Opel Corsa reviseren met knipperende F of niet.

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa reviseren met knipperende F of niet.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18465993
    Sammy038
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 May 2022

      Goedenavond,

      Ik heb een Opel Corsa C 1.4 Twinport (3 deurs) Automaat uit 2006.
      De auto heeft een perfecte dienst bewezen vanaf rond de 110.000 op de teller was die van mij,
      maar sinds deze week op 171.000 op de teller heb ik een koppelingsstoring gekregen.
      De auto geeft dan een knipperende F aan, en dat heeft vaak te maken met de versnellingsbak.
      Ben ookal naar de garage geweest, en deze hebben mij verteld dat de versnellingsbak gereviseerd moet worden.
      De kosten zijn in dat geval dan nogal wat voor de waarde van de auto.

      Nou na wat google zoekwerk kwam ik er al gauw achter dat een Opel Corsa Easytronics automaat best wel storingsgevoelig is.
      Maar ik vroeg of mij af wat de ervaring(en) zijn van andere Corsa rijders die (ik denk dat de grootste kans op dit forum is) ookal eens hun
      versnellingsbak van hun Opel Corsa automaat hebben gereviseerd. Was dit een ingreep die het zeker waard was? of zeker een afrader?

      Persoonlijk ben ik echt een leek op het gebied van auto’s en ik kan dus begrijpen dat er voor sommige informatie ontbreekt.
      Laat het mij weten als ik meer informatie moet delen, ik zou niet zo 123 weten wat voldoende is daarvoor.
      Dankjewel als je reageert!

      Met vriendelijke groet,
      Sammy

      #18466037
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Ooit bak actuator olie verversen?

        #18466155
        Sammy038
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 May 2022

          Nee nog niet laten doen, de garage die de auto onderzoekt had het ook vooral over een elektronische koppelingsstoring. Ik weet niet of olie verversen in dat geval nog zin heeft?

           

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.