Opel Astra G Bumpers

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G Bumpers

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224229
    erwiin
      Lid sinds:
      27 July 2010

      Hoi,

      Ik ben van plan een Opel Astra g sport te kopen maar waar kan je echt goede en mooie bumpersets kopen..
      heb zelf al gezocht maar ik kan niet echt goeie sites vinden ik denk dat jullie daar meer van weten!

      Erwin.

      #17706864
      AsconaC20NE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 December 2004

        Bumpersets is natuurlijk net wat jou smaak is,

        hier hebben ze wel veel bumpers liggen: http://www.autostyle.nl/ met een klein beetje googlen kom je een heel eind.

        of HIER

        Maar de mooiste bumper voor een astra G blijft die van de OPC II, is mijn mening

        #17706865
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Goed de topics in dit forum doorlezen en anders eens bij wat clubs gaan rondvragen aan mensen die Astra rijden.

          In het topic “show je Astra” staan genoeg mooie opties en keuzes.

          De OPC2 is qua bumpers en skirts echt heel dik, maar vergis je niet in de prijs daarvan !
          Alleen een voorbumper kost al gauw een € 580,- en dan moet ie nog gespoten worden a € 200,-
          Tel daar nog een setje sideskirts van € 200,- bij op en dan zit je al gauw op een € 1000,- om je auto een beetje aan te kleden.

          Wat een relatief goedkope keuze kan zijn is een coupe bumper met coupe skirts (met een beetje mazzel vindt je een knappe op de sloop in jou kleur) waardoor je voor een € 200 / 250,- klaar kunt zijn.
          Zorg ook dat je van te voren uitstippelt welke kant je op wil. Een OPC2 voorbumper met agressieve sideskirts zal bijvoorbeeld weer niet snel staan. Ook zul je de sideskirts en voorbumper qua hoogte een beetje op elkaar moeten afstemmen dat niet straks je voorbumper een cm of 5 lager is dan de rest van de auto.

          Sucses met je keuze !

          Gr. Arjan

          #17706866
          bassie16V
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 January 2007

            Kijk eens bij NLpower…
            Die hebben ook genoeg liggen…

            Gr Bassie

            #17706867
            erwiin
              Lid sinds:
              27 July 2010

              ok bedankt voor de tips! maarja ik haal zaterdag mijn astra op als die goed is maar er moet wel iet aan gebeuren en ik wil de achterklep helemaal glad hebben met automatisch slot er in maar dat moet je vast ergens anders laten doen en is dat dan ook duur? verder wil ik dan juist een bumper hebben waar de kenteken plaat op kan en kenteken verlichting. en dat uitmeten hoe kan je dat het beste doen staan er ook afmetingen bij of?

              erwin

              #17706868
              AsconaC20NE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 December 2004

                gewoon goed rondkijken wat er mogelijk is en specifiek aan die persoon vragen als je een astra vind. Mooiste is dat je dan een achterbumper vind die al een uitsparing en verlichting voor de kentekenplaat heeft. gewoon goed zoeken dus. Bestaat dat niet, dan moet je dat zelf gaan maken, beetje handigheid en ervaring is dan wel belangrijk.

                ok bedankt voor de tips! maarja ik haal zaterdag mijn astra op als die goed is maar er moet wel iet aan gebeuren en ik wil de achterklep helemaal glad hebben met automatisch slot er in maar dat moet je vast ergens anders laten doen en is dat dan ook duur?

                alles wat je laat doen is relatief duur als je geen mensen/vrienden hebt die dat voor weinig willen doen. Met de plannen die jij hebt komt ook spuitwerk er bij en strakmaken, wat manuren en dus geld kost. Een paar honderd euro ben je zo kwijt als je het meeste laat doen.

                #17706869
                erwiin
                  Lid sinds:
                  27 July 2010

                  Ja ik hoop als zon bumper in iedergeval bestaat maar zelf werk ik ook bij een garage dus ik kan het vast wel ergens goedkoop laten doen maarja ik heb wel redelijk budget om uit tegeven lijkt mij zo weet niet echt wat normaal budget is om beetje knappe auto van te maken?

                  Gr Erwin.

                  #17706870
                  AsconaC20NE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 December 2004

                    Tussen de 500 en 5000 euro kom je een heel eind :P

                    met andere woordig, het is net wat jij er aan wil uitgeven en wat jij mooi vind.

                    Ik heb alleen een OPC II bumper geplaatst, paar 18 inch irmscher velgen en een irmscher einddemper. Voor mij is de auto dan al af. kosten totaal iets van 1500 euro.

                    Voor een ander moet er andere spoilers op, vleugeldeuren en een luchthapper in de motorkap, net wat je zelf wil.

                    maar tip; gewoon veel rondkijken wat er mogelijk is en wat anderen hebben

                    #17706871
                    erwiin
                      Lid sinds:
                      27 July 2010

                      Ja daarom Ik heb nog 2 maanden de tijd voor dat ik me rijbewijs heb. ik wil zelf wel graag als ik naar school ga dat ik in een mooie auto daar kom :) en niet zo’n afgetrapt ding :D

                      Maar verder dit is net ff iets anders! als je met de auto rijd wil ik beetje sport geluid wil zelf denk geen sport filter maar gewoon K&N inlegfilter wat is eingelijk het verschil tussen die 2 en qua geluid!

