Opel Astra G 1999, Motor geeft (willekeurig) af en toe schok bij optrekken

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G 1999, Motor geeft (willekeurig) af en toe schok bij optrekken

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18422233
    bertknoert
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 June 2021

      Beste allemaal,

      Ik heb een Opel Astra G Caravan uit 1999. De auto geeft af en toe, met name bij het optrekken vanuit stilstand in de 1e of 2e versnelling een flinke schok. Vergelijkbaar met het schokken als je in de 1e of 2e versnelling het gaspedaal steeds kort indrukt. Dit komt per ritje ongeveer 1 a 2x voor. Als ik niet genoeg toeren geef wil hij afslaan en dan vervolgens ong 10 minuten niet meer starten. Althans, de motor start wel maar gaat dan even naar 1500 toeren en zakt dan weer weg. Na de 10 min start hij  weer en rijdt vrolijk door alsof er niets aan de hand is. De auto geeft een storing aan in de EGR, maar deze heb ik al vervangen door een nieuwe. Verder heb ik alle stekkertjes die ik kon vinden onder de motorkap ingespoten met contactspray. Maar het probleem blijft zich voordoen.

      Mijn garage kan helemaal niets vinden en vermoed dat het probleem vanuit te computer komt.

      Herkent iemand deze toestand?

      Mvg,

      Bert

      #18422277
      Driver1980
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 August 2015

        Ja ik had dat ook met mijn Astra. Vervangen van de egr hielp niet, schokken bleef aanwezig. Het wegschrijven van de egr was de oplossing! 🎉

        #18422337
        Corsa1999
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 May 2015

          Ik herken dit. Wat wordt er bedoeld met ¨wegschrijven van de egr¨?

          #18422341
          Driver1980
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 August 2015

            Er zijn landen waarbij ze niet van die milieuregels hebben waarbij er een EGR klep gebruikt moet worden. In Nederland is dat allemaal wel verplicht. Als ze er een software opzetten van bijvoorbeeld Turkije dan word de egr weggeschreven dus hij is dan voor de computer niet meer zichtbaar en kun je ook geen probleem meer hebben met de egr. Bij mij was dat de oplossing. Ik heb dat door Liviu laten doen via dit forum.

            Nu is helaas mijn ecu defect dus daar gaan we nu mee aan de slag.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.