Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › opel combo word mat zwart
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2013 om 17:23 #18103574
hmmmm. dus. paar postings eerder vraag je nog wat hier de beste verf voor is, en nu moet het goedkoop? maar denk dat het met hoogglans geen mooi eindresultaat oplevert, zou eerder een matte kleur doen. en geloof mij maar, als je de goede voorbereidingen treft, word het eindresultaat 10 keer beter als dat je zelf met een verfspuit van een knaak je auto over gaat blaffen. ik heb de combo voor 600 euro gekocht, dus laten spuiten doe ik in ieder geval niet, zelf spuiten zonder ervaring en goed gereedschap is niet te doen. tja dan blijft er maar een ding over. De roller er over. de bedoeling is dat de combo nog een paar jaar mee kan, dan is gamma verf geen optie.
8 februari 2013 om 17:39 #18103575@vectra-y26SE-V6 wrote:
hmmmm. dus. paar postings eerder vraag je nog wat hier de beste verf voor is, en nu moet het goedkoop? maar denk dat het met hoogglans geen mooi eindresultaat oplevert, zou eerder een matte kleur doen. en geloof mij maar, als je de goede voorbereidingen treft, word het eindresultaat 10 keer beter als dat je zelf met een verfspuit van een knaak je auto over gaat blaffen. ik heb de combo voor 600 euro gekocht, dus laten spuiten doe ik in ieder geval niet, zelf spuiten zonder ervaring en goed gereedschap is niet te doen. tja dan blijft er maar een ding over. De roller er over. de bedoeling is dat de combo nog een paar jaar mee kan, dan is gamma verf geen optie.
Ik snap je punt, en bedankt voor je info, denk dat ik hem dus ook maar mat-rood rol.
Maar is het handig om grondverf te gebruiken? of om echt te primeren met spuit-plamuur/primer?8 februari 2013 om 17:50 #18103576als je dan toch voor een matte kleur gaat, misschien een idee om eens naar plastidip te kijken?
is ook helemaal niet duur, en als je het beu bent trek je het er gewoon weer af :jerry8 februari 2013 om 17:56 #18103577@PeterNoFear wrote:
@vectra-y26SE-V6 wrote:
hmmmm. dus. paar postings eerder vraag je nog wat hier de beste verf voor is, en nu moet het goedkoop? maar denk dat het met hoogglans geen mooi eindresultaat oplevert, zou eerder een matte kleur doen. en geloof mij maar, als je de goede voorbereidingen treft, word het eindresultaat 10 keer beter als dat je zelf met een verfspuit van een knaak je auto over gaat blaffen. ik heb de combo voor 600 euro gekocht, dus laten spuiten doe ik in ieder geval niet, zelf spuiten zonder ervaring en goed gereedschap is niet te doen. tja dan blijft er maar een ding over. De roller er over. de bedoeling is dat de combo nog een paar jaar mee kan, dan is gamma verf geen optie.
Ik snap je punt, en bedankt voor je info, denk dat ik hem dus ook maar mat-rood rol.
Maar is het handig om grondverf te gebruiken? of om echt te primeren met spuit-plamuur/primer?Met de verf die ik besteld heb is er geen primer nodig, enkel de oude lak dof opschuren en goed ontvetten met ammoniak of wasbenzine. zelf ga ik alle deukjes en krassen plamuren. voor de krassen kun je best spuitplamuur voor gebruiken. als het nodig is breng ik meerdere lagen aan, en denk dat nat afschuren met korrel 800 of niet overbodig zal zijn. voor de velgen heb ik er een busje zink/aluminium spray bij besteld. maar echt waar, goede roller en lak is het halve werk. bespaard je een hoop geschuur en ellende denk ik.
8 februari 2013 om 19:14 #18103578jongens??? zijn hier nog auto liefhebbers??
je auto ”schilderen” met action verf en met een vachtroller…….
klinkt als horror in mijn oren.maar goed. even advies van mijn kant.
-goed ontvetten van de auto (amonia, emmer warm water, halve liter amonia erdoorheen gooien, schoonmaken met de chuurkant van de schuurspons)
-hele auto afschuren. waterproof. korrel 1000 ofzo.
