Opel Combo natte mat bestuurderszijde na parkeren.

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Opel Combo natte mat bestuurderszijde na parkeren.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354625
    RoyR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 February 2010

      Hallo! Een natte voeten vraagje…

      Ik heb een Opel Combo 1.4i bestelauto uit 2004 waar ik al langer na een poosje stilstand bij het wegrijden een beetje water op mijn linker enkel krijg maar nu merk ik dat de mat (en eronder) echt nat is.

      Onder het rijden nooit wat gemerkt, maar door mijn werk staat mijn auto vaak meerdere dagen tot een week stil. Ik durf niet te zeggen of het echt uit de ventilatiekanalen komt of alleen van ergens daar.

      Heb sowieso gevonden, de paravaan/parafaan nakijken. Het rubber van de zekeringkast schijnt ook een goede inlaat te zijn. Zijn er nog meer punten die bij stilstand makkelijk water binnen laten?

      #18354643
      -BlendjuH-
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2008

        Grootste probleem is je BCM … daar zit een pakking in en verteert na al die jaren …

        Ik heb deze vervangen voor een tochtband (tijdelijk ) omdat ik waarschijnlijk nog even in de BCM

        moet wezen … Je zou deze kunnen afkitten en anders waren de deksels nog te verkrijgen bij de opeldealer wat ik begrepen heb ;-)

         

        #18354644
        RoyR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 February 2010

          Euh… BCM? In Jip en Janneke taal hebben we het dan over de zekeringkast rechts bovenin mijn motorruimte?

          #18354670
          -BlendjuH-
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2008

            Jep , klopt … Deze zit vlak onder je raam aan de bestuurderszijde .

            Ik heb de mijne afgelopen maandag maar even gedicht want een koud nat voetje is niet zo fijn :scratch:

            Ruitenwisser demonteren , als dat lukt ( Ik heb de paravaanplaat over de wisser heen geschoven want kreeg de wisser en met geen mogelijkheid af )

            Dan kom je er aardig bij , de torx schroeven eruit ook die 2 aan de voorkant en dan kan je zo de kap

            er af halen … En dan de pakking vernieuwen en terugbouwen en geen nat voetje meer :good:

            #18354673
            RoyR
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 February 2010

              Check, ga ik mee aan de pruts.

              Las hier ergens dat die 3 tientjes kost dus zal het eens loshalen, schoonmaken en bekijken.

              Bedankt alvast, zal het resultaat iig nog laten horen.

              #18354678
              -BlendjuH-
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2008

                Top , succes en ik lees t wel ;-)

                #18354784
                RoyR
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 February 2010

                  D16413A8-AFD0-44B3-BA9C-A3257153C581

                  Joah, grote kans dat het idd de boosdoener is.

                   

                  #18354785
                  RoyR
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 February 2010

                    En een nieuw interieur filter is misschien ook niet overbodig…

                    E18E5D91-A909-40E4-9ABF-8866B2595C76

                    #18354788
                    -BlendjuH-
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2008

                      Denk dat je pakking wel een beetje op is :rolling:

                      Nieuw filtertje is ook wel fijn … Moet ik nog steeds doen maar vergeet t steeds :scratch:

                      #18354790
                      RoyR
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 February 2010

                        Heb filter iig even schoon gemaakt, zal een nieuwe bestellen wanneer die erin komt is een 2e.

                         

                        Nu alleen de grote gok, alleen dat rubber te vervangen of die van de hele kast. Zover ik kan zien (hele meuk los gehaald) is de rest netjes. Beetje water nog onderin de bak dus ik zeg nieuw rubber en dichtmaken…

                        Eens zien of ik daar spijt van ga krijgen :X

                        #18361414
                        RoyR
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 February 2010

                          Voor het nette even een update:

                          Auto is kurkdroog dus het rubber van de zekeringkast / BCM was de boosdoener.

                           

                          En nu gaat hij in de verkoop, zijn grotere broertje gaat hem opvolgen. Nette Vivaro op het oog!

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.