Opel Corsa c 2002, heeft recent 3000 km gereden.

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa c 2002, heeft recent 3000 km gereden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18410705
    peigibark97
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 February 2021

      Zoals de titel al zegt, ik heb een 2003 reg Opel Corsa C gekocht twee maanden geleden, het idee was om hem mee te nemen op een rondrit van 6000 km door Europa. Net voordat ik vertrok, heb ik een volledige onderhoudsbeurt aan de auto gedaan en hem laten inspecteren door een monteur en de olie werd ververst, samen met het oliefilter, de bougies en ook het luchtfilter en het pollenfilter. Er werden geen defecten gevonden aan de motor of aan de auto die een last zouden blijken te zijn, behalve de minieme hoeveelheden water die lekten in de voetruimte van de bestuurdersstoel, wat bleek te zijn veroorzaakt door siliconen slijtage in het relais van de zekeringkast. werd verholpen door het drogen van het gebied en het plaatsen van nieuwe siliconen.

      Nu water tijdens de eerste etappe van deze 6000 km lange reis die in twee delen zal plaatsvinden, heb ik twee problemen gehad, de eerste is dat de auto een gierend geluid begon te maken dat net vandaag voorkwam, ik heb verschillende keren gedaan om te zien of het een eenmalig, maar het gierende geluid is er nog steeds. De auto is niet gestart sinds ik de reis van 3000 km twee dagen geleden heb gemaakt. Het tweede probleem is dat de auto naar links buigt als het stuur recht staat, ik moet het stuur een beetje naar rechts houden om dit te compenseren. Dit probleem met het stuur ontstond rond de 300km-markering nadat de auto een kuil had geraakt, omdat het ongeveer 5 seconden begon te trillen toen ik op een snelweg reed met ongeveer 110 km / u, de versnellingsbak als auto maar niet het stuur. wiel als ik het me goed herinner, ik was geschokt, dus ik kan het in de war hebben. Ik heb nog 100 km gereden voordat ik een veerboot nam en vond geen problemen met de auto, behalve dat hij naar links draaide. Ik heb de bandenspanning gecontroleerd bij een tankstation en het was goed volgens de handleiding van de auto. Het stuur trilt niet. De auto is lekker soepel bij het schakelen en rijden.

      Over het draaien van het stuur sprak ik met een mechanisch slimme vriend die zei dat ik ofwel een probleem heb met de wieluitlijning nadat ik die kuil heb geraakt of een probleem ter hoogte van de ophanging (dus schokken of veerpoten, kogelgewrichten, bedieningsarmen of bussen of een combinatie daarvan) en dat hoe dan ook een monteur de auto moet zien. Het gierende geluid gebeurde net vandaag zoals ik hierboven al zei, en ik heb de auto niet gestart sinds ik de 3000km-etappe heb gedaan, mijn vraag is wat dit kan veroorzaken? Een probleem ter hoogte van de aandrijfriem? Andere problemen? Hoeveel kost elk van de verschillende mogelijke problemen om op te lossen? Bedankt voor je hulp, genieën !! Altijd leuk om de verschillende posts en commentaren te lezen die mensen hier plaatsen.

      #18410749
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Welke motor heb je?
        Als je de multiriem eraf haalt, giert hij dan nog steeds? Niet te lang laten lopen, bij sommige motoren draait de waterpomp dan niet meer mee.

        #18411011
        peigibark97
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 February 2021

          [quote quote=18410705]Zoals de titel al zegt, ik heb een 2003 reg Opel Corsa C gekocht twee maanden geleden, het idee was om hem mee te nemen op een rondrit van 6000 km door Europa. Net voordat ik vertrok, heb ik een volledige onderhoudsbeurt aan de auto gedaan en hem laten inspecteren door een monteur en de olie werd ververst, samen met het oliefilter, de bougies en ook het luchtfilter en het pollenfilter. Er werden geen defecten gevonden aan de motor of aan de auto die een last zouden blijken te zijn, behalve de minieme hoeveelheden water die lekten in de voetruimte van de bestuurdersstoel, wat bleek te zijn veroorzaakt door siliconen slijtage in het relais van de zekeringkast. werd verholpen door het drogen van het gebied en het plaatsen van nieuwe siliconen. Nu water tijdens de eerste etappe van deze 6000 km lange reis die in twee delen zal plaatsvinden, heb ik twee problemen gehad, de eerste is dat de auto een gierend geluid begon te maken dat net vandaag voorkwam, ik heb verschillende keren gedaan om te zien of het een eenmalig, maar het gierende geluid is er nog steeds. De auto is niet gestart sinds ik de reis van 3000 km twee dagen geleden heb gemaakt. Het tweede probleem is dat de auto naar links buigt als het stuur recht staat, ik moet het stuur een beetje naar rechts houden om dit te compenseren. Dit probleem met het stuur ontstond rond de 300km-markering nadat de auto een kuil had geraakt, omdat het ongeveer 5 seconden begon te trillen toen ik op een snelweg reed met ongeveer 110 km / u, de versnellingsbak als auto maar niet het stuur. wiel als ik het me goed herinner, ik was geschokt, dus ik kan het in de war hebben. Ik heb nog 100 km gereden voordat ik een veerboot nam en vond geen problemen met de auto, behalve dat hij naar links draaide. Ik heb de bandenspanning gecontroleerd bij een tankstation en het was goed volgens de handleiding van de auto. Het stuur trilt niet. De auto is lekker soepel bij het schakelen en rijden. Over het draaien van het stuur sprak ik met een mechanisch slimme vriend die zei dat ik ofwel een probleem heb met de wieluitlijning nadat ik die kuil heb geraakt of een probleem ter hoogte van de ophanging (dus schokken of veerpoten, kogelgewrichten, bedieningsar showbox men of bussen of een combinatie daarvan) en dat hoe dan ook een monteur de auto moet zien. Het gierende geluid gebeurde net vandaag zoals ik hierboven al zei, en ik heb de auto niet gestart sinds ik de 3000km-etappe heb gedaan, mijn vraag is wat dit kan veroorzaken? Een probleem ter hoogte van de aandrijfriem? Andere problemen? Hoeveel kost elk van de verschillende mogelijke problemen om op te lossen? Bedankt voor je hulp, genieën !! Altijd leuk om de verschillende posts en commentaren te lezen die mensen hier plaatsen.[/quote]

          ISSUE GOT SOLVED

          #18411034
          Koffie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 November 2019

            Goed om te horen. Wat was de oorzaak?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.