Opel Combo DTI wil niet aanslaan

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Opel Combo DTI wil niet aanslaan

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253800
    Joris P
      Lid sinds:
      22 December 2012

      Hallo,

      Ik heb zelf een Opel combo 1.7DTI van 2003 met 268.000km gekocht en ben 17 jaar oud. Ik mocht hem kopen van mijn vader zodat ik hem met winst kan doorverkopen maar nu heb ik dus een probleem.
      M’n broer heeft gisteren z’n rijbewijs opgehaald en we gingen een stuk rijden. Ikzelf woon in Delfzijl en we reden naar Winschoten.(40km) Geen problemen we hebben even gestopt en gewandeld en daarna startte de auto gewoon.
      We reden de snelweg op en gingen stukje richting Duitsland met 120. Bij Beerta gedraaid en toen wilde die nog 150. Net na Winschoten ging het lampje branden met een sleuteltje erin (oranje) en hij wilde niet harder dan 120. We zijn naar een vriend gereden van m’n vader, zou de auto het begeven dat ik ieder geval hem nog had. Maar we gingen dus bij zijn huis stoppen en wilde de auto resetten zodat het lampje uitging. (heb ik thuis ook gedaan voor we weggingen, toen startte hij gewoon) Hij ging wel rond maar sloeg niet aan.(100km gereden) Uiteindelijk constateerde ik dat het dieselfilter wel leeg was maar later gevuld heb met diesel en hij wilde maar niet starten. De auto had ik volgetankt daarvoor nog. Op remreiniger loopt de motor wel.. We hebben de auto proberen aan te slepen maar lopen wilde die niet. Ik heb het idee dat de pomp geen brandstof wil geven want het filterbakje is steeds leeg.
      Ik heb dit eerder gehad toen een stel Polen kwamen kijken, ze gingen stukje rijden en daarna wilde ik hem wegzetten sloeg die niet aan.(ze kunnen natuurlijk een draadje lostrekken, je weet maar nooit..) Ik heb de auto 3 dagen laten staan en gewacht op een turbobuis die was ik namelijk verloren. Beunhaas had m’n dynamo vervangen maar vergeten de buis vast te zetten. Na montage van de buis liep de auto goed en heb ik stuk gereden met m’n vader. Vond het raar dat ie het ineens weer deed was wel een opluchting. Nadat ie het weer deed ben ik dus gaan rijden met mijn vader en later met mijn broer.
      (ow ja ik heb 2x zonder diesel gestaan omdat de meter verkeerde waardes aangeeft, eerste keer was het pech en 2e keer reed de auto 1 op 4 omdat de buis ontbrak van de turbo, 15 liter op 60km!)
      Zit er een beveiliging op dat de brandstofpomp geen brandstof meer geeft?
      Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik zit er wel erg mee!

      Vriendelijke groet,
      Joris

      #18086788
      xladage
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2008

        Ik denk dat je de boel eens moet (laten) ontluchten, dat gaat denk ik wonderen doen in jouw geval.
        ik ken jouw motortype niet, dus weet niet of dat handmatig kan / moet.
        Anders kan ook de pomp gewoon overleden zijn

        #18086789
        stefanDTI
          Lid sinds:
          10 May 2007

          Stuurapparaat van brandstofpomp waarschijnlijk kapot
          deze zit boven op de motor aan de achterzijde.

          een veel voorkomend probleem bij de 1,7 DTI’s en DI.

          #18086790
          Joris P
            Lid sinds:
            22 December 2012

            Ik heb vanmiddag de Opel opgehaald. In eerste instantie wilde die lopen maar m’n broer moest wachten en maakte de ramen schoon, ging in auto zitten en toen viel die gelijk uit. Daarna weer hetzelfde probleem, hij wilde niet meer aanslaan. Als de motor geen diesel meer krijgt dan gaat die toch op paar poten minder lopen? Hij viel in een keer dood. Het oranje lampje met sleuteltje brandde wel weer..
            Voordat ik de auto startte heb ik nog een paar tikjes op de ECU gegeven. (de ecu zit toch bovenop de motor waar 3 stekkers/draden overheen lopen?)
            Ik zou niet denken dat de brandstofpomp stuk is maar het met de aansturing te maken heeft zoals U al zei.
            Na 100kilometer rijden zal de boel toch wel ontlucht zijn? Ik heb de verstuiverleiding af en toe even losgedraaid zodat er lucht eruit kon.
            Uiteindelijk heb ik de auto naar huis gesleept.
            Wat kan ik nu dan verder doen?

            #18086791
            stefanDTI
              Lid sinds:
              10 May 2007

              Dat is idd de ECU.

              voer maar eens in op Google dan vind je er veel meer over dat de stuurapparaten kapot gaan bij de 1,7DTI’s.

              #18086792
              Joris P
                Lid sinds:
                22 December 2012

                Probleem is opgelost! Dat was niet de ECU Stefan. Ik heb hem achter de pomp weten te vinden.
                Gisteravond het kastje eraf gehaald en opengemaakt. Volgende dag bekeken en op een contactpuntje zat corrosie op.
                Gesoldeerd en hij liep weer. Turbobuis zat alweer los en is nu goed vastgemaakt waardoor het lampje ook weg is nu.

                Bedankt voor het meedenken!

                (ti’s wel de laatste Opel die ik gekocht heb)

                #18086793
                combo c tour
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 July 2005

                  zit het een keertje tegen, wat trouwens bij elk merk wel kan gebeuren ,
                  is het gelijk van het is de laatste keer dat ik een opel koop. :puke
                  bah bah. :wtf
                  koop dan een fiets dan krijg je ook geen problemen. :agent

                  #18086794
                  stefanDTI
                    Lid sinds:
                    10 May 2007

                    Ik had het anders moeten zeggen.
                    Dat kastje boven op de pomp is de regelunit van de brandstofpomp.

                    Maar dergelijke uitspraken als :” is wel de laatste Opel die ik koop…”
                    Kan je beter hier op het Opel-forum niet doen ….
                    Zeker niet als je alleen maar met je “probleem” hier komt.

                    Ik zal nog eens helpen…

                    #18086795
                    0Rudy0
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 February 2005

                      brandstofpomp stuurapparaat geeft vaker problemen bij de 1.7dti…maar het is 9 van de 10x het zelfde..wat hier al aangegeven werd de corrosie op de bedrading IN het stuurapparaat..even open maken en solderen en het is weer verholpen!
                      gr.

                      #18347329
                      ronnie opel boy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2009

                        Ik heb denk het zelfde probleem .mijn wil soms niet hooge dan 3000 toeren doe ik de auto uit dan en start weer dan is het tijdje goed .is dat mis ook de ecu heb een opel combo c 2003 17di

                        #18347330
                        liviu2004
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 April 2014

                          Met een defect EDU, motor start niet. Uitlezen ecu.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.