Opel Corsa B 1.4i Sport uit `98 aangeschaft, eerste Opel!

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel Corsa B 1.4i Sport uit `98 aangeschaft, eerste Opel!

3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347055
    Bradley van Dijk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 July 2017

      Toch maar even gekeken voor de zekerheid, het komt van linksachter vandaan, en het is een combinatie van gebonk over een drempel, gekraak/getik bij lage snelheid over kinderkopjes of oneffen wegen.

      Morgen sr er maar even naar laten kijken, zag er in elk geval behoorlijk roestig uit toen ik zelf keek bij de bevestiging van de poot.

      #18353391
      Bradley van Dijk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 March 2018

        Dus, ondertussen alweer 7 maanden verder, ik post hier vrijwel niet omdat de auto het voortreffelijk doet, hoe raar dit ook klinkt door de aanschafprijs etc.

        Toch wil ik wel even een update plaatsen want 7 maanden is niet niks.

        In Augustus is er wat aan de auto gelast (Schokdemper bevestiging achter, dorpels) Is de distributieriem vervangen, de remblokken voor, de accu, en dat was het wel.

        Nou eh, de auto is bij Klokje Rond geweest van Autoweek, en daar is’ie COMPLEET afgekraakt, van zaken die er wel toe doen (Remslang die tegen de schokdemper aan schuurde, roest, stuurkogel) Tot zaken waarvan ik dacht.. Gast, hij was 125 euro (Lampje van de middenconsole, stoel met een gaatje er in, bediening van het rechterportier werkte links niet) Nou goed, zijn oordeel was dus dat ‘ie bij de officiele keuring 1 week later finaal zou worden afgekeurd en dat het laatste uur voor de Corsa zou zijn geslagen :unsure: MAARRRRRRR:

        De Corsa is afgekeurd op een gaatje in een dorpel, een stuurkogel en de voorbanden, vervolgens dat vervangen en het was weer helemaal prima, vond het nog meevallen na de Klokje Rond keurslachting.

        Sinds de Keuring eind September zijn er wel wat dingetjes aan gedaan natuurlijk:
        De stuurkogel is vervangen, er zijn 2 voorbanden vervangen, oh en de bougies.

        Tijdens Klokje Rond was de kilometerstand 3513xx En tikte de Nokkenas behoorlijk maar daar kon ‘ie volgens deze keurmeester wel oud mee worden of te wel, dat tikken zou ‘ie nog wel lang blijven doen. En inderdaad, nu is’t Maart en hij tikt nog, maar hij heeft ook significant vermogen verloren lijkt het en boven de 4500 toeren komt er soms een rare metaalachtige ratel uit het blok wat volgens de monteur die hem onderhanden neemt zo nu en dan terug te leiden is naar de nokkenas.

         

        DUS! Wat gaat er nog GEBEUREN?!?!  :happy02:

        Volgende week word er een Nokkenas gehaald, geen nieuwe natuurlijk, maar eentje van een andere 1.4 Corsa (Neem aan dat dit gewoon kan?) En óók worden de schokdempers aangepakt, achter zijn ze wat slap en voor zijn ze op (De auto deint voor redelijk na, en het lijkt wel een schip als je over drempels gaat) En dan moet het een en ander wel opgelost zijn.

        Ook word de roest bij de deur aangepakt (Zit nu een gaatje, oeps) En ga ik op de sloop ook een embleem halen voor de motorkap. Misschien ook een setje wieldopjes regelen, en dan staat de auto er al een stuk beter bij.  :toppie:

        De kilometerstand van de auto nu is een kleine 359k, en ik zat bij 355 te twijfelen of ik de auto niet weg zou doen, maar het is op de lange termijn goedkoper om deze auto te onderhouden dan op de lange termijn misschien wel weer 2 andere auto’s te moeten kopen omdat dan weer dit kapot gaat, en dan weer dat, en de Corsa, hoe kreupel ‘ie ook is, start en loopt altijd, en ik vind dat ‘ie wel een 2e leven verdient bij mij.

         

        Ik hou jullie op de hoogte! :heart:

         

        #18353403
        Jasper98
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2017

          Leuk om weer wat van je te horen, succes ermee!

          P.S. Nokkenas van een andere X14SZ kan natuurlijk, in dat geval zet je dan het complete nokkenashuis over lijkt me. Dat is het gedeelte dat bovenop de cilinderkop zit. Dit is best wel even een operatie, als je nog gekke dingen tegen komt zou ik dat ook gelijk aanpakken. Is de thermostaat al eens vervangen bijvoorbeeld? Straks kun je daar goed bijkomen.

          Groet,

          Jasper

        3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.