Opel corsa C ongelukje

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel corsa C ongelukje

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271403
    Serion
      Lid sinds:
      16 September 2006

      hallo allemaal,

      ik heb even wat advies nodig. Gister is de corsa van mijn lieftallige vrouw aangereden (niet haar schuld). Zij, en de andere persoon, reden beiden achteruit hun parkeerplek uit…alleen de ander iets sneller.

      Dus zij werd van achter geraakt in het midden van de bumper..
      Foto 1:

      En de zijkant, foto 2:

      Als ik aan de onderkant van de bumper tik, hoor ik een blikkerig geluid alsof er een stuk metaal/plastic er los in ligt..
      Dus het stukje advies wat ik nodig heb: wanneer jullie dit bekijken, is het de moeite waard om alles te laten repareren? De Corsa komt uit sep 2004.
      En vraag nr 2: Wat kan er ongeveer voor schade ontstaan, want de auto rijdt nog prima! Kan er niks aan merken dus het lijkt er op dat alleen de bumper beschadigd is.

      Bedankt!

      Groet,
      Sander

      #18280644
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        je kunt de bumper los halen en kijken hoe je bumperbalk die achter je bumper op het chassis gemonteerd zit, eraan toe is.. ik denk dat deze ook wel een goede tik gehad heeft… kan zijn dat daar je rammel vandaan komt
        bumper zit met boutjes en schroefjes vast.. onder de bumper, in de rand onder bij je kofferklep, en in de wielkasten beide kanten ( let op het kabeltje van je kenteken verlichting en andere lampen die in je bumper zitten met los halen)

        #18280645
        Serion
          Lid sinds:
          16 September 2006

          @bart-gsi wrote:

          je kunt de bumper los halen en kijken hoe je bumperbalk die achter je bumper op het chassis gemonteerd zit, eraan toe is.. ik denk dat deze ook wel een goede tik gehad heeft… kan zijn dat daar je rammel vandaan komt
          bumper zit met boutjes en schroefjes vast.. onder de bumper, in de rand onder bij je kofferklep, en in de wielkasten beide kanten ( let op het kabeltje van je kenteken verlichting en andere lampen die in je bumper zitten met los halen)

          Bart dank je voor je reactie, aannemen dat deze balk los zit, is het een MUST dat deze weer gefixed (vastgezet) wordt?

          #18280646
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            ik denk eerder dat deze verbogen of ingedeukt is.. maar die zijn te vervangen… hij kan los zitten maar dat weet ik niet… dat kan ik niet zien vanaf de foto namelijk :P

            #18280647
            Rick-Opel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2015

              Gewoon vervangen, is de auto zat waard!

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.