misschien leuk om eens een knutsel dag te organiseren? Hoe zie ik zoiets voor ogen?

      1. Er schijnen op diverse locaties in NL mogelijk te zijn om een garage af te huren (dit is incl. gereedschap). Wij kunnen met een groep(je) z’n garage afhuren.

      2. Van te voren geef je aan welke zaken je wilt uitvoeren (zaken als beurtje of….).

      3. Per model categorie wordt er een indeling gemaakt.

      4. Er worden een aantal regeltjes gesteld, bijv max x aantal uur in de garage.

      5. Mensen bestellen hun eigen spullen, evt. ervoor zorgen dat er in de buurt van de garage een onderdelen leverancier aanwezig is.

      Nu schets ik het bovenste even snel, maar wellicht is het wel leuk om te doen. En voor het zelfde geval is dit al wel eens gebeurd en helemaal verkeerd afgelopen :x

      Groet,
      Robke

      #17761673
      Robke1
        Lid sinds:
        2 November 2010

        Oja ook nog een idee is om op z’n dag alle how2’s door te nemen en evt uit te leggen.

        #17761674
        Edvries
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 December 2004

          Dit is al een x eerder op poten gezet en is toen geflopt op de kosten die zo een dag met zich mee brengen. Neem maar eens contact op met Hans Vledder. Die kan je er genoeg over vertellen.

          Neemt niet weg dat ik het initiatief erg waardeer!!

          Groet.

          Eric.

          #17761675
          Jerremy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 October 2004

            Opzich idd best een leuk initiatief maar..

            origineel gepost door Robke1
            Ik zie hier regelmatig mensen die zo nu en dan aan hun auto knutselen, van een beurtje tot aan complete verbouwingen.

            Nu is het misschien leuk om eens een knutsel dag te organiseren?

            Ik denk dat je nu echt twee dingen door elkaar haalt. Een beurtje en een auto ombouwen zijn 2 totaal verschillende zaken. Een auto ver/om bouwen doe je niet in een dagje in een (afgehuurde) werkplaats met een workshop achtige insteek..

            Als je zoiets doet zou ik ’t houden bij uitvoering van relatief simplele en nuttige mods, en zaken op onderhouds gebied.

            #17761676
            D.J.R.
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 June 2009

              Nou erg interessant,want ik moet nieuwe koppelingsplaten hebben binnenkort.
              Ik weet in Arnhem zit z’n huur garage en wie weet kunnen we zo iets regelen.:thumbup
              Erg leerzaam voor iedereen,maar moet wel mensen hebben die er meer verstand van hebben dan ik. :hmmz

              Dirkjan

              #17761677
              speaker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2007

                Sluit me aan bij Jeremy en Eric.

                Leuk idee… maar er worden 2 verschillende dingen aangehaald.

                En .. Vledder heeft idd zoiets op poten gezet om een met een groepje in 1 dag te leren je auto een beurt te geven. Kosten waren toen iets van 100 euro p. lid ( incl. olie ,filters,huur garage , etc… dus echt niet duur ) en WEG WAS DE ANIMO !!

                En zoals DJR hierboven suggereerd om ‘ ff ‘ zijn koppelingsplaten te laten vervangen… neem van mij aan , dat werkt niet op zo’n dag. Dan moet je gewoon Wim-v6 ofzo ff lief aankijken en hopen dat hij je een dagje wilt helpen !! king:

                #17761678
                Robke1
                  Lid sinds:
                  2 November 2010

                  Als je alles in 1 dag wilt passen kun je bepaalde richtlijnen opstellen:

                  Op de dag zelf worden de werkzaamheden beperkt tot:
                  – Modificaties (van maximaal 30 min) of anders overeen gekomen
                  – Garage gebruik maximaal 30 minuten

                  Daarnaast kunnen er een aantal workshops plaats vinden van mensen die bijv bepaalde ervaringen hebben (kan met een drankje etc.) dus niet te formeel. Bijv alle how2 uitleggen / doorspreken.

                  #17761679
                  D.J.R.
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 June 2009

                    origineel gepost door speaker
                    Sluit me aan bij Jeremy en Eric.

                    Leuk idee… maar er worden 2 verschillende dingen aangehaald.

                    En .. Vledder heeft idd zoiets op poten gezet om een met een groepje in 1 dag te leren je auto een beurt te geven. Kosten waren toen iets van 100 euro p. lid ( incl. olie ,filters,huur garage , etc… dus echt niet duur ) en WEG WAS DE ANIMO !!

                    En zoals DJR hierboven suggereerd om ‘ ff ‘ zijn koppelingsplaten te laten vervangen… neem van mij aan , dat werkt niet op zo’n dag. Dan moet je gewoon Wim-v6 ofzo ff lief aankijken en hopen dat hij je een dagje wilt helpen !! king:

                    Ja dat gaan we toch van uit dat hij komt.:jerry:jerry

                    #17761680
                    Robke1
                      Lid sinds:
                      2 November 2010

                      Hehe :)

                      Ik denk dat de eerste stap (toch) luchtig zal moeten zijn.
                      Ergens op een parkeerplaats misschien met een krikje / wat andere kleine dingen erbij en gewoon iedereen zijn spul + vragen meenemen en kijken waar het schip strand :)
                      En bevalt het goed kan het altijd nog groter worden :)

                      Want dan heb je in ieder geval niet z’n drempel van shit moet ik 100 euro lappen en wat zie ik ervoor terug :x

                      #17761681
                      SjaakV6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 April 2008

                        Of 1 bepaalde klus doen, waar veel vectra’s last van hebben.
                        De eerste is dan even uitvogelen en daarna gaat het steeds sneller.

                        Bijvoorbeeld: VECTRA-B: Dwarsarm kogelbussen vervangen
                        http://www.vectrateam.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=5589

                        #17761682
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Als iemand een keer wil weten hoe het hoe en wee van de Vectra werkt kan die wel bij me langs komen hoor.

                          leg met plezier alles uit hoe het werkt en hoe te werk te gaan.

                          Willem

                          #17761683
                          Robke1
                            Lid sinds:
                            2 November 2010

                            Heb je een garage Wim? :afro

                            #17761684
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              hobbyruimte waar ik vrij toegang heb.

                              met 2x breug (tenminste als ze vrij zijn).

                              #17761685
                              Robke1
                                Lid sinds:
                                2 November 2010

                                Mijn lijkt het wel leuk om eens langs te komen :)
                                Wil evt wel voor het drinken zorgen :)

                                #17761686
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  zou zomaar kunnen

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.