Opel Corsa d 1.4 16v twin Port wat kan ik hieruit halen?

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa d 1.4 16v twin Port wat kan ik hieruit halen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18398309
    sander-hash
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 November 2020

      Hey sinds een aantal weken ben ik in bezit van een Opel Corsa d (2009) met een opc pakket etc. Ik ben erg blij met de auto(ik heb deze ook gekocht voor een erg goede prijs en weinig km daarom ben ik niet voor een echte opc gegaan) en vind het dus ook niet erg om extra tijd en geld erin te stoppen. Zoals al in de titel gezegd beschikt deze auto over een 1.4 16v twinport en daarover de vraag hoeveel pk zal ik hier uit kunnen halen? Ik weet dat chiptunen van 90 naar 102pk gaat en weet dus ook niet dat dat die 300 euro waard is. Uitgaande van niet astronomische bedragen van 4 5 6 duizend euro hoeveel zal ik hier uit kunnen halen?

      of zal ik gewoon na een tijd gaan kijken voor een ander blok?

       

      alvast erg bedankt

      #18398314
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Sneller motor erin gaat bij de RDW met omkeuren van autos na 1998 veel geld kosten tenzij opel Nederland meewerkt en je een motor kiest war al typegoedkeuring voor is de 1.6 turbo dus.

        Wat betreft sneller maken van de 1.4 als je het goed wil doen gaat het een paar duizend euro kosten, moet het goedkoop dan ga je hier echt geen 15 pk meer uithalen met wat aanpassingen. Luchtfilter aanpassingen is leuk voor het geluid, maar levert vaak in kwa vermogen. Uitlaat is ook leuk voor geluid en zal wat vermogen opleveren.

        #18399824
        sander-hash
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 November 2020

          Zou zoiets als een turbo charger werken of zie ik dat verkeerd?

          #18399852
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Je kunt proberen alle aanbouwdelen van een turbo te monteren van een A14NET, dan hoef je denk ik geen compressie verlaging en de ecu is gelijk aan die van de A14XER. dan heb je 20 pk winst en bij je denk ik meer dan 1000 euro verder. Turbo, Intercooler, Aanzuigbuizen, Olieleidingen, Waterleidingen enz.

            Pak je de turbo van een A14LET zul je compressie moeten verlagen (Dikkere koppakking of andere zuigers monteren). en dan heb je ongeveer 140PK. Denk dat je de software gewoon kunt gebruiken die wordt gebruikt in de A14NET en A14LET als je deze optie overweegt te gebruiken. Kost je enkel wel flink wat centen.

            #18400447
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Kijk is hier op deze site:

              Prospekte

              Daar staan verschillende opties voor je Z14XEP.

              Ander inlaatspruitstuk met of zonder chippen + 20 / 25 pk
              Turbo ombouw + heel veel pk
              Andere luchtfilterhuis + beetje pk

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.