Opel Corsa met kapotte EGR klep

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa met kapotte EGR klep

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370506
    Sjoerd de Wildt
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 December 2019

      Hallo,

      Ik heb een Opel Corsa 1.3 CDTI Ecoflex uit 2011 (Diesel) met een kilometerstand van 200.000km. Sinds kort loopt de auto niet meer lekker en brand het motoremissie lampje. Een week geleden viel de auto tijdens een rit helemaal uit en bleef het vermogen na het herstarten wegvallen. Uiteindelijk hoorde ik een soort sissend geluid (alsof een slang met lucht plotseling leegloopt) en viel zelfs de stuurbekrachtiging weg. Hierna heb ik hem uiteraard laten afslepen en naar de garage gebracht. De conclusie was daar dat de EGR klep kapot was, de roetfilter verstopt en een defecte luchtmassameter. Volgens de garage deed de stuurbekrachtiging het wel weer. Maar als ik op de gevolgen van een kapotte EGR Google, dan is het wel duidelijk dat dit het probleem was en wellicht heb ik er zelfs iets te lang mee rond gereden.

      De vraag is nu natuurlijk of ik de auto nog moet laten repareren. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat ik er nog wel even mee zou moeten kunnen rijden, maar het repareren van de genoemde onderdelen gaat al minimaal €1200,- kosten volgens de garage. Daarbij weet hij niet zeker of hij hierna nog meer moet doen om de auto weer fatsoenlijk rijdend te krijgen, dus de kosten zouden nog fors op kunnen lopen.

      Zelf heb ik het gevoel dat het zo duidelijk een probleem is met de EGR klep, dat wanneer dit opgelost zou worden de auto wel weer fatsoenlijk zal rijden. Ik ben echter geen monteur en weet ook niet wat andere gevolgen zouden kunnen zijn van de benoemde problemen. Ik vraag mij daarom af of er wellicht mensen hier zijn die ervaring met dergelijke problemen en hoe kijken jullie hier tegenaan?

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.