Opel Grandland 1.6 Turbo 168kW Hybrid Business Elegance | welke opties kiezen?

Forumindex Forums Modellen Grandland X Opel Grandland 1.6 Turbo 168kW Hybrid Business Elegance | welke opties kiezen?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18466070
    Vjenne
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 October 2012

      Wij rijden vanaf  een Opel Grandland X Innovation (handgeschakeld) met veel plezier, deze moet eind dit jaar helaas het veld ruimen (had deze nog wel graag verder willen rijden, maar dat mag niet van mijn werkgever omdat ik als enigste bij Leaseplan zit)…

      Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken en ga denk ik voor een “Opel Grandland 1.6 Turbo 168kW Hybrid Business Elegance” maar heb daar wat vragen over.

      1) Ik kan als optie “6,6 kW boordlader (LZ02) (Elektriciteitsbron 6,6)” kiezen, maar kan niet echt vinden waarom je deze optie zou kiezen? Lees ik het goed dat je hiermee je auto op het 220 net kan opladen?

      2) Wat zin precies de voordelen van onderstaande optiepakket en dan voornamelijk de “Stoelen voorin met een verstelbare leuning”, krijg je dan een soort armleuning aan de stoel naast de middenconsole armsteun?

      Interieurpakket (WACC)Dit pakket omvat de volgende uitrusting:
      – Stoelen voorin met een verstelbare leuning, een lengteverstelling en een hoogteverstelling voor de passagier met een kantelverstelling elektrisch, elektrisch, elektrisch, 2-way electric en elektrisch
      – Elektrisch verwarmde voorruit
      – Zitplaatsen achterin naar voren kijkend ski luik

      3) De optie “Night Vision camera met voetgangersdetectie (N101)” is dat de moeite waard, wat vinden jullie doen?

      Bedankt voor het meedenken!

       

       

      #18466709
      Astroide01
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 June 2011

        Hoi Vjenne,

         

        Even een reactie op jouw vragen:

        1) Elke Hybrid kan je thuis opladen aan een wallbox (vast) of een mobiele thuislader (stopcontact), mits deze maar een Mennekes 2 uitgaande stekker heeft. De GLX Hybrid heeft maar een 1-fase lader, ongeacht of je de optie 6,6kW boardlader kiest. Hiermee kan je dus max. 16A x 230V = 3,6kW laden, oftewel ongeveer 12km/h. Openbare laadpalen hebben vaak een zwaardere zekering en hiermee zou je dus sneller kunnen laden, tot wel 26km/h.

        2) De optie WACC houdt in: Ergonomische comfortstoel, passagierszijde (AGR-gecertificeerd), Passagiersstoel 6-voudig verstelbaar, Verstelbare zitting passagiersstoel, 4-voudig elektrisch verstelbare lendensteun passagiersstoel, Verwarmbare voorruit, Verwarmbare voorstoelen, Verwarmbaar stuurwiel (vervalt i.c.m. automaat), In delen neerklapbare achterbank incl. middenarmsteun achter en skiluik.

        AGR stoelen zitten lekkerder, elektrisch verstelbare lendensteun is handig. Verwarmde voorruit is lekker als je snel last hebt van dat je voorruit aan de binnenzijde beslagen is. En verwarmde voorstoelen is lekker voor de kou-kleunen ;-)

        3) Night vision lijkt me leuk, maar meer ook niet. De GLX met LED koplampen heeft al een bult licht en lijkt me alleen praktisch als je veel landelijke weggetjes rijdt waar wel eens een hert over kan steken ;-) Het systeem waarschuwt de bestuurder en laat het vervolgens zien op het display achter je stuur. Als je daar op gaat kijken, ben je te laat en zit je alsnog boven op het hert. Video.

         

        Succes met je keuzes en veel rijplezier alvast.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.