-deukjes kun je zelf beslissen of e die weg plamuurt.wil je kwaliteit. en toch nog een beetje knap resultaat. doe het volgende:
-koop een mooie wagner verspuit bij de bouwmartk. gewoon een goedkope bovenbeker op stroom ofzo.
-stel die zeer goed af. goed kijken hoe het spuitbeeld is, hij moet mooi gelijk spuiten, zonder te spetteren enzo.
-auto over gronden.
-als die net aan hand droog is, goed bekijken of hij naar je zin is (vuiltjes, zakkers)
-indien naar je zin, overspuiten in kleur en glans die je wilt
-indien niet naar je zin. die plekken schuren etc, en dan overspuiten.als je de spuit netjes afstelt krijg je 10x mooier resultaat dan met een roller.
verf: wijzonol industrielak. prima verfje. hecht als een beer. en redelijk goede kwaliteit.
goed geschikt voor gladde ondergronden.
als hechtprimer kun je CWS kopen, of classidur universeel primer (waterbasis), of sigma multiprimer, of sigmatal aqua primer.
maar ik zou het bij de CWS houden, of suddwest.denk dat je voor 250 euro je auto erg netjes heb.
alleen jammer dat geen hond hem daarna nog wil spuiten of kopen :jerryvoor een oude auto vind ik matwart wel dik. maar kom op, je rooie b gsi rood rollen…..
8 februari 2013 om 19:43 #18103579is ook een optie, en idd als je een knappe wagen hebt, zou ik mij ook nog wel twee keer bedenken. vind het zelf wel wat hebben om een oude combo mat zwart te maken, is eens wat anders. en als het me bevalt, de meriva opc ook maar ff onder handen nemen. haha :jerry
8 februari 2013 om 19:49 #18103580als je een beetje verf skills hebt dan ga je geen verschil zien tussen die wagnerspuit en een viltroller.
schuren met korrel 1000 is zinloos, vooral als hij matt of zijdeglans word. ik heb bij mijn corsa eerst alles geschuurt tot korrel 180, daarna grondverf(op diverse plekken gelast dus volledig in de grondverf). de grondverf heb ik daarna geschuurd met korrel 280 en daarna gerold met flexa zijdeglans. de eerste laklaag heb ik daarna geschuurt met 600 nat en vervolgens een 2e laag flexa zijdeglans erover :thumbik zou het alleen niet doen bij een auto die je ooit nog eens wilt laten spuiten :vertag
8 februari 2013 om 19:59 #18103581:thumbup @bd. wrote:
als je een beetje verf skills hebt dan ga je geen verschil zien tussen die wagnerspuit en een viltroller.
schuren met korrel 1000 is zinloos, vooral als hij matt of zijdeglans word. ik heb bij mijn corsa eerst alles geschuurt tot korrel 180, daarna grondverf(op diverse plekken gelast dus volledig in de grondverf). de grondverf heb ik daarna geschuurd met korrel 280 en daarna gerold met flexa zijdeglans. de eerste laklaag heb ik daarna geschuurt met 600 nat en vervolgens een 2e laag flexa zijdeglans erover :thumbik zou het alleen niet doen bij een auto die je ooit nog eens wilt laten spuiten :vertag
8 februari 2013 om 20:01 #18103582@robert_corsa wrote:
jongens??? zijn hier nog auto liefhebbers??
je auto ”schilderen” met action verf en met een vachtroller…….
klinkt als horror in mijn oren.maar goed. even advies van mijn kant.
-goed ontvetten van de auto (amonia, emmer warm water, halve liter amonia erdoorheen gooien, schoonmaken met de chuurkant van de schuurspons)
-hele auto afschuren. waterproof. korrel 1000 ofzo.
-deukjes kun je zelf beslissen of e die weg plamuurt.wil je kwaliteit. en toch nog een beetje knap resultaat. doe het volgende:
-koop een mooie wagner verspuit bij de bouwmartk. gewoon een goedkope bovenbeker op stroom ofzo.
-stel die zeer goed af. goed kijken hoe het spuitbeeld is, hij moet mooi gelijk spuiten, zonder te spetteren enzo.
-auto over gronden.
