Forumindex › Forums › Modellen › Astra › opel astra g raambediening…
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 oktober 2019om 17:08 door Gerard1.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2012 om 22:04 #17253426
hallo mensen
ik had eigenlijk een vraag over de raambediening
mijn vader rijd een zafira en hij heeft een leuke optie
als je de ramen open hebt laten staan en je sluit de deuren met je afstandsbediening dan sluiten de ramen ook
helaas heb ik deze optie niet
en vriend van mij heeft die ook bij zijn opel astra g
zodra je de knopje inhoud gaan ze dicht ( terwijl alles van contact af is )
nu is mijn vraag hoe kan ik dit ook krijgen ???
kun je dit met een op-com activeren of moet je een andere modem hebben ???hopelijk hier antwoord op te krijgen
thanks alvast
6 december 2012 om 22:10 #18082084Even googlen op raamsluitmodule
Dit werkt alleen als je de ramen nu ook al met de sleutel dicht kunt doen.
Testen : auto op slot doen met de ramen (een stukje) open.
Vervolgens sleutel in het slot steken en deze naar rechts vasthouden, als je ramen dan dichtgaan dan kan je zo’n module plaatsen.Gr. Arjan
6 december 2012 om 22:21 #18082085als dit niet zou werken ???
6 december 2012 om 22:29 #18082086ok heb net eens bekeken
en dit werkt gewoon king:
raam stukje open deur dicht gedaan
sleutel in mijn deur gedaan en opslot gedraaid en naar rechts gehouden en raam slot vanzelf
nu moet ik er een soort kastje tussen maken ??6 december 2012 om 22:38 #18082087Kan ook zonder een raamsluitmodule.
http://www.viperone.webspace.virginmedia.com/HOW2_WEB/how2.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
6 december 2012 om 22:43 #18082088dit durf ik niet goed king:
waar kun je zoon module bestellen of kopen dan ??6 december 2012 om 22:56 #18082089dit is zijn mail adres raammodule@gmail.com weet niet of deze nog werkt.
Gewoon ff proberen .
13 oktober 2019 om 09:54 #18369245@ Blue-Dragon
Hi Bleu dragon, ik zit met hetzelfde probleem.
Helaas is de sit “http://www.viperone.webspace.virginmedia.com/HOW2_WEB/how2.htm” uit de lucht :(
Heb je voor mij een werkende site of info ?
Bij voorbaat dank :praying: :praying02: :praying:14 oktober 2019 om 13:46 #18369266Bij mijn Vectra gingen de ramen wel dicht met de sleutel in het slot, maar niet met de AB.
Ik heb toen de software van een Omega in mijn Kiekert CV kast laten zetten en werkt het daarna ook met de AB.
Je zou Mitchel Daams is kunnen vragen op Facebook. Of Luivio (of zoiets) hier op het forum. Die hebben beide een tech2 waarmee dat kan.
14 oktober 2019 om 17:08 #18369271Dank je Corsa_GSi,
Bij mij gaan de ramen ook dicht met de sleutel, zodoende weet ik dat de auto “voor bereit” is.
Ik kon deze info om de ramen automatisch te sluiten al niet terug vinden op de site, noch op andere Opel groepen en internet.
Ik zat al wat langere tijd te zoeken, maar deze info is in de loop der jaren van internet verdwenen :( en ook gevonden e-mail adressen werken ook niet meer..
Nu ik zelf ook een Opel heb, lijkt me de ramen sluiten een leuke functie, zeker als het weer weer mee zit en de ramen open kunnen.Als ik met de Open naar de garage moet om de software in de kiekert te zetten, weet ik ook wat ik kwijt ben….
Hier wordt bij de Opel garage standaard 100 Euro ex btw per uur gevraagd !!Ik zit daarom al een beetje te denken om te meten bij de deuren waar ergens het signaal van “deuren sluiten” vandaan komt als ik de deuren met de AB sluit, en deze signaal aftakken en met een z.g. RC netwerkje of via een timer ic, NE555, dit signaal op de “ramen sluiten” kabeltje met een relais of transistor te implementieren. (Om te zorgen dat de stroom “maar” één kant op gaat wil ik dan één of twee diodes plaatsen.)
Mocht er geen lekstroom komen, dan is een transistortje voldoende, anders ook een relais plaatsen om lekstroom te voorkomen.
Enkel door te meten kom ik daar achter….
Maar als iemand zo een werkende oplossing kan aandragen, is natuurlijk beter :))) en makkelijker :)) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.