Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › opel combo word mat zwart
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2013 om 19:02 #17255126
Ff klein projectje aan deze kant, heb een combo uit 99, nu vertoont deze redelijk wat deukjes en roest, de bedoeling is om de combo weer mooi strak te maken en ipv de orginele witte kleur, hem mat zwart te maken. Zag toevallig een mat zwarte staan in nieuwkoop, vond hem zelf erg mooi. Wat vinden jullie van deze combinatie?
4 februari 2013 om 19:24 #18103557Maak hem dan Zijdeglans zwart.
Das net wat mooier als matzwart.
Heb zelf ook matzwart gehad, dat wordt gewoon donkergrijs op het laatst.
Later heb ik m zijdeglans gespoten. 10 x mooier. En iedereen noemt het alsnog matt zwart :jerryAls ik een combo had deedt ik m in camoflagelook. gewoon omdat iedereen al matt zwart doet als ze gaan rollen.
En hoe vaak zie je nou een gecamoufleerde bus?4 februari 2013 om 20:15 #18103558Ben zelf niet zo van de camouflage look, maar heb op verschillende forums gelezen, dat rust-oleum mat zwart, ook echt mat zwart blijft. Mag ook wel voor die prijs, maar goed. Ga volgende week dinsdag beginnen, ga proberen wat pics te uploaden.
4 februari 2013 om 20:22 #18103559ben benieuwd naar de foto’s rij zelf ook een combo, heb je er nog verdere plannen mee ;)
4 februari 2013 om 20:23 #18103560Ik zou ook voor zijdeglans gaan,
Is een stuk makkelijker te onderhouden,
en biedt daarbij ook iets meer bescherming tegen roest.
Ikzelf zou de combo eerst geheel in de menie gerold hebben
en dan zijdeglans zwart metaallak erop van een goed merk zoals sikkens flexa en dergelijke.
Is in aanschaf wel een stukje duurder als gamma maar
het is veel beter dekkend te rollen en gaat langer mee.
Tevens gebruik alsjeblieft geen hammerite,
hier zitten siliconen en is is met niks anders overtelakken.Het nadeel van gerold is dat een goede 2K lak veel extra werk wordt,
zou je de combo ooit nog proffesioneel willen laten spuiten..Succes en als ze matzwart is :kewlpics :kewlpics
4 februari 2013 om 20:30 #18103561@Andreas.Berger wrote:
ben benieuwd naar de foto’s rij zelf ook een combo, heb je er nog verdere plannen mee ;)
het enige wat ik er dan nog aan wil doen is twee gsi stoellen er in zetten. Pics volgen, als ik uit kan vogelen hoe ik ze moet uploaden. Maar komt vast wel goed.
4 februari 2013 om 20:35 #18103562@Corsaliefhebber wrote:
Ik zou ook voor zijdeglans gaan,
Is een stuk makkelijker te onderhouden,
en biedt daarbij ook iets meer bescherming tegen roest.
Ikzelf zou de combo eerst geheel in de menie gerold hebben
en dan zijdeglans zwart metaallak erop van een goed merk zoals sikkens flexa en dergelijke.
Is in aanschaf wel een stukje duurder als gamma maar
het is veel beter dekkend te rollen en gaat langer mee.
Tevens gebruik alsjeblieft geen hammerite,
hier zitten siliconen en is is met niks anders overtelakken.Het nadeel van gerold is dat een goede 2K lak veel extra werk wordt,
zou je de combo ooit nog proffesioneel willen laten spuiten..Succes en als ze matzwart is :kewlpics :kewlpics
Wil hem echt graag mat zwart, zoals ik al aangaf ga ik hem behandelen met rust-oleum, Google hier maar eens op, denk niet dat ie snel weer gaat roesten met dit goedje er op. Zag die mat zwarte combo staan, en vond hem helemaal geweldig.
4 februari 2013 om 20:45 #18103563Ik heb corsa b sport stoelen erin, voor de rest is het interieur voor een groot deel afgewerkt met carbon, ook wel het bolletjes interieur genoemt.
4 februari 2013 om 20:47 #18103564@vectra-y26SE-V6 wrote:
Wil hem echt graag mat zwart, zoals ik al aangaf ga ik hem behandelen met rust-oleum, Google hier maar eens op, denk niet dat ie snel weer gaat roesten met dit goedje er op. Zag die mat zwarte combo staan, en vond hem helemaal geweldig.
