Opel Corsa D 2007 auto radio vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa D 2007 auto radio vervangen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18384654
    SvenCorsa2007
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 August 2020

      Goedenavond forum!

      Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Corsa 2007 1.4 Enjoy versie. Alleen zit hier een standaard, niet veel kunnende, radio in. Mijn idee is om de radio dan ook te gaan vervangen. Van andere auto’s ben ik gewend dat verschillende onderdelen (stuurbesturing/stroom voor de radio zelf) in aparte stekkerblokken zitten.

      Tot mijn verbazing zit bij deze Corsa 2007 1.4 Enjoy versie alles in 1 stekkerblok (zie plaatje) waar alles (excl. antenne) op 1 plek de radio in gaat.20200804_193958

      Nu heb ik een Pioneer MVH-A210BT (zie plaatje onder) gekocht om in te bouwen. Ik weet nu alleen niet of er een omvormer bestaat die dit blok (waar dus ook stuurbesturing in zit) kan omvormen tot gangbare stekker voor de Pioneer MVH-A210BT. Iemand enig ervaring met het inbouwen van een dergelijke radio? p.s. ik heb GEEN versterker noch subwoofer.

      1203738

      #18384680
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Dit is al toch een tijdje bij meerdere merken een standaard. Je zal een verloop moeten maken of kopen. Als je radio niet canbus ready is moet je ook nog een geschakelde + moeten aanleggen voor je aftermarket radio.

        Even ge googled, je kunt een kabel specifiek voor de corsa krijgen.

        https://www.acr-bad-hersfeld.de/fahrzeugspezifisch/opel/komplettsets/pioneer-mvh-a210bt-bluetooth-einbauset-fuer-opel-astra-h-corsa-d-zafira-b-antara_107377_60683

        Je moet dan nog steeds zelf een geschakelde plus aanleggen.

        #18386133
        SvenCorsa2007
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 August 2020

          Hey Haasje,

          Sorry voor de late reactie. Ik heb inmiddels alles in huis! Alleen loop ik tegen een volgend probleem aan, waarbij ik hoop dat je mij hier ook antwoord op kan geven (anders gooi ik het even in een nieuwe post).

          Ik heb de Pioneer MVH-A210BT inmiddels in huis. Bij het inbouwen kwam ik er alleen achter dat de cage die om de radio heen zit niet in mijn 2-dins slot past…
          Zijn er speciale cages die ik kan kopen toevallig, om de radio wel passend te krijgen? Of ben ik doomed en moet ik een andere radio kopen?

          #18386206
          Koffie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 November 2019

            Waarom past het niet? Is de kooi van de radio net iets te smal en te laag? Op internet worden inbouwframes verkocht voor de Corsa D, misschien heb je er eentje nodig om het bestaande gat te verkleinen tot 2-din.

            #18386218
            SvenCorsa2007
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 August 2020

              Goedemorgen Koffie!

              Het frame van de Pioneer MVH-A210BT is juist iets te groot.
              Ik kom aan de boven/onderkant een halve centimeter te kort. De Pioneer MVH-A210BT is een 2-din, maar ik lees op internet dat Opel’s 1.5 DIN hebben?

              Ik kan de originele kooi eromheen doen, maar dan krijg ik de radio er nooit meer uit, omdat er niet hetzelfde mechanisme voor het ontgrendelen wordt gebruikt. Enig idee hoe ik dit moet oplossen?

              #18386263
              Koffie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 November 2019

                Goedemiddag Sven! Verder kan ik je helaas niet helpen hiermee.

                #18386546
                spicys
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2019

                  Hey,

                  Ik heb onlangs ook de standaard radio vervangen en het frame dat met de radio komt past niet je zult dan ook een universele frame moeten hebben.

                  Bij de meeste inbouw kits die bestemd zijn voor de Corsa komt dit erbij.

                  Als je meer wilt weten ik heb ook een hele tutorial geschreven voor alle info die je nodig hebt. https://corsa-boys.nl/dubbel-din-corsa-d-astra-h-en-zafira-b/

                  Groet,

                  Jordy :)

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.