                      Gr Erwin.

                      #17706872
                      AstraGDriver
                        Lid sinds:
                        2 August 2010

                        origineel gepost door AsconaC20NE
                        Bumpersets is natuurlijk net wat jou smaak is,

                        hier hebben ze wel veel bumpers liggen: http://www.autostyle.nl/

                        Begin niet aan Autostyle spullen, is een goedkope manier maar kwaliteit is ver te zoeken (helaas)

                        Je kan beter beetje rond neuzen en meer geld uitgeven en dus kwaliteit kopen maar dan heb je ook wat. Want ze zeggen niets voor niets goedkoop is duurkoop.

                        AstraGDriver

                        #17706873
                        AsconaC20NE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 December 2004

                          Ja daarom Ik heb nog 2 maanden de tijd voor dat ik me rijbewijs heb. ik wil zelf wel graag als ik naar school ga dat ik in een mooie auto daar kom en niet zo’n afgetrapt ding

                          Maar verder dit is net ff iets anders! als je met de auto rijd wil ik beetje sport geluid wil zelf denk geen sport filter maar gewoon K&N inlegfilter wat is eingelijk het verschil tussen die 2 en qua geluid!

                          een afgetrapt ding koop je zelf (of niet), daar doen een paar andere bumpers niks aan af.

                          1 tip; zorg dat je een goede auto koopt met de opties die jij belangrijk vind en die technisch in orde is zonder rare fratsen. Dat is meer waar dan andere bumpers en uitlaatgeluid. Dat kan altijd daarna nog wel. Daarnaast; alles wat je in een auto investeerd aan cleanen van achterbumpers en zo, dat krijg je nooit terug bij verkoop; sterker nog, je auto daalt 9 van de 10 keer in waarde dan wanneer je hem netjes en orgineel houd.

                          je wil geen sportfilter maar wel een K&N. K&N is een merk, en ’s werelds bekendste maker van sportfilters… dus ik snap niet wat je bedoeld.

                          Maar wil je een ander geluid hebben, dan hebt alleen een (K&N) sportfilter echt niet genoeg. Dan kun je er voor kiezen om je middendemper er tussenweg te laten halen als het goedkoop moet. Doorgaans wordt het geluid erg lelijk (schel) dan, en zul je een sport einddemper moeten kopen.

                          heb je wat meer te besteden, dan haal je een compleet van voor tot achter uitlaat systeem wat bij elkaar hoort waar je ook nog vermogenswinst uit haalt.

                          Het is maar net wat jou budget is en wat het jou waard is. Maar je moet gewoon doen wat je zelf mooi vind, niet wat anderen op school van jou auto vinden.

                          #17706874
                          Astraman
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 July 2004

                            Ik vind een Astra G eigenlijk van zichzelf al best een mooie bak, moet je niet teveel aan willen wijzigen, is een heel gedetaileerd ontwerp, als je daar teveel aan kloot dan klopt het niet meer. Geld voor veel wagens. Een honda kan met elek bumper bijna maar een Opel niet zo. Veel beter is om er een bescheiden spoilerrandje op te zetten en het dan af te maken met een set dikke wielen. Mocht je toch per sé een bumper willen, pak dan iets orgineel Opel, OPC of een coupé bumper. Als je kijkt naar bv de astra van Chung, die is megavet, maar eigenlijk heel simpel. De kunst van het weglaten zeg maar. Zit een orginele Coupé bumper op met daaronder een spoilerlip, andere zijskirts, dat wel. Door een beetje met kleur te spelen en er dikke wielen onder te zetten heeft ie het ontwerp van de wagen alleen maar versterkt.

                            Maar minder extreem voorbeeld, want in die van chung zit behoorlijk wat uren. Ik heb zelf mijn wagen bv voorzien van 17″, 35 mm verlaagd en een opc lip erop gezet, de grille en lampen komen van een coupé. Dan vind ik het een leuke bak, ik zou alleen nog wat spuitwerk willen verrichten aan deurstrips en handgrepen en mijn b stijl wil ik zwart, dan ist af.

                            #17706875
                            Baas J.
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 May 2008

                              Deze voorbumper (incl mistlampen) gaat in de verkoop :cool:

                              #17706876
                              erwiin
                                Lid sinds:
                                27 July 2010

                                @Astraman

                                Ja ik weet zelf eigenlijk niet wat ik wil en wat ik er allemaal aan moet veranderen maar zoals die auto van chung dat is echt zo’n mooie auto maar dat kost ook heel wat..
                                verder moet ik maar zien wat ik ga doen want ik heb nog echt geen idee.


                                @AsconaC20NE

                                Ja ik hoef sowieso geen afgetrapt ding ik weet denk ik zelf wel wat ik koop en hij moet motorisch sowieso helemaal goed zijn!
                                Ik hoef geen sportfilter maar ik dacht dat K&N inlegfilter iets anders was dus dat is mijn fout, ja ik kan beter gewoon sparen voor een mooie complete sport uitlaat dan heb ik daar nog wat aan.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.