Opel astra j 1.6 turbo 2011 sports tourer

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra j 1.6 turbo 2011 sports tourer

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18549977
    Yoeri Postma
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 April 2023

      Hallo allemaal,

      Ik bezit al een tijdje een opel astra 1.6 turbo station uit 2011. Best wat problemen gehad met het koelingssysteem (dop die van de koelvloeistoftank springt, laag in koelvloeistof meldingen).

      Vorig jaar is het thermostaathuis vervangen en sinds kort viel het op dat de temperatuur opliep tot ca 110 graden denk ik om vervolgens terug te gaan naar 90 en daar te blijven.

      Deze week liep de temperatuur op tot 120 gok ik en kreeg ik een melding op display in de trend van direct Service nodig. Anwb melding gereset maar is nu helaas weer terug.

      Ook lijkt er minimaal koelvloeistof verlies te zijn.

      Zelf verdenk ik de thermostaat maar ben eigenlijk wel een beetje klaar met dit alles.

      Is dit een bekend fenomeen?

       

      Alvast dank!

       

      #18550029
      Riesje69
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 March 2012

        Hoi Yoeri,

         

        dat is niet zo mooi.

        Op welke meter kwam de temperatuur zo hoog?

        Analoog of digitaal in je cluster? Worden gemeten op 2 plaatsen.

        Ik weet dat er issues kunnen zijn met cilinder 1 meen ik. Is je koppakking niet lek?

        Als je dop eraf springt heb je heel veel druk lijkt mij.

        Is de druk wel eens gemeten met het warm worden van je blok?

        Heb zelf ook zo’n auto met blok gehad.

        Thermostaat bij eerste eigenaar en bij mij vervangen.

        Koelvat, dobbertje tbv de sensor verouderd waardoor ik steeds meldingen kreeg van laag niveau terwijl de motor op temperatuur komt. Nadien niet meer. Opelkwaal, dop ook dat deze lekt.

        Waterpomp bij circa 150.000km Komt bijna niet voor.

        Waterlekkage tvh turbo. Ringetje van een kwartje, totaal 875euries. Binnen 4 dagen reservoir leeg en was niks te vinden. Na veel zoeken hadden ze het gevonden. De lek verdampte meteen door de hitte van de turbo. Lekspoor was bijna niet zichtbaar.

        Olie verbruik was 0 bij 185dkm.

        Reed heerlijk.

        Toch maar wat nieuwere gekocht in 2020.

        Succes met het herstel.

        Laat je wat weten?

         

        Gr. Ries.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.