Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Corsa C 1.2 TURBO -> by www.jps-tuningshop.com
- Dit onderwerp bevat 45 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 18 april 2023om 23:47 door stefan.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2008 om 13:01 #17208255
Een aantal mensen op het forum zulle me misschien al wel kennen sommige niet, dus ff een korte intro:
Mijn naam is Rudi 22jaar en ben in het bezit van een Opel Corsa C 1.2 16V uit 2001.
Ik heb al een topic staan in het ‘Corsa-gedeelte’ maar daar staat nog niets over deze verbouwing!ik heb namelijk een tijdje terug besloten om eens gek te doen en een Turbo te bouwen op mijn C 1.2 16V’tje om wat meer vermogen te krijgen….
De turbo die er inmiddels op zit is een complete kit geworden van het (onder Opel-rijders bekende merk) DBilas :wors
De complete kit zou moeten zorgen voor een 100 pk extra waardoor de Corsa een 170 pk zou moeten kunnen leveren.dit gaan we over een tijdje testen met een DynoJet-run.
De kit is gemonteerd door JP van http://www.jps-tuningshop.com en ikzelf heb uiteraard ook mijn bijdrage geleverd ;)
hieronder volgt nu een fotorepo van de ombouw:
overzichtje van alle spullen die in de kit zaten:
hetgeen waar het om draait:
uitlaatstukjes
de flowtec manifold:
spruitstuk:
en intercooler:
de werkplaats:
nog een klein overzcihtje:
nu kon het feest beginnen:
radiator eraf om meer ruimte te creeëren:
oud spruitstuk:
de turbo:
nieuw uitlaatsysteem:
spruitstuk en turbo erop:
1ste avondje voorbij
[/img]
uitlaat onder de auto:
de flowtec manifold:
intercooler:
en nog wat mooie plaatjes:
nu zijn we bij de aansluiting van de sensoren en de bekabeling die naar binnen wordt getrokken voor de meters op de A-style:
en zo stond hij er bij in afwachting op de verdere aanpassingen (flowmaster en de verbinding tussen manifold en intercooler) en totdat de ECU er weer was:
nog wat foto’s:
flowmaster:
aanzuigbuis:
de nieuwe naam van het beestje!!!
TURBOtec by jp’s-tuningshop
overzicht van de motorruimte:
en nog een foto van de nieuwe naam en de kit:
Dit was de fotorepo :jerry
jaja er hebben heel wat uurtjes in gezeten king:Bij deze wil ik nogmaals JP van http://www.jps-tuningshop.com bedanken voor het inbouwen van de kit en uiteraard de steun aan dit project! Ook zijn vrouw Hendriek wil ik bedanken voor de gastvrijheid die ik heb kunnen genieten bij hun terwijl de Corsa op de brug stond :D
Er staat tevens al weer wat nieuwe updates te wachten voor deze Corsa, zoals om te beginnen een big-brake kitje voor het vermogen ook te kunnen stoppen (op tijd) ;)
tot de volgende up-date!!
9 december 2008 om 13:12 #17452368het ziet er allemaal netjes uit!!:thumbup
Heb je ook op de rollenbank gestaan??
9 december 2008 om 13:14 #17452369ziet er mooi uit!!!
ben benieuwd wat het nu werkelijk brengt!
en voor een big brake kitje kun je calibra turbo systeem gebruiken of girling systeem remt prima!!!
9 december 2008 om 13:40 #17452370hoe zit het nu eigenlijk met de rest van de motor?
kan de rest ook dit vermogen aan?ik denk aan krukas,lagers,zuigers enz.?
verder ziet het er toppie uit.:thumbup
9 december 2008 om 18:24 #17452371Leuk projectje!
9 december 2008 om 18:33 #17452372Heel mooi gedaan met al die veranderingen
Hoeveel pk heb je nu bij ?
Ga je nog iets aan de buitenkant van de auto doen ?9 december 2008 om 19:04 #17452373Leuk project..
alleen de 100 pk erbij zou ik zelf niet meteen gaan roepen.Mijn ervaring hou dat soort uitspraken voor jezelf….
