Opel Astra G met MID

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G met MID

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369808
    Gerard1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 October 2019

      Is het iemand al gelukt (en hoe ?) om een MID display volledig werkend te koppelen aan de Astra G (’98) ?
      Na een defecte TID display, ben ik een MID display tegengekomen, maar de aansluitingen zitten anders in elkaar dan die van de TID :wacko:
      Wie heeft advies / kan helpen ? :praying:
      (Ook in de How To’s kom ik hier niets van tegen.)

      #18369810
      Bart…
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 March 2019

        Waarom ga je niet even kijken voor een tid?

        Die zijn veel makkelijker te vinden en een stuk goedkoper.

        #18369813
        Gerard1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 October 2019

          @ Bart, (gepikt op dit forum)
          TID heeft weergave van tijd, datum en temperatuur.
          MID heeft daarnaast ook de mogelijkheid om brandstof verbruik, rijbereik ed weer te geven.

          Vijf euro voor een Mid vindt ik meevallen :)
          Vandaar dat ik deze bij de sloop gekocht heb.
          Enkel heeft de MID meer aansluitingen; logisch doordat deze veel meer info over de auto kan geven.
          Helaas, ondanks al het gezoek, heb ik nog niets kunnen vinden om deze aan te sluiten.
          Juist doordat je het brandstof verbruik, nog te rijden km op de tank e.d. kunt zien, heeft deze een meerwaarde voor mij, en qua maten, past deze één op één.

          #18369814
          Bart…
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 March 2019

            Een mid voor 5 euro? Zonder pixel uitval? Die gaan namelijk veel sneller stuk als een tid.

            http://veramon.czweb.org/en_pp_astra_g_mid.html

            Deze maakt aftermarket mid schermen. Hij heeft ook wat schemas staan. Ik heb hierover nog wel een onderwerp gezien maar het is veel werk om zon ding in te bouwen.

            #18369861
            Gerard1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 October 2019

              @ Bart, dank voor de link.
              Deze gaat over een zelf gemaakte ?? display; deze heeft een tweede aansluiting, terwijl ik “gewoon” de standaard aansluiting heb.
              Maar dit is een interessante artikel en heeft me een paar ideeën en info opgeleverd. :good-job:

              Ff terug op de display, gisteren heb ik voor dezelfde mega prijs een tweede Mid opgehaald voor dezelfde prijs en een nat pak door de regen.
              (Zoeken en zelf demontage in de open lucht). Lol.
              De pixel uitval is in 90% van de tijd “vrij” eenvoudig op te lossen.
              Tussen de pcb en het display zit een flexibele band, vaak geklemd of geplakt.
              Deze is vaak de boosdoener; door veroudering, krimpspanning en beweging gaat deze vaak als eerste kapot.
              Oplossing: Deze band in het geheel verwijderen en een nieuwe plaatsen.
              Ja, je bent ff bezig, en ik hoorde dat in sommige gevallen het “display doosje” met ultrasoon in elkaar gelast is.
              Heet stoken en met een scherpe mes beetje bij beetje insnijden tot je net door de las heen bent en achteraf samen kitten….
              De band haal je van Aliexpress en je knipt deze met een schaar op maat. (Zou me ook niet verbazen dat de kastjes en / of onderdelen ook uit China komen.
              De band met eventueel bevestigingstape haal je daar ook voor een paar euro’s…. (Ff zoeken) :yes:

              #18369862
              Gerard1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 October 2019

                Iemand meer informatie of tips ??

                :help:

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.