Rust-oleum is GOED spul :wub :thumb :thumb :thumb
Dat zorgt zeker voor bescherming en is goed te onderhouden.
Heb er zelf mijn assen en veerpoten meegelakt en dat blijft al jaren goed zitten.Succes met de paintjob :thumb :thumb
6 februari 2013 om 18:50 #18103565de verf is inmiddels besteld, en ben alvast begonnen in de de laadruimte te schuren. heb gelijk de rubber mat die er in lag weg gegooid, deze was nat van onderen, en was ook al een poosje zo volgens mij.rook ook donders muf. hierdoor zat er in de hoeken behoorlijk wat roest, gelukkig allemaal oppervlakkig, maar was wel even schuren. volgende week dinsdag gaat de combo onder dak, en dan gaat het echte werk beginnen.
6 februari 2013 om 19:11 #18103566Nu nog effe een 1.7TD erin haha…
7 februari 2013 om 11:15 #18103567@wim-v6 wrote:
Nu nog effe een 1.7TD erin haha…
Haha Mss wat voor in de toekomst of als de huidige motor de geest geeft, als het snel moet pak ik de opc wel. Combo word voornamelijk gebruikt om geluisd apparatuur te vervoeren.
7 februari 2013 om 11:48 #18103568Ben benieuwd, hier in de buurt rijd een patatboer rond met een matzwarte combo, vind het niet helemaal je-van-het maar ieder zijn eigen smaak.
Wel benieuwd :jerry :kewlpics
Om even door te gaan over het onderwerp, wat is eigenlijk de beste verf om je auto mee te verven?
En ik ben van plan om hoogglans te gaan rollen, weet iemand of dat mogelijk is zonder al te veel na-werk?8 februari 2013 om 11:30 #18103551Verf maakt niet heel veel uit. de rollers en het voorbewerken wel. Schuimrollers iig laten liggen. Daarmee zie je de rolaanzetten in de verf weer.
Ik ga binnenkort de zijdeglans van de action over de auto rollen. Moet nog wat schuren en plamuren en wachtenop beter weer.
8 februari 2013 om 12:55 #18103556Maar als ik dus hoogglans wil, moet ik de auto strak hebben, en dan met van die “harige” rollers te werk gaan?
8 februari 2013 om 13:14 #18103555Hoogglans laat sowieso meer zien van de ondergrond. Harige rollers geven ook minder snel een sinaasappel effect.
8 februari 2013 om 13:25 #18103554@Fearless wrote:
Verf maakt niet heel veel uit. de rollers en het voorbewerken wel. Schuimrollers iig laten liggen. Daarmee zie je de rolaanzetten in de verf weer.
Ik ga binnenkort de zijdeglans van de action over de auto rollen. Moet nog wat schuren en plamuren en wachtenop beter weer.
succes met die troep!!
heb een achterbumper van een aanhanger er mee geverft.
een half jaar later gaf de verf nog af!!
misschien dat het met rollen wat beter droogt, maar met een kwast is het troep.
ik heb er nu weer een complete aanhanger mee gedaan (blauw wit en zwart gebruikt) na wat terpentine er bij door te gooien en hem na het verven buiten gezet te hebben om te drogen werkt het wel beter.8 februari 2013 om 13:37 #18103553@joop1970 wrote:
Hoogglans laat sowieso meer zien van de ondergrond. Harige rollers geven ook minder snel een sinaasappel effect.
Ga ik met harige rollers bezig, nog verdere tips?
Mij lijkt het handiger (ik heb de tijd) om meerdere dunne lagen aan te brengen, om het effect mooier te krijgen?8 februari 2013 om 13:40 #18103552ik zou iig geen verf van de gamma gebruiken, hiervoor kun je het beste industrie lak gebruiken. ik heb voor het merk rust-oleum gekozen, google hier maar eens op.
en gebruik geen action rollers of andere schuim rollers, kies hiervoor mohair rollers van goede kwaliteit. als je het netjes wil doen moet je er geen low budget project van maken. dus ga naar de betere verf (online) winkel en laat de bouwmarkten links liggen.8 februari 2013 om 14:45 #18103550@Fearless wrote:
Verf maakt niet heel veel uit. de rollers en het voorbewerken wel. Schuimrollers iig laten liggen. Daarmee zie je de rolaanzetten in de verf weer.
Ik ga binnenkort de zijdeglans van de action over de auto rollen. Moet nog wat schuren en plamuren en wachtenop beter weer.
