opel astra g raambediening…

Forumindex Forums Modellen Astra opel astra g raambediening…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253426
    marijnl1988
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 January 2012

      hallo mensen
      ik had eigenlijk een vraag over de raambediening
      mijn vader rijd een zafira en hij heeft een leuke optie
      als je de ramen open hebt laten staan en je sluit de deuren met je afstandsbediening dan sluiten de ramen ook
      helaas heb ik deze optie niet
      en vriend van mij heeft die ook bij zijn opel astra g
      zodra je de knopje inhoud gaan ze dicht ( terwijl alles van contact af is )
      nu is mijn vraag hoe kan ik dit ook krijgen ???
      kun je dit met een op-com activeren of moet je een andere modem hebben ???

      hopelijk hier antwoord op te krijgen

      thanks alvast

      #18082084
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Even googlen op raamsluitmodule

        Dit werkt alleen als je de ramen nu ook al met de sleutel dicht kunt doen.
        Testen : auto op slot doen met de ramen (een stukje) open.
        Vervolgens sleutel in het slot steken en deze naar rechts vasthouden, als je ramen dan dichtgaan dan kan je zo’n module plaatsen.

        Gr. Arjan

        #18082085
        marijnl1988
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 January 2012

          als dit niet zou werken ???

          #18082086
          marijnl1988
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 January 2012

            ok heb net eens bekeken
            en dit werkt gewoon king:
            raam stukje open deur dicht gedaan
            sleutel in mijn deur gedaan en opslot gedraaid en naar rechts gehouden en raam slot vanzelf
            nu moet ik er een soort kastje tussen maken ??

            #18082087
            Blue-Dragon
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 July 2006

              Kan ook zonder een raamsluitmodule.

              http://www.viperone.webspace.virginmedia.com/HOW2_WEB/how2.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18082088
              marijnl1988
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 January 2012

                dit durf ik niet goed king:
                waar kun je zoon module bestellen of kopen dan ??

                #18082089
                Blue-Dragon
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 July 2006

                  dit is zijn mail adres raammodule@gmail.com weet niet of deze nog werkt.

                  Gewoon ff proberen .

                  #18369245
                  Gerard1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 October 2019

                    @ Blue-Dragon

                    Hi Bleu dragon, ik zit met hetzelfde probleem.
                    Helaas is de sit “http://www.viperone.webspace.virginmedia.com/HOW2_WEB/how2.htm” uit de lucht :(
                    Heb je voor mij een werkende site of info ?
                    Bij voorbaat dank :praying: :praying02: :praying:

                    #18369266
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Bij mijn Vectra gingen de ramen wel dicht met de sleutel in het slot, maar niet met de AB.

                      Ik heb toen de software van een Omega in mijn Kiekert CV kast laten zetten en werkt het daarna ook met de AB.

                      Je zou Mitchel Daams is kunnen vragen op Facebook. Of Luivio (of zoiets) hier op het forum. Die hebben beide een tech2 waarmee dat kan.

                      #18369271
                      Gerard1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 October 2019

                        Dank je Corsa_GSi,

                        Bij mij gaan de ramen ook dicht met de sleutel, zodoende weet ik dat de auto “voor bereit” is.
                        Ik kon deze info om de ramen automatisch te sluiten al niet terug vinden op de site, noch op andere Opel groepen en internet.
                        Ik zat al wat langere tijd te zoeken, maar deze info is in de loop der jaren van internet verdwenen :( en ook gevonden e-mail adressen werken ook niet meer..
                        Nu ik zelf ook een Opel heb, lijkt me de ramen sluiten een leuke functie, zeker als het weer weer mee zit en de ramen open kunnen.

                        Als ik met de Open naar de garage moet om de software in de kiekert te zetten, weet ik ook wat ik kwijt ben….
                        Hier wordt bij de Opel garage standaard 100 Euro ex btw per uur gevraagd !!

                        Ik zit daarom al een beetje te denken om te meten bij de deuren waar ergens het signaal van “deuren sluiten” vandaan komt als ik de deuren met de AB sluit, en deze signaal  aftakken en met een z.g. RC netwerkje of via een timer ic, NE555, dit signaal op de “ramen sluiten” kabeltje met een relais of transistor te implementieren. (Om te zorgen dat de stroom “maar” één kant op gaat wil ik dan één of twee diodes plaatsen.)
                        Mocht er geen lekstroom komen, dan is een transistortje voldoende, anders ook een relais plaatsen om lekstroom te voorkomen.
                        Enkel door te meten kom ik daar achter….
                        Maar als iemand zo een werkende oplossing kan aandragen, is natuurlijk beter :))) en makkelijker :))

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.