Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel astra probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2010 om 17:43 #17222658
Geachte forum leden.
Mijn naam is henk en ik kom uit vlissingen,heb mij net aangemeld bij u forum.
Ik ben in het bezit van een astra type ZI.16xE uit 2003
1.6-16V sport.
Het probleem is hij is gisteren naar de garage geweest omdat de motor erg stotterd en steeds afslaat als ik afrem,de EGR klep is afgetopt en nadat mijn vrouw hem opgehaalt had bleek vandaag dat het probleem er nog is ze hebben alles gereset?? volgens de rekening welke behoorlijk hoog was.
Mijn vraag is aan u weet iemand waar ik het in moet zoeken en/of wat de oorzaak zou kunnen zijn ik ga er Maandag weer mee terug en het zou goed zijn als ik ze een en ander zou kunne vertellen aan de hand van uw expertice.
Alvast bedankt.
Henk19 juni 2010 om 18:35 #17690012Welkom op het forum.
Hoe hoog was de rekening dan? En wat hebben ze gedaan / staat er op?19 juni 2010 om 18:49 #17690013kan ook zijn dat de bobine rail kapot is. Gebeurt ook vaak bij die dingen
19 juni 2010 om 21:25 #17690014Leden bedankt voor uw reactie tot zover.
Ik hoop dat er nog leden zijn die misschien nog een iedee hebben wat de oorzaak kan zijn.
groet
Henk19 juni 2010 om 22:02 #17690015Bij bobine rail gaat Motormanagement lampje branden. Dus
denk niet dat dat het is.Laten uitlezen maandag met een tech 2 en kijken wat eruit komt?
Succes.
19 juni 2010 om 22:45 #17690016Gasklephuis en stappenmotor schoonmaken
20 juni 2010 om 09:57 #17690017origineel gepost door AstraGCoupeTurbo
Bij bobine rail gaat Motormanagement lampje branden. Dus
denk niet dat dat het is.Laten uitlezen maandag met een tech 2 en kijken wat eruit komt?
Succes.
Hoeft niet altijd, collega van me heeft het ook gehad dat ie inhield maar geen lampje branden, bobine rail vervangen en probleem was opgelost
20 juni 2010 om 15:08 #17690018Forum leden
Gisteren diverse antwoorden gekregen op mijn vraag m.b.t probleem met motor.
Ik heb wat meer info gekregen van thuis het is zo dat wanneer de motor koud is en ik geef gas bij stationear??? dan gaan de toeren omhoog naar bv 1500-2000 en dan na los laten gas valt de motor stil,ik heb geprobeert om via het gelijk indrukken van gas en rem pendaal een fout code te ondekken maar dit werkte niet bij mij (deze tip stond op het forum) zou het probleem dan toch gaskleppen huis zijn of bobine rail.
Dank en alle nog een fijne zondag.20 juni 2010 om 15:42 #17690019ik heb het zelfde soort probleem gehad en het probleem doet zich nog voor als de accu losgekoppeld is geweest.
mijn oplossing
tijdens het starten van de auto het gaspedaal iets intrappen zodat de auto iets in verhoogt toerental start.
wanneer ik deze procedure 3X heb herhaald is het probleem weg en komt niet weer totdat de accu weer losgekoppeld wordt of de accu volledig is leeggetrokken.
ik heb zelf het idee dat na een spanningsonderbreking de ecu de waarden reset en dat deze opnieuw moet worden ingeleerd.
20 juni 2010 om 16:21 #17690020Zou eerst de bobine checken, en dan volgende dingen:
Gasklep opent niet tijdens starten op commande van het gaspedaal, maar van de computer, pas als de motor draait gaat deze reageren op de computer.
Is namelijjk een E-Gas modell (drive by wire)
Gasklep kan plakken door vervuiling.
Stappenmotor heeft deze motor niet
Willem
20 juni 2010 om 16:37 #17690021ik had een vergelijkbaar probleem die ik vandaag met hulp van het forum heb kunnen oplossen ,alleen viel die bij mij ook uit als ik aan het rijden was .
ik heb de brandstof relais doorverbonden nou valt die niet meer uit.
dat stotteren vanuit stilstand heb ik ook ,waarschijnlijk is het bij mij valse lucht me pakking is gescheurd van het gasklephuis .
20 juni 2010 om 16:41 #17690022B07: koppel je m wel los bij thuis aankomst, anders kan je m aanduwen morgenochtend
had m ook een nacht vergeten los te koppelen, maar kon mooi een starkabel erop zetten (bij mij bleef de nodige electronica gevoed, zoals bobine, injectoren etc etc.
ik heb 2 relais in de vectra, 1 voor brandstofpomp en 1 voor injectoren, ontsteking, en andere motoronderdelen.
Willem
20 juni 2010 om 17:13 #17690023oh goed dat je het zegt ik dacht even dat ik het probleem had opgelost en het kon laten zitten:cry
is dat met alle modellen zo ,ik dacht dat die pas stroom kreeg op het moment dat je contact maakt
waarvandaan kan ik een nieuwe geschakelde plus draad trekken?
20 juni 2010 om 17:19 #17690024Meten is Weten, gewoon meten of er stroom komt.
Bij mijn Vectra staat er Continu + op de relais, en word dit relais aangestuurd door min vanauit de computer naar het relais te sturen..
Zo word de jouwe ook aangestuurd.
De dikke zwarte zou volgens schema continu + geven, en de dunne alleen bij ingeschakelde +
wat je ook een kan proberen is de dikke zwarte aan de dunne zwarte maken, dan is er geen probleem meer…
want relais word gestuurd via – vanaf computer, kan je gelijk kijken of het relais goed werkt of niet.
Willem
20 juni 2010 om 17:59 #17690025dikke zwarte staat inderdaad continu + op
de zwartedikke 12,60 met contackt aan 12,60
de zwartedunne 0,43 met contackt aan 12,60
de bruingroene 0,43 met contackt aan 12,60
de roodblauw 0 met contackt aan 0,1het licht dus aan het draad ,als ik zou doen wat jij voorstelt de dunne en dikke zwart op elkaar dan zal die het toch nog niet goed doen omdat de roodblauw geen stroom krijgt?
kan ik de geschakelde + van me radio op het roodblauwe draad van me relais aansluiten?
20 juni 2010 om 18:03 #17690026als je nu de motor hebt gestart moet de Bruingroene dus – afgeven om het relais te kunnen schakelen, en geen + zoals ze nu doet
Willem
20 juni 2010 om 18:22 #17690027dus als ik het goed begrijp moet de bruingroene op nul volt staan als de motor draaid?
deze meting heb ik niet gedaan met draainden motor
20 juni 2010 om 18:25 #17690028jupzz
of als je daar de zwarte draad van je meter op zet en de ander op een + (dikke zwarte draad of + accu, moet er 12Volt (of iets meer) op de meter staan.
Willem
20 juni 2010 om 18:30 #17690029oke dus de aansturing van uit de computer is dan verkeerd ofzo?
weet je toevallig ook een oplossing?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.