Opel Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo 200+PK; BlowOffValve,

Forumindex Forums Modellen Insignia Opel Insignia 1.6T Sports Tourer Cosmo 200+PK; BlowOffValve,

6 berichten aan het bekijken - 51 tot 56 (van in totaal 56)
  • Auteur
    Berichten
  • #18198382
    andy8908
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2015

      @Rottentweetie wrote:

      @andy8908 wrote:

      Gister heb ik ook een DBilas Flowmaster laten inbouwen maar dan met de 1.4T motor. Direct na het starten wou de koelvin niet meer uit maar toen de auto op de rollenbank was geweest was het probleem weg en niet meer terug gekomen. Heb de motor nog niet de toeren in gejaagd maar wat ik wel merk is dat het gasrespons een stuk directer is geworden

      Beste Andy,

      Dit gevoel heb ik dus soms ook. Maar de andere keer dan is de gasrespons ook ineens weer een stuk minder… Ik moet het verder nog even uitvogelen.

      Daarbij moet ik wel zeggen dat ik altijd BP Ultimate 98 tank. Misschien dat dat het verschil maakt?

      #18198383
      Hageth
        Lid sinds:
        18 August 2015

        Nog gelukt vandaag.
        Blijf het toch raar vinden. Op me corsa opc had ik er geen last van en meerdere van het forum.
        En Astra’s hoor je het eigenlijk ook niet en insignia lees ik er een paar.

        Is toch allemaal A16LET. Vergeleken met de corsa is de uitlaat anders. Corsa 63mm en 1 einddemper en de insignia geloof ik 60mm en 2 einddempers.
        Maar dat zou qua inlaat niks uit moeten maken. De beperkte factor in oude filter is de inlaatmond die erin zit. Geloof 50mm bij de dbilas is dit toch veel groter. Misschien wel 70mm, dus zou voldoende lucht moeten krijgen.

        Maar nu denk ik even erg simpel.

        #18349951
        Rottentweetie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 November 2010

          Topic geüpdatet!! Foto’s weer beschikbaar!! :D (Opel-Forum.nl bedankt voor de foto functie! Werkt fantastisch!)

          PS. Binnenkort wordt de Insignia verlaagd! (40-35mm) + Spoorverbreders! Ik zeg: NICE!!! :D

          #18349952
          Senatorman
          Beheerder
            Lid sinds:
            7 November 2016

            Fijn dat je topic weer compleet is. En dat blijft hij nu.
            Bedankt voor je inzet om het forum weer compleet te maken.

            #18351776
            HansKans
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 January 2018

              Hey, mag ik vragen hoeveel KM-stand jou Insignia nu heeft? Prachtige auto!
              En nog een twee vragen. v.a. welke KM-stand werd jouw Turbo gechipt?
              En tank je nog EUR 95? Zonder pingelen etc? Dank je wel!

              #18362583
              Rottentweetie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 November 2010

                [quote quote=18351776]Hey, mag ik vragen hoeveel KM-stand jou Insignia nu heeft? Prachtige auto! En nog een twee vragen. v.a. welke KM-stand werd jouw Turbo gechipt? En tank je nog EUR 95? Zonder pingelen etc? Dank je wel![/quote]

                Ten eerste bedankt voor het compliment!  :good:

                De Insignia heeft nu bijna 180K op de teller staan.
                Phoee… Dat is alweer even geleden hoor! Ik schat dat dat rond de 140K was… Misschien nog wel iets minder maar sowieso niet meer!

                Waar ik kan, tank ik RON98 of hoger. Echter worden steeds meer pompen RON95… Jammer genoeg.. RON98 of zelfs hoger rijdt wel veel fijner moet ik eerlijk toegeven… RON95 is ook goed te doen hoor, maar liever RON98 of hoger!

                B-)

              6 berichten aan het bekijken - 51 tot 56 (van in totaal 56)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.