Opel combo diesel 2006 CDTI slaat af na enkele seconden!

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Opel combo diesel 2006 CDTI slaat af na enkele seconden!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256773
    Comborijder
      Lid sinds:
      3 April 2013

      Hallo,

      Ik heb het volgende probleem, hopelijk kan iemand mij helpen.

      Ik heb een opel combo 1.7 CDTI uit 2006. Met koud weer valt de motor na het starten na enkele seconden gelopen te hebben uit. Dit na eerst wat stationair geschommelt te hebben. Opnieuw starten geeft hetzelfde probleem (soms niet, en loopt gewoon goed), Na de tweede start loopt de Combo gewoon goed. Dit gebeurt alleen als de Combo langer dan een dag heeft stilgestaan en bij koud weer. Bij het opnieuw starten duurt het even voordat de motor weer aanslaat.
      Ook merk ik dat de temperatuur maar heel langzaam naar zijn temperatuur loopt op het dashboard. Heeft dit er iets mee te maken? Verder loopt de Combo prima de rest van de dag!

      Herkent iemand dit probleem? Ik zou erg geholpen zijn met een oplossing!

      mvg

      #18123831
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Kan zijn dat de Gloeispiralen niet helemaal top meer zijn en onveoldoede power hebben om de motor warm te houden bij de koude start (nagloeien).

        als je m direct iets op toeren houd, blijft ze dan wel draaien??

        Willem

        #18123832
        Comborijder
          Lid sinds:
          3 April 2013

          Hoi Willem,

          Bedankt voor jouw reactie! De motor blijft niet lopen als ik hem op touren houdt.

          Er is onlangs wel 1 gloeispiraal vervangen! (melding op het dashboard) Kan het zijn dat de andere gloeispiralen ook vervangen moeten worden?

          gr Jim

          #18548397
          daand
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 April 2020

            Beste,

            Ik heb momenteel het zelfde probleem met m’n combo . Wat was hier de oplossing ?

             

            Alvast bedankt

            #18548398
            daand
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 April 2020

              Beste,

              Ik heb momenteel het zelfde probleem met m’n combo . Wat was hier de oplossing ?

               

              Alvast bedankt

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.