Eerst op de bank… Want om van 70 pk naar 170 pk te gaan zou je ongeveer 1.3 – 1.4 bar constant moeten draaien.
Ga je met het standaard onderblok niet redden in mijn ogen..Maar ziet er verder netjes uit en maak ons blij met een rollenbank uitdraai king::wors
9 december 2008 om 20:24 #17452374Vet gaaf….
volgende stap een grotere intercooler endergelijke?
9 december 2008 om 22:14 #17452375:o zeker wel mooi!!
9 december 2008 om 22:28 #17452376ik heb het in real life gezien het ziet er super uit! :angel
9 december 2008 om 22:50 #17452377Mooi setje van Dbilas! ziet er netjes uit allemaal
ben benieuwd wat die op de bank gaat leveren.
intern is er verder niks aan gepast????
10 december 2008 om 09:45 #17452378heel erg vett!! :wub
10 december 2008 om 12:05 #17452379k weet niet wat voor versnellingsbak erachter hangt standaard, maar gaat die dat leuk vinden ? :P
10 december 2008 om 16:43 #17452380:o boh hoe vet
wat is het kostewn plaatje want ben er ookal ene tijdj over aant dneken bij mij 1.2
10 december 2008 om 16:49 #17452381Originally posted by carlover
hoe zit het nu eigenlijk met de rest van de motor?
kan de rest ook dit vermogen aan?ik denk aan krukas,lagers,zuigers enz.?
verder ziet het er toppie uit.:thumbup
De rest blijft standaard, turbo geeft niet meer dan 0,5 bar max. :vertag
10 december 2008 om 16:51 #17452382Originally posted by corsaboy
Leuk project..
alleen de 100 pk erbij zou ik zelf niet meteen gaan roepen.Mijn ervaring hou dat soort uitspraken voor jezelf….
Eerst op de bank… Want om van 70 pk naar 170 pk te gaan zou je ongeveer 1.3 – 1.4 bar constant moeten draaien.
Ga je met het standaard onderblok niet redden in mijn ogen..Maar ziet er verder netjes uit en maak ons blij met een rollenbank uitdraai king::wors
Als Dbilas zegt dat er 100pk bij komt dan geloof ik dat wel, zeker vanwege mijn eigen ervaringen met hun.
Daarnaast is er een engels topic ook over deze set.
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=89153
:o
10 december 2008 om 16:51 #17452383Originally posted by b_elev
:o boh hoe vetwat is het kostewn plaatje want ben er ookal ene tijdj over aant dneken bij mij 1.2
Denk aan 5000 euro :vertag
10 december 2008 om 17:12 #17452384Ziet er goed uit :thumbup:D
10 december 2008 om 19:17 #17452385tis tog dat je 40% extra vermogen krijgt staat er op de site van Regal :hmmz
Dblias Z12XE Turbo System – Corsa C
Full DBilas Turbo Conversion Kit consisiting of: Metal grille scoop, Flowmaster air intake system, Flowmaster inlet manifold, Dbilas Turbo Manifold, Turbo unit, Dump valve, downpipe (including 100cell sports cat so that emissions will pass a UK MOT test) and software along with all taylor made pipes and hoses.The kits generally offer 40% extra power on a standard engine, for facts and figures and further advice regarding the conversion please contact our sales team who will be happy to help you.
TUV aproval, dyno and real world tested there is nothing else like this kit available on the market today.
Price: £3,865.96 (Including VAT at 15%)
volgens mij meer dat je dan 100pk hebt met een 1.2 in plaats van 170pk of snap ik het niet helemaal dat kan ook :sleeping
10 december 2008 om 20:46 #17452386ziet er erg netjes uit man!:afro ben benieuwt hoe die rijd!
