Opel Corsa C 2001 voorruitensproeiers werken niet

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa C 2001 voorruitensproeiers werken niet

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18531882
    Fon123
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 January 2018

      Hallo allemaal,

      Sinds vorige weekend hebben mijn voorruitensproeiers van mijn Opel Corsa C 2001 niet goed gewerkt. Na 10+ keer drukken, deedden die wel. Vandaag werken die helemaal niet. De achtersproeier doet wel normaal. Hebben jullie adviezen om de probleem op te lossen? Alvast bedankt en fijn weekend. Mvg

      #18532009
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        het kan simpel zijn bijvoorbeeld slangen verstopt of de bedieningsschakelaar heeft een storing of de pomp werkt niet juist ,ik zou bij het simpelste beginnen en dan sistimaties  verder gaan

        #18532115
        Fon123
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 January 2018

          Dank u wel voor uw adviezen. Is dat ook mogelijk dat de pomp kapot is, terwijl de achtersproeier wel doet? Zijn er 2 verschillende pompen voor hen? Alvast bedankt. Mvg

          #18532154
          bandido
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 February 2010

            Is 1 pompje met aansluiting voorkant en achterkant.

            Heb hem al eens vernieuwen moeten was stuk

            #18532228
            Fon123
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 January 2018

              Dank u wel voor uw reactie. Bij mijn auto betekent dat er andere ding die niet goed werkt dan, maar niet de pompje – omdat de achtersproeier wel werkt. Mvg

              #18543359
              Fon123
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 January 2018

                Hallo Bandido,

                Na een paar dagen toch de actersproeir ook niet deed. Dus ik heb een nieuwe pomp gekocht en verangen. Maar nu heb ik een andere probleem. De bediendingen worden andersom: als ik klick naar mij toe (eigenlijk voor de voorruit) komt de vloeistof naar de achterruit; en andersom ook. Heeft u idee hoe kan die gebeuren? Moet ik de slangen andersom installeren? Of de voeding omdraaien? Alvast bedankt. Mvg

                #18543410
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Slangen verkeerd om gemonteerd?

                  #18543543
                  Fon123
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 January 2018

                    Dank u wel voor de snelle advies. Ik zal de slangen andersom doen. Mvg.

                    #18543877
                    Theo de Wijs
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 July 2019

                      Het pompje draait, afhankelijk van de spanning links of rechtsom. Als je de slangen moeilijk kunt verwisselen dan kun je ook de voedings draden verwisselen. Probeer maar met het oude pompje om de plus en de min andersom aan te sluiten dan zul je zien dat het pompje andersom wil draaien en geeft waterdruk aan de andere slangaansluiting.

                      #18543943
                      liviu2004
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2014

                        Stekker pas niet andersom. Als je moet de pomp vervangen moet je de slangen los doen. Dus waroom moet je de kabels knippen? Klopt helemaal niet. Werken voor niets.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.