Opel Corsa C 2002; Motor start en slaat weer af, dashboardlampjes blijven brande

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa C 2002; Motor start en slaat weer af, dashboardlampjes blijven brande

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18431078
    wiebedelaar
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 August 2021

      Opel Corsa C 2002 – Motor start en slaat weer af, dashboardlampjes branden met contact uit.

      Beste mensen,

      Ik heb een Opel Corsa C uit 2002. Nadat ik een stukje gereden had en geparkeerd wilde ik mijn auto opnieuw starten. De auto start maar slaat na 5 sec. weer direct af. Op internet had ik iets gelezen van accu min pool los maken en vervolgens weer vast. Dit vervolgens op locatie geprobeerd maar heeft enkel geresulteerd in allerlei lampjes die enkel aan de rechterkant op het dashboard zijn gaan branden en de meters werken niet. De lampjes blijven branden ook zonder sleutel in contact.

      De auto vervolgens naar huis gehaald. Bij thuiskomst toch nog maar eens proberen te starten en ja hoor hij start!?, ben vervolgens een rondje gaan rijden. Lampjes gaan uit maar twijfel of de overige meters het onderweg wel deden. Thuis aangekomen auto opnieuw proberen te starten en start wederom niet. Dashboard lampjes zijn toen uitgebleven maar nu branden bij contact enkel het motormanagement lampje en het airbag lampje. De overige meters werken alsnog niet.

      Na een tijdje van sleutelen en zoeken toch maar benzine gaan halen omdat de benzinemeter het ook niet doet. Nu dat ik wist dat er zeker voldoende benzine de auto zat opnieuw proberen te starten. Ja hoor hij start weer!? Na rondje rijden en opnieuw starten is het probleem weer aanwezig.

      Wat heb ik intussen geprobeerd:

      • Alle zekeringen en relais nagekeken (ook bij ecu).
      • Alle zichtbare connectoren bij motorkap en onder de auto nagelopen en behandeld met contact spray en opnieuw verbonden.
      • Bougies getest en vonken
      • Luchtfilter en slangen nagekeken
      • Gasklephuis gereinigd
      • Benzinepomp gecontroleerd (zoemt) daarnaast ook gekeken voor en na de benzinefilter of er benzine komt
      • Olie gepeild
      • Benzine (voor de zekerheid bijgevuld)
      • Auto uitgelezen maar geen foutmeldingen

      Iemand enig idee wat er aan de hand is?
      Ik hoor graag van jullie!

      #18431100
      Bart…
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 March 2019

        Ga eerst de auto maar eens uit (laten) lezen en kijk welke foutcodes erin staan als hij niet start.

        Draait hij wel rond of doet hij helemaal niks?

        #18431225
        wiebedelaar
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 August 2021

          Bedankt voor je reactie Bart. De auto heb ik reeds uitgelezen maar geeft geen foutcodes.
          De auto start en draait rond waarna deze na een paar seconden weer afslaat.

          Hopelijk zegt jou dit iets…

          #18431253
          bandido
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 February 2010

            Misschien de connector van je teller dashboard los getrild . Komt vaker voor bij corsa.

            #18431453
            wiebedelaar
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 August 2021

              Beste Bandido,

              Vandaag dashboard connector gecontroleerd maar helaas ook geen succes.

               

              #18431454
              wiebedelaar
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 August 2021

                Na aansluiten van de accu branden wederom enkel de lampjes aan de rechterkant van het dashboard. Lampjes aan de linker kant en tellers werken niet. De lampjes doven ook niet nadat sleutel uit contact is gehaald.

                #18433185
                bandido
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 February 2010

                  Sluiting in contactslot. Komt ook vaak voor.

                  Hoe heb je auto uitgelezen ? Waarmee ?

                  #18436367
                  wiebedelaar
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 August 2021

                    [quote quote=18433185]Sluiting in contactslot. Komt ook vaak voor. Hoe heb je auto uitgelezen ? Waarmee ?[/quote]

                    Ben er even tussenuit geweest en vandaag het contactslot vervangen. Helaas is dit niet de oplossing en blijven de problemen hetzelfde.
                    Ik voeg even 2 video’s toe want beeld en geluid verteld wellicht meer dan enkel tekst.

                    Auto uitgelezen met OBD2 scanner en iphone app

                    #18436494
                    liviu2004
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2014

                      Als teller gaat niet slapen, dan motor start nooit. Laat me in the schemas kijken.

                      #18437376
                      wiebedelaar
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 August 2021

                        [quote quote=18436494]Als teller gaat niet slapen, dan motor start nooit. Laat me in the schemas kijken.[/quote]

                        Welke schema zou je graag bekijken?

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.