Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Opel Corsa B X14XE startknop installeren.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2013 om 07:07 #18109433
Dit zijn de draden uit me contactslot.
Dit is het relais kastje van de startknop
Dit is de pookknop met startknop erin gebouwd.
Dat zijn de draden. Ik heb ze gemeten met het testlampje.. (waarmee ik overigens ook mee in me vinger prikte. Erg scherp! Hahaha) die dikke rode staat constante spanning op.. de kleinere rode komt pas stroom op als ik hem op de accessoires stand zet en de zwart-rode komt stroom op als ik hem wil starten.
Dus wat ik hieruit begrijp is dat de 2 groene draden van het kastje allebei met het zwart-rode draadje verbonden moeten worden en de rode met de rode.. de zwarte op de massa uiteraard.
Correct me if im wrong. Wil het wel in 1 keer goed doen namelijk :p
Groeten, Leslie.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
22 februari 2013 om 15:32 #18109434Denk eraan dat de transponder in je sleutel herkend moet worden bij het starten, anders schakelt ie op startonderbreker.
22 februari 2013 om 15:58 #18109435Heh? Helemaal niet :p
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
22 februari 2013 om 16:11 #18109436@BlackDevil wrote:
Denk eraan dat de transponder in je sleutel herkend moet worden bij het starten, anders schakelt ie op startonderbreker.
hij moet zowieso het contact aan zetten , dus de sleutel zit al bij de ring ;)
22 februari 2013 om 16:16 #18109437@trashmetal wrote:
@BlackDevil wrote:
Denk eraan dat de transponder in je sleutel herkend moet worden bij het starten, anders schakelt ie op startonderbreker.
hij moet zowieso het contact aan zetten , dus de sleutel zit al bij de ring ;)
Dubbel dus, zowel sleutel als knop. Dan zie ik het nut van een startknop niet als je toch nog een sleutel nodig hebt. Maar ieder het zijne.
22 februari 2013 om 16:19 #18109438gewoon als toffe gadget.
22 februari 2013 om 19:05 #18109439jongens, gewoon het startonderbrekertje op je stuurhuis plakken.
probleem opgelost. op contact zetten is niet nodig.volgens mij is aansluiten zonder de startonderbreker ook mogelijk.
startonderbreker is maar een schakkeltje tussen het startmechanisme. kun je de startknop niet zo solderen dat het om de startonderbreker gaat?22 februari 2013 om 19:20 #18109440op contact zetten niet nodig?
lijkt me dan niet slim (als dat zo is) dit te monteren
ivm diefstal :vertag22 februari 2013 om 19:28 #18109441en je stuurslot enzo… :jerry
22 februari 2013 om 19:29 #18109442OPEL startonderbreker onderbreekt het motormanagement, niet de startmotor!!!!!!
@ robert_corsa: lekker makkelijk meenemen met de Chipje op het immobiliser kastje.
Willem
22 februari 2013 om 19:37 #18109443@Fearless wrote:
en je stuurslot enzo… :jerry
stuurslot van een corsa stelt niks voor
ik zou het nooit zo monteren als robert_corsa het voorstelt
door de sleutel bij de transponder te plakken :vertag22 februari 2013 om 19:44 #18109444ik snap trouwens niet hoe sommigen er bij komen dat het contact buiten werking kan worden gezet?
ten eerste al om legaal het stuurslot er af te kunnen halen :jerry
ten tweede een startknop is geen stopknop :jerry
dus moet er toch iets de stroomkring in en uitschakelen :vertag22 februari 2013 om 20:13 #18109445Al dat geneuzel over die startonderbreker……
Daar heb je niets mee van doen als je een extra schakelaar plaatst :vertag22 februari 2013 om 20:26 #18109446ja echt he fearless… maar hou maar op met brainstormen mensen.. het werkt al zoals ik net zei.. haha!
23 februari 2013 om 03:13 #18109447Ging ik wel van uit ;) :jerry
23 februari 2013 om 17:12 #18109448zwart/rode draad nogmaals is die van je startmotor,
had ik een paar posts geleden volgens mij ook al gezegd..rest van je schema heb ik me niet in verdiept..
als je niet weet wat je doet moet je in mijn ogen niet aan bedrading beginnen.
zie tevaak gepruts in kabelbomen en kan daar echt met de kop niet bij..23 februari 2013 om 18:05 #18109449Ja, die was van de startmotor.. en de rest wist je me niet te vertellen…
Dus, ik weet niet wat jij gepruts bedoelt.. maar dan had me auto wek afgefikt geweest :p
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
23 februari 2013 om 18:23 #18109450zwart van je kastje op bruin van de corsa
zwart/rood van de kabelboom bij het contactslot op 1 van de groene draden erbij aansluiten zodat de sleutel ook gebruikt kan worden om te starten.
rood van het kastje op zwart van de corsa (zodat de auto eerst op contact moet staan voordat je de start knop kunt gebruiken)
Andere groen op de rode draad van de corsa.Het schema van autostyle is een beetje erg vaag en gaat naar mijn idee nooit werken.
Het start relais legt gewoon een maak contact op de groene draden op het moment dat je de knop indrukt.
Dus je zult aan de ene kant +12v moeten hebben en aan de andere kant de startmotor..Als je wat van electrische schema’s weet en dus ook weet hoe relais etc werken dan is het geen toverkunst
23 februari 2013 om 18:32 #18109451Niet helemaal goed. Maar dat maakt niet uit.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
23 februari 2013 om 18:41 #18109452:shock: wat is niet helemaal goed?
als je het schema volgt moet je zowel de sleutel omdraaien om te starten alsmede de startknop in te drukken.zo werkt een relais, je schakelt iets door het relais te bekrachtigen.
wil je een startmotor bekrachtigen die je toch echt 12v aan de ene kant van het relais te hebben en de startmotor aan de andere kant.betreffende de andere draden:”
rood bij opel is constante 12v
zwart is geschakelde 12v
en bruin is massa..weet niet wat jij mij wilt wijsmaken.. ik heb daar geen priklamp voor nodig,
bouw nog maar 12jaar kabelboompjes bij ombouw van motoren etc23 februari 2013 om 18:58 #18109453ja
best wel leuk die newbies die gaan knutselen die weten alles.
volgens mij heeft ie er al 2 op zijn tenen gestaan.kleuren is niks mis mee.
schema van autostyle vind ik en beetje vaag.
geen idee of die alleen de startmotor aanstuurd of meer.23 februari 2013 om 19:00 #18109454Dan doe je het al 12 jaar fout. Want er loopt geen bruine kabel.
Daar bovenop:
Dikke rode is constante 12v, die je niet nodig heb, een dunne rode draad is geschakelde 12v. Verbind die met 1 groen draad en het rode draad van je relais van je startknop.. daarna 1 andere groene met de zwart-rode verbinden en de zwarte uit t relais van de startknop met een massa in je auto.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk23 februari 2013 om 19:03 #18109455godverdomme ben je nou zo’n mongool of doe je mongool.
Bruine draden genoeg onder je dashboard..Bruin is Massa bij opel al heel wat jaren mer dan dat jij op deze aardkloot rondloopt..
Er lopen zeker 50 bruine draden onder je dash…
zet een bril op idioot…ik heb je een complete uitleg gegeven hoe je het netjes aansluit ga je een grote bek geven
sterf
23 februari 2013 om 19:04 #18109456rood is altijd constant 12v bij opel
zwart is geschakelde +geen discussie over mogelijk
23 februari 2013 om 19:06 #18109457en zoals jij het beschrijft heb je zelfs nix afgezekerd..
dat bedoel ik nou met gepruts… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.