Opel Corsa koffer bak

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa koffer bak

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275361
    dabok
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2009

      Volgende euvel zoals de titel doet omschrijven..

      Met slecht weer is bijna de hele kofferbakmat nat, heb het achterlicht eraf gehad en hier zit een vierkant gat voor de kabelboom, dat heb ik (volgens mij) goed afgedicht, maar er blijft water ergens naar binnen komen..

      Welke punten kan ik nog meer checken..?

      #18310411
      marcel corsa c2003
        Lid sinds:
        11 February 2016

        Ikzelf ben ok in het bezit van een corsa c 2003 en heb hetzelfde probleem, linkerkant van de kofferbak is nat.
        ik heb al gedaan: rubber vervangen van het achterlicht, achterruit en linker achterzijruit nagekeken en rubberen kofferbaksluiten nagekeken aar dit is het niet.
        ik heb de binnenbekleding verwijderd en het komt van boven via een gat onder de zijairbagding wat achter de bekleding zit van de achterste verticale stijl (waar aan de buitenkant het achterlicht op zit (maar het achterlicht is het niet want dit heb ik verwijderd en alles daaronder afgeplakt).
        ik zal er een foto van maken omdat het erg moeilijk uitleggen is.

        #18310412
        marcel corsa c2003
          Lid sinds:
          11 February 2016

          Beste allen,

          ik heb nog geen tijd gehad voor een foto (hoe druk kan iemand zijn ;-)) maar heb wel de oplossing en deze geef ik even gauw zodat iedereen het ook heeft: als je de ‘verzonken’ dakrails weghaald (in mijn geval de linker) dan zit daar onder het plaatwerk over elkaar gelast/drukt/lijmt, hiertussen lekt het, oplossing is om dit dicht te kitten, helemaal vanaf het konkeltje wat bij de achterklep zit (dit gedeeld is te zien als je de achterklep open doet).
          om overal bij te komen moet je ook het achterlicht (2 schroefjes) verwijderen.
          ter info: het is niet helemaal tot vooraan gekit.

          1. dakrails verwijderen
          2. achterlicht verwijderen
          3. achterklep open
          4. dichtkitten

          succes.

          marcel
          opel corsa 2003 3 deurs

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.