Opel Corsa verkopen (wat te doen?)

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa verkopen (wat te doen?)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #18402647
    bbouws
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 January 2019

      Hallo allemaal,

      Ik wil op korte termijn mijn Corsa C 1.2 Silverline uit 2006 verkopen maar nu zit ik even te kijken wat handig is.

      Is opzich een nette auto, heb hem in 2015 overgenomen van de 1e eigenaar met maar 5800km op de teller. Ondertussen bijna 118.000 fijne kilometers mee gereden met weinig problemen. Nu ik dicht bij mijn werk woon heb ik hem niet meer nodig en wil ik hem verkopen.

      Nu is het zo dat hij al een tijdje geen groot onderhoud meer heeft gehad.  Hij moet eind februari voor de APK. Ik heb nu meerdere opties.

      – Niks meer aan doen en in de huidige staat verkopen.
      – Alleen het nodige doen voor de APK, laten keuren en verkopen (moeten nieuwe achterbanden op)
      – Zelf groot onderhoud doen (filters, bougies, olie etc.) + nieuwe banden, APK keuren en dan verkopen.
      – Groot onderhoud door garage laten doen, nieuwe banden, APK keuren en verkopen.

      De auto heeft geen noemenswaardige mankementen/problemen behalve 1 ding wat jullie vaker gehoord hebben. Er komt namelijk ergens water binnen bij de bestuurderskant. Nu met dit natte weer is het een zwembad binnen en ik zie al schimmel verschijnen. Altijd met handdoeken in de weer en natte ramen aan de binnenkant. Erg irritant.. Ik heb de BCD deksel al bekeken. Deze was al goed dicht gekit dus was voor niks. Heb hem weer dicht gekit dus het water zal waarschijnlijk binnenkomen bij de rembekrachtiger vermoedelijk (?) Dit is een behoorlijke klus en het water ga ik nooit meer helemaal onder bekleding/matten vandaan krijgen zonder het eruit te halen waar ik natuurlijk geen zin in heb.

      Wat is wijsheid ? Toch proberen dit probleem te verhelpen en zo droog mogelijk proberen te krijgen zonder de vloerbekleding eruit te halen ? Stel ik doe al dit werk en de lekkage zit toch ergens anders ben ik ook de sjaak.

      #18402822
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Oude kranten nemen heel veel water op. Daarnaast vochtvreters plaatsen.
        Wat ik ook wel deed was een elektrische kachel er in plaatsen en dan flink ventileren.
        Maar belangrijkste is wel het probleem oplossen.
        En ja water kan overal vandaan komen, maar bij een C heb je wel de standaard plekken. ;-)

        Ook een stel budget banden zal je de kop niet kosten om hem door de APK te krijgen.
        Op marktplaats niet iets te vinden met APK waardige banden?

        #18402836
        bbouws
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 January 2019

          Heb motorolie, alle filters en bougies besteld. Dat is makkelijk zelf te doen. Ook budget banden besteld, laat ik monteren en meteen uitlijnen (trekt nu klein beetje naar links, keer stoepje gepakt helaas).

          Dan is ie wel weer redelijk in orde behalve de lekkage. Verkoop hem dan wel met dat probleem. Geen zin meer om m’n vingers daaraan te branden, is een flinke klus.

          Heeft 118.000 gelopen, 2e eigenaar, redelijk onderhouden, laatste paar keer zelf gedaan maar heb ik facturen/bewijs van. Zit dan APK op tot eind feb. 2022. Hopelijk is er een particulier die zelf beetje handig is die hem op waarde schat en de lekkage zelf wil/kan oplossen.

          Liefst verkoop ik hem via zo’n verkoopservice (die van ANWB bijv.) maar dan schijn je ong. de veilingwaarde te krijgen en die ligt volgens de koerslijst maar op €1000 en hij is wel ong. het dubbele waard schat ik.

          #18402862
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Maak je geen illusies veel meer dan die 1000 euro gaat die niet opbrengen. Zeker niet met een natte bodem

             

            Wat je er ook aan versleuteld, dat krijg je er straks vermoed ik niet meer uit. Her verkoopt wel makkelijker. Zonder apk denk ik dat je nog minder krijgt.

            #18402878
            bbouws
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 January 2019

              Zijn die Corsa C’s nog maar zo weinig waard?? Das wel een tegenvaller zeg.
              Nog maar eens goed over nadenken dan.. volgens marktplaats zou ik er nog ong. 2700 voor moeten krijgen maar dag leek me al niet bepaald realistisch..

