Opel combo ecu startproblemen uitvallen

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Opel combo ecu startproblemen uitvallen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358906
    Sterre Koopman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 July 2018

      Hallo,

      Wij hebben een vraag over onze Opel Combo 1.3 TDI uit 2008. Al meer dan een maand hebben wij problemen met o.a. een uitvallende motor en starten.
      Auto staat in Detmold (DE) , en we willen hem laten repatriëren naar Nederland, aangezien we 2 minder goede ervaringen met Duitse garages hebben.

      Het probleem ontstond nadat wij met hoge buitentemperatuur hadden gereden, toen viel de motor uit onder het rijden, na +- 5 min. startte hij weer.
      Na het vervangen van brandstoffilter viel hij niet meer uit, maar kregen we startproblemen. Ook bij hoge buitentemperatuur. Vervolgens bij een andere garage de nokkenas sensor laten vervangen, en heeft niet geholpen. Deze garage heeft naar zeggen alles geprobeerd en zegt nu dat de ECU kapot is, maar omdat hij niet in het systeem kan is dit niet met zekerheid te zeggen.

      Heeft iemand advies over wat goede volgende stappen zijn, en evt een idee over tweedehands ECU’s en die te laten inlezen?
      Wat nog noemenswaardig is; ong. 3 maanden voordat onze problemen begonnen liep er water in de auto bij het indrukken van de koppeling met een natte automat als gevolg. Ik heb gelezen dat dit een veelvoorkomend probleem is, zou dit verband kunnen houden?

      We hopen dat iemand ons verder kan helpen, want we zitten echt een beetje vast hiermee.

      Vriendelijke groeten,

      C&S

      #18359524
      Piekartz87
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 June 2018

        Is het inmiddels gelukt Sterre?
        In mijn ervaring hebben random garages niet veel ervaring met het correct uitlezen van opels.

        Zelf heb ik een vriend geregeld met uitleeshardware/software.
        Als je een 2de hands ECU regelt, zorg dat ze die hebben vrijgegeven en/of de security code erbij leveren.
        De oude security code van je huidige ecu heb je ook nodig.

        #18359539
        Sterre Koopman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 July 2018

          Hallo! Bedankt voor je reactie! Het is helaas nog niet gelukt, en we hebben inderdaad moeilijkheden met de juiste personen vinden. Doet deze vriend dat vaker of kent u misschien iemand die hier verstand van heeft? De auto staat op het moment in Hasselt (nabij Zwolle) We weten zo niet waar die security code is, is die ergens op te vragen? Alvast bedankt!

          #18359558
          Piekartz87
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 June 2018

            Ik ben zelf ook nieuw op dit forum, dus ik ben niet zo bekend in de opel wereld. Ik heb alleen zelf net een nieuwe ecu erin zitten en weet enigszins hoe dit moet.

            De code staat op een “carpass” die bij je opel moet zitten, even goed zoeken. Je kan de code ook bij een opeldealer opvragen, daar heb je het chassisnummer voor nodig en een id/kentekenbewijs. En tussen de 30-40 euro helaas.

            Dat gezegd hebbende: Je weet nog niet of het aan je ECU ligt. Eerst zou iemand de auto uit moeten lezen.
            Zolang de combo van mijn vriendin nog stilstaat kan ik ook niks voor je betekenen.

             

            #18359569
            Sterre Koopman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 July 2018

              Ah shit de combo van je vriendin is ook kapot? Wat vervelend zeg. Weet je daar al wat het probleem is?

              ah die codes heb je ons al heel erg mee geholpen! Zo worden we elke dag wat wijzer!

              succes ook met jullie Opel

               

              #18359676
              Piekartz87
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 June 2018

                Dankje! Ik weet dat hij geen diesel krijgt op dit moment. Maar waar dat precies aan ligt… Geen idee nog.
                Ik dacht dat het de opvoerpomp was, maar die blijkt hij niet eens te hebben.  :wacko:

                Helaas kan ik geen fatsoenlijke oem onderdelen catalogus vinden van de combo-C.
                Deze week ga ik eens naar de hoge druk pomp kijken met een vriend.

                Jij ook succes met de opel!

                #18360006
                Piekartz87
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 June 2018

                  Sterre, is het inmiddels gelukt? Bij ons lag het aan de EDU (zie ook mijn topic).

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.