Opel corsa 1996 1.4 sport vraagje

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel corsa 1996 1.4 sport vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214877
    astras
      Lid sinds:
      10 December 2007

      heb 2e hands gekocht gewoon standaard uitvoering, heb beetje t idee dat ie wat veel zuipt (1 op 14 geloof ik). er zitten Michelin banden onder, zijn die wat zwaarder ofzo dat het daar aan ligt of wat is het anders misschien? rij alleen in de stad

      thx

      #17561501
      Powercorsa
        Lid sinds:
        26 October 2007

        Je zegt het zelf al, in een stad verbruikt een auto altijd meer.
        Bredere banden veroorzaken ook een hoger verbruik.
        Aanpassingen op de uitlaat en inlaat tevens ook
        1 op 14 vind ik erg netjes, dat haal ik niet met m’n 1.4 (komt meer door m’n poging tot sportief rijden :P )

        #17561502
        astras
          Lid sinds:
          10 December 2007

          hehe ja op papier stond 1 op 14 maar heb zelf nog niet getest ofzo? maar die banden hebben er dus wel mee te maken kut vond ze juist wel lachen..energy staat er ook op(?) korte ritjes zijn ook niet echtgoed toch.. sportief rijden nog niet echt gedaan omdat ik wel schik van die teller steeds.. hoe kun je testen hoeveel op hoeveel ie daadwerkelijk rijdt?

          #17561503
          2e-c14nz
            Lid sinds:
            5 June 2009

            Opzich is dat idd niet zo heel veel. Iedere auto verbruikt meer in de stad dan op de snelweg. Op elektro dingen na dan uiteraard. Omdat je veel meer moet optrekken en schakelen verbruik je meer. Als je een aantal keer op de snelweg langere stukken rijd, merk je het verschil aanzienlijk. Met onze corsa rijden we met 1 tank meestal ook maar 420 km. Dit is welleswaar een ander type motor, maar omdat we over het algemeen alleen in de stad rijden en woon werk verkeer hebben is dit verbruik iets hoger.

            #17561504
            TRPower
              Lid sinds:
              13 October 2008

              ik rij gemiddeld met mijn calibra 1:10,dit is wel een 1300kg zware auto,met brede banden, en t is een turbo…die lust toch wel wat meer

              met alleen stadswerk red ik de 1:8 niet eens…

              de corsa met 2lturbo doet ook maar 1:12 ofzo gemiddeld

              ik rij wel sportief…zodra die warm is dan gaat t rechter voetje wel naar beneden

              #17561505
              robert_corsa
                Lid sinds:
                16 May 2009

                meeste michelins hebben een lage rolweerstand, ds juist een zuinige band, vooral de energie saver die ik heb.

                in de stad verbuikt hij het meest.

                hoe je het kkan testen
                tank volgooien, gewoon normaal blijfen rijden, gewoon rustig en geen wedstrijdjes houden. totaan reseve rijden.
                kijk dan op je dagteller hoeveel je gereden heb met de volle tank. dat getal delen door tankinhoud (40 ltr dacht ik) dan kom je uit op je gemiddelt verbruik.

                1.14 in de stad is heel erg netjes, dat red je nie denk ik. zal eerder 1,12 zijn.

                mijn astra g 1.6 8v 85pk rijd gemiideld 1.13. als ik mij inhou.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.