              #18402879
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Verkoopprijzen bij autohandelaren met garantie en zonder natte bodem liggen ongeveer rond de 2000 euro. En vaak kan daar nog wel wat vanaf. Dus bij thuisverkoop zou ik er niet op rekenen denk als je er 1500 voor krijgt je zeker al heel blij moet zijn. Maar met natte bodem denk ik dat het vocht  / schimmelprobleem een afknapper gaat zijn voor de meeste mensen zeker voor dat bedrag.

                #18402880
                bbouws
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 January 2019

                  Wat is het slimste om nu te doen volgens jou?

                  Geen geld meer in steken en proberen te verkopen voor €1000 ?

                  Misschien alleen banden doen en APK?

                  Edit: ik laat er gebruikte banden opzetten, APK keuren en verkoop hem met ANWB verkoopservice. Lijkt me idd niet slim om nog €300 uit te geven aan onderhoud, nieuwe banden, uitlijnen etc.

                  #18402917
                  Koffie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 November 2019

                    Nog even een rondje zoeken op internet of je de lekkage echt niet met weinig moeite kan verhelpen?

                    #18402936
                    bbouws
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 January 2019

                      Het is of de BCD deksel (relaisbox deksel)of de afdichting rond de remkrachtverdeler. 1e  heb ik al bekeken en is het niet.

                      Rembekrachtiger verwijderen is veel werk, er moet veel los incl. rempedaal, oude pakking/kit verwijderen etc.. Is een volle dag werk en dan hopen dat ik alles weer terug krijg zoals het hoort. Zo handig ben ik nou ook weer niet.

                      #18403036
                      Elektron
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 February 2018

                        het is een feit dat er wat werk aan is, maar niet de hele dag. bij mijn vriend kostte het me ongeveer 3 uur.  waar woon je???

                        #18403064
                        bbouws
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 January 2019

                          Almere.

                          Probleem is dat ik weinig gereedschap heb.

                          #18403073
                          bandido
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 February 2010

                            Ik heb zelfde probleem gehad. Probleem met BCD deksel had ik zelf opgelost met nieuwe pakking onder de deksel. Rubber tochtstrip erin gepropt. Tekoop bij Gamma. Probleem met rembekrachtiger laten doen. Koste 85 euro bij een goeie vriend.

                            #18403074
                            bbouws
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 January 2019

                              [quote quote=18403073]Ik heb zelfde probleem gehad. Probleem met BCD deksel had ik zelf opgelost met nieuwe pakking onder de deksel. Rubber tochtstrip erin gepropt. Tekoop bij Gamma. Probleem met rembekrachtiger laten doen. Koste 85 euro bij een goeie vriend.[/quote]

                              Nice.. hoe heb je het water eruit gekregen?

                              Edit: voor de duidelijkheid, de vloermatten/tapijt is compleet doordrenkt aan de bestuurderskant :cry: Gaat bij mij dus niet om een beetje water.

                              #18403105
                              bandido
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 February 2010

                                Vochtvreters plaatsen, ouwe theedoeken op vloer gelegd,  en als ik met auto ging rijden verwarming op voeten zetten. Heeft tijdje geduurd.

                                #18403118
                                bbouws
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  20 January 2019

                                  [quote quote=18403105]Vochtvreters plaatsen, ouwe theedoeken op vloer gelegd, en als ik met auto ging rijden verwarming op voeten zetten. Heeft tijdje geduurd.[/quote]

                                  Thanks. Ik ga het 1 januari doen, heb goede kit gekocht. Mis alleen goed gereedschap dus ga het proberen zonder de rembekrachtiger te verwijderen. Ga de pedalen niet los kunnen krijgen vermoed ik.  Dan maar beetje eromheen werken. Zoveel mogelijk oude pakking verwijderen, goed schoonmaken en ruim dichtkitten. Ik ga een waterstofzuiger huren 2 januri om het meeste water weg te krijgen en dan met doeken, verwarming en vochtvreters aan de slag.
                                  Maandag 4 januari nieuwe banden, uitlijnen + APK. Dinsdag alle filters + bougies vervangen en olie verversen.

                                  M’n ruitenwissers hebben het ook begeven dus even kijken wat daarmee aan de hand is. Of motortje of zekering. Hopelijk niet bekabeling.

