Opel astra G 1.6 ecotech valt uit bij intrappen koppeling

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra G 1.6 ecotech valt uit bij intrappen koppeling

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357769
    Swazy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 January 2018

      Goeie dag,

      Ik heb een vraag wat betreft een opel astra G 1.6 ecotech deze valt af en toe uit bij het intrappen van de koppeling dit is nu al een aantal keer voorgekomen maar kan niet helemaal plaatsen wat dit veroorzaakt iemand een idee?

      Er zijn geen storings lampjes te zien en geen stroomverlies maar zodra ik de koppeling intrap valt het toerental terug tot zo’n 500 toeren en dan gaan alle lampjes branden die normaal branden als je alleen het contact aanzet. Auto start direct weer zonder problemen.

      waar ik wel nog op zoek naar ben is een sissend lucht geluid bij het gasgeven (alleen in het begin) dit geluid lijkt ergens bij mijn inlaatspruitstuk of gasklep vandaan te komen (gasklep is elektronisch) ik weet niet of dit ook de oorzaak kan zijn van het uitvallen.

      Tot nu toe vervangen of schoongemaakt zijn:

      Benzinefilter vervangen – distributieriem is pas vervangen – krukassensor i.v.m. olielekkage – olie + oliefilter – er ligt een k&n sportluchtfilter in een inlegfilter – 1 leiding zat een beetje sludge in deze is gereinigd – gasklep is gereinigd daarbij zat er 1 vacuum aansluiting dicht met troep deze is ook weer open – en de egr klep is vervangen die gaf vorig jaar wel een storing.

      maar toch is het probleem van het uitvallen nog niet opgelost.

      Ben nog wel van plan om mijn inlaatspruitstuk en injectoren te gaan reinigen.  Iemand een idee waar ik nog naar kan kijken.  :-)

       

       

      #18358001
      Rvdh1989
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 July 2018

        Hallo, is dit probleem voor je al opgelost? Heb namelijk hetzelfde probleem.

        #18358061
        Reniér Smeets
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 January 2017

          Dit klinkt veel meer als een elektronisch probleem dan een mechanisch euvel, alhoewel ik niet zeker weet hoe stationair toerental bij dit type Opel geregeld wordt (elektrisch of mechanisch). Een bezoekje aan de dealer kan dit probleem soms binnen 10 a 15 minuten verhelpen. Daarnaast hebben sommige auto’s een bepaalde ‘clutch switch’. Zodra je de koppeling bedient (of tijdens decelereren) wordt de brandstoftoevoer stopgezet. Als deze switch stervende is kan dat voor veel gedoe zorgen.

          P.s.: Ik heb ook wel eens bij een Omega meegemaakt dat het luchtfilter zwaar vervuild was en dat een nieuw luchtfilter de oplossing bood.

          #18358109
          Swazy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 January 2018

            Nee het probleem is nog niet opgelost maar de clutch switch is iets nieuws voor mij ga me er even in verdiepen als ik de oplossing heb laat ik het gelijk weten

            :good-job:

             

            #18363090
            Swazy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 January 2018

              Probleem is opgelost :yahoo:   :yahoo:

              Gasklephuis is ooit losgehaald en is daarna niet opnieuw gekalibreerd!

              Op-com software eraan en een output test uitvoeren dit kan op verschillende relais en en elektronische onderdelen om te testen of deze nog goed werken

              kan geen kwaad ik heb ze allemaal uitgevoerd (alleen met contact aan! MOTOR UIT)

              De belangrijkste om het probleem met uitval en inhouden op te lossen is om de output test van de….intake manifold valve test uit te voeren.

              Mijn motor loopt ook gelijk een stuk rustiger bij het schakelen bonkt  ie niet meer in zijn versnelling kortom ik ben tevreden nu alleen nog mijn mid display instellen.

              Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en dit jullie probleem zal oplossen in ieder geval succes :happy02:

               

              #18363102
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                [quote quote=18363090]Probleem is opgelost :yahoo: :yahoo: Gasklephuis is ooit losgehaald en is daarna niet opnieuw gekalibreerd! Op-com software eraan en een output test uitvoeren dit kan op verschillende relais en en elektronische onderdelen om te testen of deze nog goed werken kan geen kwaad ik heb ze allemaal uitgevoerd (alleen met contact aan! MOTOR UIT) De belangrijkste om het probleem met uitval en inhouden op te lossen is om de output test van de….intake manifold valve test uit te voeren. Mijn motor loopt ook gelijk een stuk rustiger bij het schakelen bonkt ie niet meer in zijn versnelling kortom ik ben tevreden nu alleen nog mijn mid display instellen. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en dit jullie probleem zal oplossen in ieder geval succes :happy02:[/quote]

                 

                Gasklephuis van deze opel kan niet gekalibreerd worden, enige wat je hebt gedaan via de opcom is gekeken of die helemaal open en dicht gaat. Er verandert hierdoor niets aan de ECU.

                 

                Vermoedelijk kom je van VAG autos af daar kan dat wel.

                #18363103
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Uitvallen wordt waarschijnlijk veroorzaakt door EGR klep die soms open blijft staan.

                  #18363240
                  Swazy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 January 2018

                    <p style=”text-align: left;”>Egr klep gaf vorig jaar inderdaad problemen deze heb ik toen al vervangen toen ging ie ook stotteren en gek doen met de toeren.</p>
                    Verder merk ik wel degelijk verschil met hoe de motor loopt en rijdt na de gasklep test en niet zo’n klein beetje ook. Dus voor mij was dit de oplossing en waarom zou dat bij deze opel niet mogelijk zijn.

                    En nee VAG auto’s….. ik werk helemaal niet voor een garage doe al me reps zelf wel.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.