Opel Kadett E 1.6i

Forumindex Forums Modellen Kadett Opel Kadett E 1.6i

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18375954
    Jens kadett
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 June 2020

      Hoi ik ben Jens, ik heb sinds kort m’n eerste auto, een vrij nette rode Opel Kadett E 1.6i sedan uit 1988.
      Het is een erg leuk ding en rijdt goed, meestal…
      Het probleem is alleen dat ze (ja ze) soms in houdt en als je de warme motor wilt starten gaat dat moeilijk en wilt ze moeilijk op gang komen en als je gas geeft begint ze te schokken en in te houden.
      Weet iemand wat dit kan zijn? :help:

      #18378010
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Een 16i is een singlepoint injectie, ook wel monopoint injectie genoemd. Dus één centrale injector, voor alle vier de cilinders. Nou komt mijn vraag;…… Hoe lang, hoeveel jaar is het geleden dat de DETT een grote beurt heeft gehad. Dus filters, vloeistoffen.bougies. En over vloeistoffen gesproken, wat voor benzine tank je, hopelijk géén E10 rommel. Heeft de DETT nog een tijd stil gestaan? Vergeet ook niet de benzinefilter!!

        #18387281
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          Jens gaat op de fiets??                    :bye:

          #18387286
          Jens kadett
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 June 2020

            Hoi Jethro,

            Beetje late reactie maar ik krijg ze nu pas de reacties te zien, ik weet niet precies hoe lang ze stil heeft gestaan maar ik weet wel dat als er toch gereden werd het alleen maar kleine stukjes waren.

            Ik heb tot nu toe maar 1 keer met pijn in mijn hart E10 getankt, het was dat of een lege tank, maar zo gouw ik E5 tegen kwam heb ik dat er bij gegooid.

            Vrijdag wordt ik 18 dus zaterdag ga ik voor het eerste alleen rijden en bij mij op werk (stern Hilversum) olie+filter, luchtfilter en brandstoffilter vervangen

             

            In de tussentijd heb ik ook mijn verdelerkap en rotor vervangen en nu slaat ze al 100 kilometer niet meer af :applause02:

            #18387287
            Jens kadett
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 June 2020

              Nu nog een paar dagen met de fiets en dan wel lekker met de Kadett naar werk :yahoo:

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.