Mijn ervaring is dat schuimrolletjes (10 cm) juist wel goed werken. Heb je dikke verf, dan kun je die wat verdunnen om strepen te voorkomen. Had mijn Corsa zo strak gerold dat het gespoten leek. Action-verf laat zich, ietwat verdund, ook met de compressor prima verwerken.
Maar het begint met een goede basis, dus goed voorbewerken (schuren, ontvetten, stofvrij maken etc.). Flinke investering aan de voorkant levert achteraf pas echt resultaat op.
8 februari 2013 om 15:41 #18103569Die ervaring heb ik helaas niet met schuimrolletjes. Vaak en sinaasappeleffect wat verdween toen ik dure rolletjes ging kopen.
8 februari 2013 om 15:46 #18103570@joop1970 wrote:
Die ervaring heb ik helaas niet met schuimrolletjes. Vaak en sinaasappeleffect wat verdween toen ik dure rolletjes ging kopen.
Misschien een verkeerde soort genomen? Ik heb ze toen bij Karwei en de Action vandaan gehaald. Werkte prima. Is uiteindelijk ook een combi van meerdere factoren. Behalve goed voorbereiden van het plaatwerk en verdunnen van de verf gaat het ook om de juiste verwerkingstemperatuur en of het oppervlak gereinigd is van vet en siliconen. De gerolde verf was uiteindelijk ook nog veel krasbestendiger dan de originele lak.
En geen verschillende verfsoorten door elkaar gebruiken (acryl vs. alkyd). Dat levert hechtproblemen op.
8 februari 2013 om 16:16 #18103571@soepkiepe wrote:
@Fearless wrote:
Verf maakt niet heel veel uit. de rollers en het voorbewerken wel. Schuimrollers iig laten liggen. Daarmee zie je de rolaanzetten in de verf weer.
Ik ga binnenkort de zijdeglans van de action over de auto rollen. Moet nog wat schuren en plamuren en wachtenop beter weer.
succes met die troep!!
heb een achterbumper van een aanhanger er mee geverft.
een half jaar later gaf de verf nog af!!
misschien dat het met rollen wat beter droogt, maar met een kwast is het troep.
ik heb er nu weer een complete aanhanger mee gedaan (blauw wit en zwart gebruikt) na wat terpentine er bij door te gooien en hem na het verven buiten gezet te hebben om te drogen werkt het wel beter.Heb zon maand geleden de achterramen van de station er uitgehaald. Heb toen gelijk alvast even die randjes gedaan met een kwast. Droogde gewoon normaal. Dus ik ga er vanuit dat de hele auto straks ook normaal droogt.
Ik ga iig bezig met van die apparte rollers..vilt?
8 februari 2013 om 16:41 #18103572@BlackDevil wrote:
@Fearless wrote:
Verf maakt niet heel veel uit. de rollers en het voorbewerken wel. Schuimrollers iig laten liggen. Daarmee zie je de rolaanzetten in de verf weer.
Ik ga binnenkort de zijdeglans van de action over de auto rollen. Moet nog wat schuren en plamuren en wachtenop beter weer.
Mijn ervaring is dat schuimrolletjes (10 cm) juist wel goed werken. Heb je dikke verf, dan kun je die wat verdunnen om strepen te voorkomen. Had mijn Corsa zo strak gerold dat het gespoten leek. Action-verf laat zich, ietwat verdund, ook met de compressor prima verwerken.
Maar het begint met een goede basis, dus goed voorbewerken (schuren, ontvetten, stofvrij maken etc.). Flinke investering aan de voorkant levert achteraf pas echt resultaat op.
Dus kwaliteitverf, verdunnen met terpentine, en rollen met schuimrollers?
Grondverf of primer gebruiken?8 februari 2013 om 16:43 #18103573@vectra-y26SE-V6 wrote:
ik zou iig geen verf van de gamma gebruiken, hiervoor kun je het beste industrie lak gebruiken. ik heb voor het merk rust-oleum gekozen, google hier maar eens op.
en gebruik geen action rollers of andere schuim rollers, kies hiervoor mohair rollers van goede kwaliteit. als je het netjes wil doen moet je er geen low budget project van maken. dus ga naar de betere verf (online) winkel en laat de bouwmarkten links liggen.Als ik een auto hoogglans ga rollen, doe ik dat juist vanwege mijn budget, mocht ik genoeg geld hebben, laat ik hem spuiten of spuit ik zelf met de compressor
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.