Opel frontera B 2.2dti motor probleem

Forumindex Forums Modellen Antara, Frontera, Monterey, Campo, (offroads) Opel frontera B 2.2dti motor probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264059
    anthon04
      Lid sinds:
      12 February 2014

      hallo ik ben anthony, al 4jaar fiere eigenaar van een Frontera bj:2002.
      maar de laatse tijd laat hij me in de steek..

      Ging altijd in noodloop op constante toeren en rond de 2000/2500, maar dit is ondertussen opgelost met mijn vacum slagetjes te vervangen :thumbup

      Maar mijn motor stottert ook al een tijdje, vooral als ik op een contante toerental rijd of zowizo onder de 3000 tpm.
      Waneer mijn motor dan effectief “stottert” komt en soort van blauwe rook uit men uitlaat.
      Heb geen problemen bij het optrekken of bij “sportief rijgedrag”.. Maar aleen waneer ik een constante snelheid houd en dit op een lage toerental.

      Iemand ervaring met deze problemen?

      Ik ben momenteel bezig om mijn EGR/wervellkleppen te kuisen en ben ook van plan om de EGR klep voor altijd toe te maken.. :angel
      Heb me ergens opgevangen dat het misschien iets met men injectoren te maken heeft.

      Al hulp is welkom :)

      #18217309
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Klinkt een beetje als Inspuitdruk te laag, of Lucht in het Dieselsysteem.

        Verstuiver kapot kan ook inderdaad..

        De Lichtblauwe rook is Parafine rook, deze ontstaat bij een onvolledige verbranding door te kort aan diesel.

        Willem

        #18217310
        Gracy
          Lid sinds:
          4 March 2014

          Beste,
          sorry ben nieuw op deze forum en weet niet juist waar ik terecht kan met mijn vraag. Heb nl. een Opel Frontera 2.2 bwj 2000. Tot op heden niets anders als problemen gehad, zoals radiator, injectiepomp, toerenteller enz….nu onlangs valt mij op dat wanneer ik berg opwaarts ga of omgekeerd het lampje van motor aanspringt. Eens ik op gelijke grond ben doe ik het contact uit en start hem opnieuw, waarop het lampje weer uitgaat. Moet wel zeggen dat ik laatste tijd altijd olie bijdeed van zodra deze wat minderde, daar garage aanzienlijk druk had. Tevens als ik mijn oprit oprijdt (in achteruit) springt het lampje tevens aan. kan iemand aub mij meer wegwijs maken wat eventueel de oorzaak zou mogen wezen? Daar ik al genoeg geld in dat ding heb gestoken…..en er geen zekerheid meer in heb. Desondanks rijd het voertuig wel goed…..

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.