Opel Corsa C radio probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa C radio probleem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18465902
    Waylon194
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 March 2022

      Na het verwijderen van de CD30 MP3 radio (om te kijken of uitbreiding voor AUX mogelijk was) heb ik wat problemen met mijn radio.
      De auto heeft nog een oud Parrot systeem, waardoor er wat connectors los gemaakt moesten worden om de radio eruit te halen (pinout label was achter in het dashboard gevallen…).

      Na het terug plaatsen van de radio gaat deze aan en kan ik meeluisteren, maar de knoppen op de radio zelf (volume, kanaal 1/2, etc.) werken niet meer.

      Ik lees op meerdere websites/fora dat er na het veranderen van een radio “SAFE” op het display komt te staan en dat de radio dan ingeprogrammeerd moet worden, echter zie ik dit niet op mijn display staan en ben ik dus in de war wat het probleem dan is.

      Kan iemand mij uitleggen waarom mijn radio bediening niks doet :scratch:
      Alvast bedankt!

      #18465955
      Waylon194
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 March 2022

        Update: Accu is een klein uurtje losgeweest, alle zekeringen zijn gecheckt (ook die op de radio zelf), maar het probleem is er nog.

        #18465961
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Zit het Parrot systeem er nog steeds tussen?
          En zo ja, werkt dat wel naar behoren?

          Heeft de auto stuurwiel bediening en werkt die wel of niet?

          Heb je misschien nog een andere (oude) radio die je even kan proberen?

          Foto’s van hoe alles aangesloten zit?

          Het kan natuurlijk ook botte pech zijn, dat nu in eens je radio gewoon stuk is.

          #18465968
          Waylon194
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 March 2022

            Bedankt voor je reactie.

            Het Parrot systeem werkte nog, maar heb het er vanmiddag tussenuit gehaald (gebruikte het niet) om het probleem uit te sluiten.

            De auto heeft stuurwiel bediening (volume +, – en schakelen naar CD) die nog werken.
            Ik heb helaas geen andere of oude radio om het te proberen, maar als ik het goed begrijp zou de huidige uit geprogrammeerd moeten worden en de nieuwe dan weer ingeprogrammeerd moeten worden om dit mogelijk te maken.

            De aansluiting is alleen de quadlock stekker en de antenne kabel in de radio.

            #18466158
            Waylon194
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 March 2022

              Probleem is opgelost. Connector van het frontje is losgekomen bij het verwijderen.

              Als je het midden goed induwd (naar de achterkant waar de stekker zit) en vervolgens de zijkanten kan je hem goed krijgen.

              #18466704
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Mooi!!

                Radio hoeft alleen uit- en ingeprogrammeerd te worden als je nieuwe OPEL radio wil plaatsen.
                Als het goed is dat niet nodig als je een aftermarket radio plaatst.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.