Opel Astra Sports Tourer, rare mankementen, storingen en meldingen.

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra Sports Tourer, rare mankementen, storingen en meldingen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18548888
    Jeroen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 December 2023

      Hoi allen,
      Sorry, een heel verhaal maar ik kon het niet beknopter maken.
      Ik heb hier een Opel Astra Sports Tourer uit 2013. 3 weken geleden begon de ellende met mijn auto. Tijdens het rijden kreeg ik allemaal meldingen; service parkeerhulp, service stuurbekrachtiging, iets met abs en esp. Daarnaast reed de auto niet goed meer door een melding dat motorvermogen beperkt was. Thuis heb ik de auto uit gezet maar starten wou niet meer. Na een uur startte de auto weer.
      Uit laten lezen door de ANWB, “communicatie storing” maar konden niet zeggen wat het was.

      Garage laten checken. Accu was wel aan vervanging toe dus een nieuwe accu erin. Thuis helaas weer zelfde probleem. Opnieuw garage, koelvloeistoftank vervangen want er lekte koelvloeistof op het abs systeem. Weer naar huis en je raad het al; onderweg weer dezelfde problemen. Maar nu kreeg ik de auto helemaal niet meer gestart. Auto is opgehaald door de garage en hierbij de overdracht van hen na reparatie; “Wij hebben voor het startprobleem hebben wij een externe kabel gelegd buiten de kabelboom anders moest het dashboard gedemonteerd worden.”

      Auto opgehaald, deed het weer dus ik was blij. Het regende en ik wil de achterruit wissers aanzetten en er komt verdorie ruitenvloeistof aan de voorkant op de voorruit eruit. Dit uitgeprobeerd en ik merk dat wanneer de achterruit wisser beweegt er ruitenvloeistof aan de voorkant eruit komt. Anders niet.

      Garage weer gebeld en dit zeggen hun; “Naar alle waarschijnlijkheid zit er een beschadiging in de kabelboom achter het dashboardgedeelte, waardoor de voorruitensproeier inschakelt bij het bedienen van de achterruitenwisser.”

      Ik kan dit laten repareren zeggen ze maar dan moeten ze alsnog het hele dashboard eruit halen om de bekabeling te repareren.

      Dit roept allemaal vragen bij me op;

      -Is het waar de dan het hele dashboard eruit moet?

      -Is dit de verantwoordelijkheid van de garage?

      -Kan dit anders opgelost worden?

       

      Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden. Alvast bedankt voor de moeite en tijd! :good:

       

       

       

      #18551796
      Jack1960
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 April 2024

        beste Jeroen , is dit probleem opgelost=

        ik heb nl hetzelfde probleem

        gr Jack

         

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.