                                  Dan grondig schoonmaken, drogen en dan kan ie worden verkocht.

                                  Ik laat vrijdag nog wel ff weten of het gelukt is met de lekkage..

                                  #18403119
                                  bandido
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 February 2010

                                    Als je goeie kit hebt zal het misschien ook lukken zonder rembekrachtiger eruit te halen lukken. Rondom oude kit weg krabben en dan flinke laag nieuwe erop.

                                    Suc6 en laat eens weten of gelukt is.

                                    #18403163
                                    Elektron
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 February 2018

                                      water komt onderin je moet de rem verwijderen. maar het is niet nodig om de remleidingen van de servo los te koppelen. buig de draden gewoon iets omhoog en er is toegang

                                      #18403166
                                      bbouws
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        20 January 2019

                                        [quote quote=18403163]water komt onderin je moet de rem verwijderen. maar het is niet nodig om de remleidingen van de servo los te koppelen. buig de draden gewoon iets omhoog en er is toegang[/quote]

                                        Dankje. Enig idee welk gereedschap ik nodig heb om de rem te verwijderen? Dit zal de grootste uitdaging worden denk ik. Heb gelezen dat je er alleen bij kan met verloopstukken?

                                        #18403171
                                        Elektron
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 February 2018

                                          #18403588
                                          bbouws
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            20 January 2019

                                            Vandaag eindelijk gedaan. Wat een k*t klus in de kou pfff :cry:

                                            Meeste moeite met die ene verstopte bout achter bij rempedaal. Is haast niet bij te komen, zeker niet als je 1.95 bent. En ook het clipje waar de pin mee vastzit door rempedaal had ik aardig wat moeite mee.. Me rug is gebroken, morgen ben ik helemaal beurs denk ik..

                                            Oude kit ging vrij makkelijk weg, onderaan was het poreus en hard en zag wat scheurtjes, verder was het nog best zacht en in goede staat. Schoongemaakt met water en ontvetter, ruim dichtgekit en hopelijk is het nu goed.

                                            Reservoir en hoofdremcilinder zaten ook behoorlijk in de weg, bekrachtiger kreeg ik haast niet terug. Alle tutorials die ik kon vinden zijn met stuur rechts (UK) en dan kan je er veel beter bij, meer ruimte om reservoir uit de weg te krijgen.. Paar keer rubben slang uit reservoir losgeschoten, alles onder de remolie. Staat nu op min, heb al wat dot4 besteld om bij te vullen.

                                            #18403799
                                            Corsa_GSi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Wel gelijk alle gemorste remvloeistof opgeruimd?

                                              Dat is echt troep en vreet overal door heen.

                                              #18403878
                                              bbouws
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                20 January 2019

                                                Eerlijk gezegd pas een dag later met warm water goed weggespoeld. Wist niet dat dat spul overal doorheen kan vreten :scratch:

                                                #18404312
                                                Elektron
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  26 February 2018

                                                  :toppie:

                                                  #18404345
                                                  22voeter
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    4 November 2018

                                                    Even een tip, nat tapijt had ik ook met mijn Combo C, (dat was veroorzaakt door het zekeringendeksel).
                                                    Ik heb met een waterstofzuiger de bekleding droog gezogen, kwam echt liters water uit. Daarna de rest gedroogd met een elektrische kachel, en de ramen een stukje open.

                                                    #18404362
                                                    bbouws
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      20 January 2019

                                                      [quote quote=18404345]Even een tip, nat tapijt had ik ook met mijn Combo C, (dat was veroorzaakt door het zekeringendeksel). Ik heb met een waterstofzuiger de bekleding droog gezogen, kwam echt liters water uit. Daarna de rest gedroogd met een elektrische kachel, en de ramen een stukje open.[/quote]

                                                      Thanks. Zat er al aan te denken om een waterstofzuiger te huren bij Gamma. Morgen moet ik flink stuk rijden, 230km. Verwarming en airco op max. Zal al iets helpen hoop ik.

                                                      Verder zootje verschillende vochtvreters er nu in liggen maar dat zet geen zoden aan de dijk. Kijken of ik goedkoop elektrisch kacheltje kan bestellen ergens :good:

                                                      Positief is dat het ondanks het natte weer in ieder geval niet erger is geworden, dus heb goede hoop dat het is opgelost. Maar de echte test komt binnenkort als ik naar de wasbox en wasstraat ga.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.