Opel corsa B 1.4i c14nz valt na het starten direct weer uit.

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel corsa B 1.4i c14nz valt na het starten direct weer uit.

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256631
    Digi-Mich
      Lid sinds:
      27 April 2010

      Hallo forumleden,

      Vorige week begon het eigenlijk al met slecht lopen, eerst even op 3 cilinders en daarna weer goed ook knalt ie af en toe in de uitlaat.. klinkt wel leuk maar niet de bedoeling.
      Sinds vandaag valt die na het starten gelijk uit…

      Nu heb ik al nieuwe bougies, verdelerkap, rotor, bougiekabels, bobine en module vervange
      Gister bij de garage geweest om te laten uitlezenn gaf alleen code 12 wat normaal is.

      Auto stinkt verder ook naar benzine, en verbruik was aardig hoog 1:10

      Nu ben ik het kwijt… Mijn vraag is of jullie nog ideeën hebben?

      Alvast bdankt, Michel

      #18121350
      kaneelschep
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 November 2004

        Klinkt heel bekend… ;)
        Misschien heb je hier iets aan? Ik ben er alleen ook nog niet helemaal uit.
        viewtopic.php?f=8&t=174693

        #18121351
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Klinkt als injector…

          Willem

          #18121352
          Digi-Mich
            Lid sinds:
            27 April 2010

            Dat topic heb ik al doorgelezen, maar wordt er niet veel wijzer van wat er precies vervangen is? Vorig jaar heb ik mijn koelvloeistoftemp. Sensor ook vervangen ivm geen temperatuur verhoging.

            Willem: zal ik morgenvroeg naar kijken. Thanks

            #18121353
            Digi-Mich
              Lid sinds:
              27 April 2010

              Vandaag het injectorhuis los gehaald , injector gereinigd maar was niet vies ofzo.
              Spuit ook wel benzine in.
              Bougies 1 voor 1 eruit gehad om de vonk te controleren, lijkt allemaal in orde. Alleen de eerste cilinder vanaf de distributie vonkt af en toe niet waarschijnlijk…

              Zou ik de rotor met de hand moeten kunnen rond draaien??
              Kan het ook zijn dat mijn distributie een tand heeft overgeslagen? Omdat hij nog steeds maar even loopt en weer uit valt?

              Michel

              #18121354
              corsa14slow
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 December 2011

                rotor kun je verdraaien maar is puur bedoeld voor het ontstekingstijdstip, dus als die goed is: mooi van af blijven!
                distributie kan een tand verschoven zijn maar dan zou als nog best wel kunnen draaien alleen wel beroerd…

                #18121355
                Digi-Mich
                  Lid sinds:
                  27 April 2010

                  @corsa14slow bedankt voor de info.
                  Wanneer die loopt dan loopt ie wel normaal, niet beroerd.
                  Dus distributie kan ook van het lijstje af.

                  Nu een nieuwe vraag, wanneer mijn motor start dan valt ie na 20 sec ong weer uit ongeacht hoeveel gas ik geef.
                  Nu heb ik net het hele forum gelezen naar soort gelijke storingen en daar wordt veel gezegd dat het de krukassensor kan zijn, kan deze ook bij mij de veroorzaker zijn?

                  Alvast bedankt! :wors

                  #18121356
                  corsa14slow
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 December 2011

                    Krukas sensor (en nokkenassensor) veroorzaken vaak vage problemen, dus je kunt evt een andere sensor pakken. ‘t nadeel is wel: bij een C14NZ zit deze bij/in de rotor geplaatst…

                    #18121357
                    Digi-Mich
                      Lid sinds:
                      27 April 2010

                      Ok dat hebben we inmiddels nagekeken. Is allemaal goed.
                      Gister toen het zo lekker warm was was er niks aan de hand, starten en lopen…
                      Alleen vanochtend was het weer een probleem, niet willen starten… naarmate die een beetje warm was liep die weer als een zonnetje.
                      Vanmiddag even op het werk met een collega naar gekeken, nu ruikt/stinkt mijn olie gewoon naar pure benzine.. Lijkt me dat me blok een beetje versleten is.
                      En dat bij 130.000 KM….
                      Nu staat er in de planning om er een ander blok in te hangen.. En dan maar een C20ne zegt @Freek-Corsa haha

                      In ieder geval bedankt voor het meedenken :thumbup

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.