Opel Astra H 1.7cdti DTR regeneratie probleem en nu inhouden vermogen

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra Opel Astra H 1.7cdti DTR regeneratie probleem en nu inhouden vermogen

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369986
    Jellepit
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 March 2019

      Heb mijn Opel Astra H uit oktober 2009 met een 1.7 cdti DTR een 9 maanden geleden gekocht.

      Kilometerstand toen 253000 km. Deze heeft vanaf het begin problemen gehad met regenereren. Dit gebeurde om de 200 km.

      Heb toen het roetfilter vervangen en een kleine beurt gegeven in laten eiken bij de opel dealer. Het regenereren bleef nog steeds om de 200 km.

      Vervolgens heb ik de motor laten chippen en de EGR uitlaten schrijven. De EGR uitlaten schrijven ging de eerste keer al mis omdat het vermogen ook weg was en er meteen een storing ontstond omtrent de EGR. Weer aan de computer en weer geprobeerd de EGR uit te laten schrijven wat leek goed gegaan te zijn.

      In het begin na deze tuning leek het beter te zijn omdat de motor nu om de 320 km regenereert. Dit werd al gauw weer minder doordat de regeneratie weer meer om de 200 km begon. Dus ik denk de EGR sluit niet helemaal en plaats het afdop plaatje. Met het gevolg dat hij meteen in storing sloeg en in de noodloop schoot.

      Bij het weg halen van het afdopplaatje zag ik een mooie ronde zwarte stip op het plaatje wat van de pen is die de EGR klep laat bewegen. EGR was dus nog niet uitgeschakeld. Weer terug om een nieuwe file voor het echt uit zetten van de egr en dit leek gelukt omdat we uitlazen dat hij dicht was op een moment dat hij normaal open gaat.

      Resultaat was nog beter optrekken alleen het regenereren blijft het probleem en nu begint hij licht haperend in te houden bij goed optrekken en is soms de complete turbo druk weg. Dit is vooral bij een warme motor en er was 1 keer een storing volgens het lampje. Deze storing verdween na het aan en uit doen van de motor. deze foutmelding was later echter niet te vinden bij het uitlezen.

      Ga nu het inlaatspruitstuk vervangen met een 2e hands van een motor met maar 88.000 op de teller. Deze ga ik eerst even reinigen en dan omwisselen.

      Heeft iemand ook dezelfde problemen? Of heeft iemand advies of weet wat het is?

       

      Groeten Jelle

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.