opel astra diesel

Forumindex Forums Modellen Astra opel astra diesel

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215946
    booltinka
      Lid sinds:
      8 January 2010

      hallo ik ben nieuw hier, ik heb een opel astra g gekocht een
      sport uitvoering met een 2.0 dtl 16v motor ik heb hem ge kocht met een droogloper { geen olie meer } motor is weer los maakt veel lawaai als hij loopt tuimelaar was gebroken heb deze vervangen de kleppen zijn gangbaar maar ik heb nog steets een hammer in het mototerblok wat kan het zijn
      of moet ik de auto gaan sloopen hij is ook moelijk te starten
      dat komt door de gloei bougies denk ik wie kan mij helpen!!!!!!!!!!!:cry:cry:cry

      #17585597
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        Volgens mij moet je het blok volledig laten reviseren als het nog mogelijk is. Alles draait kapot zonder smering dus ik vrees het ergste voor u blok dat hij rijp is voor de sloop.

        #17585598
        booltinka
          Lid sinds:
          8 January 2010

          :hmmz is het de kop of de onder blok

          #17585599
          Opel_Bjorn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2008

            alles, alle bewegende onderdelen hebben geen smering gekregen, dus enorm grote slijtage en vastlopen tot gevolg.

            #17585600
            b07
              Lid sinds:
              24 February 2009

              meestal komt tikken van kromme kleppen,dus zal wel in de kop zitten,zou eerst even je kop eraf halen en, naar je zuiger wand kijken of er geen groeven in zitten,en of het er nog netjes uit ziet voor dat je verder gaat.

              #17585601
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Ik zou als je het zeker wil weten met een drooggelopen motor eens zoeken in het onderblok.

                haal bijvoorbeeld de carterpan er eens ondervandaan en dan de drijfstan lagerschalen los halen, deze gaan als eerste kapot bij drooglopen van de motor.

                Willem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.