-als die net aan hand droog is, goed bekijken of hij naar je zin is (vuiltjes, zakkers)
-indien naar je zin, overspuiten in kleur en glans die je wilt
-indien niet naar je zin. die plekken schuren etc, en dan overspuiten.als je de spuit netjes afstelt krijg je 10x mooier resultaat dan met een roller.
verf: wijzonol industrielak. prima verfje. hecht als een beer. en redelijk goede kwaliteit.
goed geschikt voor gladde ondergronden.
als hechtprimer kun je CWS kopen, of classidur universeel primer (waterbasis), of sigma multiprimer, of sigmatal aqua primer.
maar ik zou het bij de CWS houden, of suddwest.denk dat je voor 250 euro je auto erg netjes heb.
alleen jammer dat geen hond hem daarna nog wil spuiten of kopen :jerryvoor een oude auto vind ik matwart wel dik. maar kom op, je rooie b gsi rood rollen…..
:wors :wors
8 februari 2013 om 20:21 #18103583tja, ik zeg er nog bij, als je hem netjes wilt doen even spuiten.
je kan uiteraard hem zo over boeren met elke verf die je wilt.
korrel 80 schuurt ook.
als het je weinig kan schelen kun je dat prima. zeg ook niet dat het er slecht uit ziet.
net hoe precies je bent. ik ben zelf schilder, bijna meesterschilder. en zeg bij voorbaad al dat het er niet uit zal zien. hoe je het ook doet.en als jij je spuit netjes afstelt, kun je bijna zo mooi spuiten als een echte autospuiter. dus ten alle tijde mooier dan rollen.
spuit zelf sindskort alles binnehuis. verschil is enorm.8 februari 2013 om 20:27 #18103584Rollen is zeer goed mogelijk :thumb
Maar goede voorbewerking is het hele werk,
Evenals een goede Lak,
Rol je auto maar eens met de 1K van Sikkens :D speciaal voor auto,s ;)Resultaat bij goede voorbewerking vaak strakker als spuiten :thumb
Maar dat is het ook, Alleen bij een goede voorbereiding
ELKE oneffenheid die je laat zitten ga je ook bij rollen zien,
dit geldt ook voor spuiten
Bijna elke boot of jacht die jij aalglad ziet zijn gerold,
Vergeet de oude piano,s niet van de meesterlijke merken,
Ook die zijn vaak gerold.Een goede lak die gerold is heeft zelfs nog voordelen tenopzichte van een gespoten lak door de
laag dikte in micron veel hoger is als met de spuit,
Tevens kun je een goede lak dus ook polijsten,
Denk dat de meeste hier nog nooit een vers gespoten auto hebben gezien, VOOR de polijstbeurt
ALs je ziet wat er dan vaak uitgepolijst wordt aan fouten en stofjes ;) ;)8 februari 2013 om 20:37 #18103585:wors :thumbup :wors @Corsaliefhebber wrote:
Rollen is zeer goed mogelijk :thumb
Maar goede voorbewerking is het hele werk,
Evenals een goede Lak,
Rol je auto maar eens met de 1K van Sikkens :D speciaal voor auto,s ;)Resultaat bij goede voorbewerking vaak strakker als spuiten :thumb
Maar dat is het ook, Alleen bij een goede voorbereiding
ELKE oneffenheid die je laat zitten ga je ook bij rollen zien,
dit geldt ook voor spuiten
Bijna elke boot of jacht die jij aalglad ziet zijn gerold,
Vergeet de oude piano,s niet van de meesterlijke merken,
Ook die zijn vaak gerold.Een goede lak die gerold is heeft zelfs nog voordelen tenopzichte van een gespoten lak door de
laag dikte in micron veel hoger is als met de spuit,
Tevens kun je een goede lak dus ook polijsten,
Denk dat de meeste hier nog nooit een vers gespoten auto hebben gezien, VOOR de polijstbeurt
ALs je ziet wat er dan vaak uitgepolijst wordt aan fouten en stofjes ;) ;)8 februari 2013 om 20:43 #18103586tja, de gene die mijn corsa gaat overspuiten kan wel gewoon goed spuiten hoor. zonder stofjes etc.
heb wel vaker gespoten auto’s gezien. kan idd veel aan mankeren.
mijne ziet er nu ook niet uit:(met de rol rol je ma 150Mu. dan pap je hem al goed dik in zonder te laten zakken.
