Opel Astra trilt nog na vervangen schijven en blokken

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Opel Astra trilt nog na vervangen schijven en blokken

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355654
    sjocky
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 September 2012

      Goedemorgen,

      Ik ben in het bezit van een Opel Astra Sports Tourer, diesel (1.7/125pk) uit 2011 met 110.000km op de teller. Auto had altijd al wat last van trillingen aan de voorkant. Nadat de winterbanden erop gelegd waren was dit nog veel erger geworden, daarom besloten om de gehele auto te voorzien van nieuwe brembo schijven en blokken. Na het vervangen hiervan was het trillen wat minder geworden mag helemaal nog niet over, daarom de schijven laten afdraaien op de auto zodat naaf en schijf op elkaar zijn uitgelijnd. (banden zijn allemaal opnieuw gebalanceerd, alle oude loodjes verwijderd). Met de 18 inch zomerbanden heb ik er minder last van dan met de 17inch winterbanden. Ook is er een test rondje gereden ‘zonder’ de achterremmen, hierdoor werd duidelijk dat het probleem echt in de voorkant van de auto zit.

      Na alle bovenstaande actie en het nodige geld is mijn probleem nog niet opgelost, de garage weet ook geen oplossing meer dan oderdelen voor de hand te gaan vervangen maar dan weet je nooit waar je aan toe bent en of het uitendelijk verholpen is weet je dan ook nog niet.

      Heeft iemand anders hiermee ervaring of eventueel een oplossigsrichting?

       

      Alvast Bebdankt voor jullie reacties :bye:

      #18356575
      robert1701
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 November 2005

        Wat kan je zo nogal proberen.

        Heb je de voorste en achterste wielen al eens verwisseld om te kijken of dat verschil geeft? Of een enkel wiel van vooraan met een achterwiel, bvb. de twee linkse wielen. Of zet je reservewiel eens een keer linksvoor en daarna rechtsvoor.

        Even controleren of je er de juiste velgen hebt op staan. Volgens steekmaat.nl dacht ik dat het steekmaat 5×115, naafdiameter 70.3 en ET-waarde 41 zou moeten zijn.

        Heb je nagekeken of er niet ergens speling zit op de stuurinrichting of de ophanging? Daar kan een koevoet aan te pas komen om dat te vinden.

        Ik had onlangs een waggel in heel de wagen welk een misvormde band bleek te zijn.

         

         

         

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.