Forumindex › Forums › Modellen › Overige modellen › Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT)
- Dit onderwerp bevat 181 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 augustus 2018om 13:00 door RoVer67.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2015 om 23:02 #18225296
Potverdrie man , dat is niet leuk om te lezen.
13 maart 2015 om 11:10 #18225297@OlafK wrote:
Potverdrie man , dat is niet leuk om te lezen.
Ja Olafk ik weet het maar het is niet anders.
word er zelf ook wel emo :cry van , maar ik heb maar 1 lichaam (wat voor d helft mee werkt) dus dan is het kiezen of delen .21 maart 2015 om 07:27 #18225298De grote dag is aangebroken , straks word Guppy mee genomen en begint Guppy een nieuw bestaan :cry :hmmz :cry
Guppy het ga je goed ,ik zal onze uurtjes samen nooit vergeten Vaarwel mijn vriend :thumbup21 maart 2015 om 08:47 #18225299Jammer dat het zo is gelopen.
Ik heb het project vol bewondering gelezen.Waar gaat Guppy naar toe? (zal helaas wel niemand van het forum zijn,anders hadden we vast al wel vernomen waar die naar toe zou gaan)
Zet deze persoon het project ook door?21 maart 2015 om 09:05 #18225300Guppy gaat naar Teteringen (achter Breda)
Hij is gekocht door een meneer op leeftijd (80)en die ging hem met behulp van zijn zoon en schoonzoon klaar makenHij zou mij ook op de hoogte houden dus ik ben benieuwd
12 juli 2015 om 10:54 #18225301Hey Ramon , zonde om alles zo te lezen en dat je uit eindelijk je doel hebt moeten laten varen.
Vind wel stom toevallig dat wij ex zaandamers de zelfde camper voorliefde hebben. Heb precies zo een zelfde ding staan.Jammer dat ik niet eerder je posts op dit forum ben tegen gekomen hadden we wat kennis kunnen delen , Gaat je goed
18 augustus 2018 om 13:00 #18359627Beste Ramon,
jij als geestelijk vader van “Guppy”wil ik met trots laten weten dat “Guppy”, alive and kicking is en dat het project voort is gezet sinds 14-12-2016 onder mijn eigenaarschap.
Door een tip van een klant kwam ik gisteren achter deze site met je mooie verhaal over Guppy.
Via Marktplaats ben ik Guppy op het spoor gekomen en heb hem van de man (ergens in de 80) die hem weer van jou heeft overgenomen kunnen kopen. Hij verkeerde in redelijke staat. Binnen door zijn schoonzoon redelijk toegetakeld door vervoer van oversized luidsprekers.
Raam links achter aan diggelen. Miste nog een kachel. Rijd uitsluitend in de noodloop.
Samen met mijn vrouw hebben we Guppy toen met liefde geadopteerd.
Mijn vrouw zorgt voor de gezellige aankleding (pimp-werk) en ik heb de motor-versnellingsbak voor mijn rekening genomen.
Als eerste heb ik een gebruikte kachel op de kop getikt in Almere. De reis was de moeite waard want voor € 50,- koop je er geen een meer tegenwoordig. Een gebruikte voor een factor 10 meer is gebruikelijk?!
Na deze goed te hebben gereinigd en getest heb ik die na wat kleine aanpassingen in de kamper geplaatst.
De eerste reis van een week in de sneeuw bij -8 oC was een feit en een warm succes!
Het met de hand schakelen was niet zo prettig, werkte wel maar zeker een verbeter punt.
Na schema’s te hebben gedownload boven op jou meegeleverde (en gelukkig nog aanwezige) documenten en boeken, heb ik deze uitvergroot tot deurformaat en ben gaan meten.
Bij verwijdering van dashboard bleek er nogal wat draden los en vooral verkeerd te zijn aangesloten. Waarschijnlijk de voorgaande eigenaar een verwoede poging gedaan tot “verbetering”.
3 volle dagen meten, testen en jawel proefrijden is dit het tussenresultaat;
– Een automatisch schakelende versnellingsbak
– Een werkende sportstand
– Een werkende winterstand
Wat er nog ontbreekt is een fatsoenlijk werkende standen indicator. Deze lijkt niet stabiel, geeft niet constant de juiste stand (ook meerde tegelijk).
Verder heb ik daar na een GPS Kilometerteller geplaatst voor het praktisch rijdbaar te maken. ABS signaal is nog steeds de grote afwezige.
Gedurende gebruik heb ik de met slang kortgesloten stuurbekrachtigingspomp verwijdert na ontploffing van deze slang.
Een andere riem (kortere) gemonteerd zodat deze niet over de pomp loopt.
Verder heb ik de klokken lager gemonteerd en dat deel van het dashboard met leer van mijn schoonmoeders leren jas bekleed. Het probleem was nu dat het bed aan de voorzijde op het oude dashboard rusten.
Na de laatste vakantie in Zuid-Duitsland is wel de vraag gerezen of er toch mogelijkheden zijn rondom vervangen van de remmen door schijfremmen. Bij een stevige, bochtige, helling af worden deze nogal snel “vloeibaar”.
Tot zover mijn relaas.
Met vriendelijke groet,
Ronald
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.