10 december 2008 om 21:43 #17452387mooimooi!:thumbup
maar ff n vraagje waar pak je de olie voor de turbo? bij de filter of plug in blok?:hmmz
11 december 2008 om 19:45 #17452388Bedankt voor alle toffe reacties!
ik probeer ff kort alle vragen te beantwoorden, sorry als ik er wat over sla king:
De 100 pk extra, een totaal van 170 dus geeft DBilas op als waardes. Ik zelf heb wel een vermoeden dat het aardig in die buurt zal komen, maar dat zal pas blijken met een Dyno-Run (wat ik ook al vermeldde)
Als ik andere mensen moet geloven zijn de waardes die DBilas opgeeft iig meestal de juiste of niet ver er vanaf ;)
er is verder motorisch niets aangepast. alleen dit is een complete kit, dus niet alleen een turbo!! ook Manifold, luchtaanzuiging, spruitstuk, complete RVS uitlaatsysteem met Sportcat. en ECU overschrijving!! (dus niet een simpele chiptuning…) de complete kit levert een 100 pk extra (volgens DBilas)
de turbo zelf draaid op een druk van 0,5 – 0,6 bar max!!! waardoor het blok ook verder niet veel extra hoeft te presteren en ook niet veel meer zal slijten. Tevens kan ik nog redelijk zuinig rijden omdat het een 1.2 is :vertagDBilas geeft 2 jaar garantie op de complete turbo-kit en de eventuele schade die door de turbo-kit is ontstaan, mits je aan hun voorwaardes voldoet, wat dus o.a. de turbodruk van 0.5 – 0.6 bar is.
olie pakt de turbo door een gat in de carterpan erbij te maken ;)
de Corsa rijdt iig SUPER!!!! zoveel vermogen met zon licht wagentje is echt heerlijk :jerry
wat wel nodig is is meer remvermogen, maar ik heb al een big-brake besteld, alleen moeten we deze nog even passend zien te krijgen met mijn huidige velgen, vermoedelijk gaan we naar spacers kijken :angeltevens wil ik er een schroefset op hebben om de Corsa niet zozeer te laten zakken maar wat stugger te maken, dus een veerpoot gaat er ook nog wel komen denk ik…. De corsa komt nu namelijk een beetje omhoog als je het gas intrapt king:
en in zijn 1e en 2e versnelling heeft hij zeker met dit weer om alle pk’s op het wegdek te krijgen!hopelijk heb ik alle vragen enz beantwoord! voor andere vragen… stel ze gerust!
en wie weet tot ergens op een meeting… dan kan je zelf ff kijken naar de Turbo!!
11 december 2008 om 20:24 #17452389ok, ik geloof best dat ze dat opgeven.
Maar de theorie zegt dit, 1 bar vuldruk staat ongeveer gelijk aan een verdubbeling van je vermogen.
Dus stel dat je door de andere inlaat, uitlaat etc rond de 100 pk komt, met 0.5 bar constant zou je in theorie uitkomen op 150 pk..
Reken ik de verliesen etc niet mee..Maar goed.. Zoals ook gezegd, tis een mooi project.
Ga aub niet op zo’n dynojet.. toverbanken zijn dat in mijn ogen.Gewoon lekker op een goeie maha bank is veel beter (zal minder aangeven dan de toverbanken maar liever een eerlijk antwoord dan een overdreven antwoord)…
Andere remmen geloof ik direct..
hahahah ineens verdubbeling van je vermogen is best heftig11 december 2008 om 21:05 #17452390oliedruk van de turbo door een gat te maken in je carter:hmmz ja ja . ik denk dat je daarmee je retour bedoelt van de turbo.
ben ook wel benieuwd waar de oliedruk dan wel vandaan komt.12 december 2008 om 17:05 #17452391Netjes hoor! :thumbup
Zo te zien komt de olieaanvoer van de kop af…
Originele druksensor zit er, extra druksensor en een extra slangetje…origineel gepost door corsaracer
en voor een big brake kitje kun je calibra turbo systeem gebruiken of girling systeem remt prima!!!Past niet op Corsa C…
Dan moetie voor een OPC setje gaan van een Astra G oid…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.