met de spuit kan je rond de 400 spuiten. zonder te zakken.
met je rol heb je altijd een effect. je heb nu eenmaal je rollerslag.
vroeger kon je prima roller met een schuimroller. werd het goed glad van. (al blijf je een structuur houden)
sinds 2010 zijn er nieuwe VOS regels. de samenstelling van de verf is nu veandert.
hierdoor moet je JUIST geen dikke lagen gaan smeren.
schuimroller kan je nu weg gooien, omdat je nu belletjes gaat rollen door dat ding.even ontopic: als je wilt rollen, idd een viltroller gebruiken.
een extreem kortharige. liefst zo strak mogelijk gebonden.
van progold bijvoorbeeld.jachtboten komen in een iets ander soort verf te staan. hierbij is laagdikte erg belangrijk.
kijk ook niet wat je betaald voor die potten. zijn vaak emmers van 20L.ohja: verdun niet teveel.. hierdoor wordt je verf welliswaar goed dun, maar als je hem te dun doet, zakt hij ook eerder.
beste is op een mooie zonnige dag, graadje of 10 buiten je auto lekker inrollen.
je oppervlak is al snel wat warmer. dus droogt hij ook lekker door.in ieder geval, succes.
edit: wij carbagerunners moeten trouwens onze volvo 850 ook nog schilderen :jerry
8 februari 2013 om 22:26 #18103587Bedankt voor de info, hier kan ik zeker wel wat mee!
Maar mijn rooie gsi rood rollen, ik moet toch wat, ziet er vast beter uit als overgespoten vogelpoep of niet? :jerry
11 februari 2013 om 20:20 #18103588Als je ergens een schuurtje kan regelen met compressor zou ik m gewoon spuiten. ik heb een x een auto gerold en dat vond ik toch lang niet zo mooi als spuiten. En heb toch al een aantal autos in de schuur gespoten. Vloer van tevoren aanvegen(en goed) daarna afdekplastic eroverheen. Je kan de vloer evt ook wat vochtig maken eromheen. Vergeet de omgeving eromheen ook niet wat plastic erop te doen, anders heb je overal nevel op. En als je op mp kijkt dan kan je redelijk goedkoop verf vinden (b.v. een restpartij). Auto goed ontvetten en daarna schuren, daarna met een kleefdoek goed afnemen. daarna evt in de primer en dan in de lak, of opzoek naar een goede 2k industrie lak dat dekt beter als autolak en is goedkoper en dikker. En daarna evt blanke lak, maar denk niet dat dat hier van toepassing is. En als je alles zelf doet kan je rond de 250 euro idd een strak gespoten auto hebben.
Dus ik zeg SPUITEN :wors
Ohja en zorg dat de ruimte iig 15 graden is ivm met de verf en droogtijd. Zet er een kachel in.
11 februari 2013 om 20:59 #18103589oke, nu heb ik dus ff een vraagje haha.
het hele verhaal van een auto rollen lijkt mij al heel lang wat.
dus die discussie wat beter is staat hier ff los van ;)
maar nu vraag ik mij 1 ding af.
als je gaat rollen, kun je dat ook met metallic doen?
bijvoorbeeld een 1 of ander spulletje door de verf gooien?rollen lijkt me wel leuk, maar wil graag metalic, en na het rollen in de blanke lak zetten.
dat is iets wat mij mooi lijkt om eens te proberen eigenlijk.
en dan gewoon met goedkope troep van de action of zo :P11 februari 2013 om 21:45 #18103590Nee dat moet je echt niet doen want dat ziet er niet uit. En met metallic spuiten bouw je het in lagen op en op het laatst stel je je spuit af met meer lucht en minder materiaal zodat dr metallic er mooi uit komt en dat lukt niet met een roller. En metallic is bovendien heel dun
11 februari 2013 om 21:50 #18103591oke, dacht dat dat misschien kon door een bepaald iets door de verf te gooien of zo :)
11 februari 2013 om 22:10 #18103592Als je m nog een X wil laten spuiten voor een normaal bedrag :jerry ik hou me aanbevolen :thumb
18 februari 2013 om 18:39 #18103593ik ben dat idd ook van plan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.