Opel Insignia A20NHT vraagjes

Forumindex Forums Modellen Insignia Opel Insignia A20NHT vraagjes

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18464756
    Puddingbroodje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 March 2018

      Hallo, sinds een aantal dagen in bezit van een Insignia automaat met de 2.0T A20NHT.

       

      Ik wil graag dingen weten waar je op moet letten bij een 2.0T en wat kwaal is van deze motoren, en wat er vaak kapot gaat zodat ik dit kan nakijken of dit kapot is zodat ik het kan gaan vervangen. Maar ook moet er bv sowieso iets vervangen worden bij deze motoren (bijvoorbeeld carterventilatie bij sommige auto merken) omdat dit bv dicht slip van de olie of vaak kapot gaat

      En automaat bak wil ik graag olie laten verversen, moet dit bij een bepaald bedrijf of opel dealer of kan dit gewoon bij de lokale garage?

      #18464873
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Distributie ketting blijft een zwak punt.

        Dus let op of het onderhoud juist en tijdig is uitgevoerd.

        #18464875
        Puddingbroodje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 March 2018

          Dat is die zeker. Mooi onderhoud beurten gehad op tijd. Dus zolang olie gewoon goed bij gehouden is, warme motor etc moet het goed komen.

           

          Nog een vraag als IEMAND die kan beantwoorden 9 van de 10keer werkt mijn cruise control niet. Heb alles al geprobeerd. Is het een kwaaltje met de knoppen?

          #18468661
          tijne
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 January 2005

            ik ben al ergens tegen gekomen (weet niet of het klopt) dat er geadviseerd word om de ketting iedere 60.000km te vervangen.

            nogmaals weet niet of dit klopt

            #18468775
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Is geen interval voor, je hoort het vanzelf als ie eraan zit te komen, altijd met je deur open starten.

              En tijdig olie verversen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.