Opel Ascona B 2.0 op LPG

Forumindex Forums Modellen Ascona Opel Ascona B 2.0 op LPG

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208420
    hordijkmartin
      Lid sinds:
      7 October 2008

      Beste Opel fanaten,

      Ik ben in het bezit van een Ascona en zit met het volgende probleem.

      Toen ik hem aanschafte waren de verwarmingsslangen van de verwarming getrokken en op te lpg installatie gezet. Ik ben toen bij een garage langs gegaan en die vertelde mij om twee t-stukken in de slangen te zetten en deze te lussen met mijn verwarming.

      Het gevolg was dat de verwarming, goed warm werd maar de LPG-Installatie bevroor. het water ging waarschijnlijk de makkelijkste weg. Ik ben toen ook vergeten om de alle waterslangen goed af te vullen dus waarschijnlijk had ik lucht in het systeem. (ik ben er nu pas achter dat ik waarschijnlijk alle slangen had af moeten vullen) maargoed.

      Nadat ik dit had geprobeerd heb ik een ander idee bedacht.
      Ik ben met een slang vannaf de (water uitvoer?) bovenkant van de motor naar de LPG (in) installatie gegaan. vannaf de (uit) LPG-Installatie ben ik naar de verwarming gegaan. vanuit de verwarming ben ik terug naar de onderkant van de motor gegaan. daar waar volgens mij de water pomp zit.

      De LPG-Installatie doet het nu heel goed. hij bevriest niet meer. Nu doet de verwarming het nauwelijks. hij word soms een beetje warm maar echt zoals hij het in de eerste situatie deed niet. naar mijn idee zit er lucht in de slangen maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit eruit krijg.

      Kan ik het systeem ook ontluchten?

      Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik wil graag dat de verwarming het goed doet.

      Is er iemand anders die een lpg installatie heeft ingebouwd en ook een goed werkende verwarming heeft?

      Met vriendelijke groet,
      Martin

      #17459347
      asci 2000
        Lid sinds:
        3 October 2008

        sorry ,ik kan je niet helpen met het probleem
        maar wel naar de foto,s van je ascona :jerry:jerry

        #17459348
        Ascona 2.0 sr
          Lid sinds:
          30 January 2008

          Hoi hoi!

          Ik heb ook een B-ascona 2.0 op lpg, maar kan hem ook overschakelen op benzine!
          Maar bij lpg doet de kachel nauwelijks, bij benzine doet tie het perfect!

          Heeft dit toevallig niet te maken met de warmte van de motor:hmmz
          aangezien met het koude weer, en lpg, de motor niet echt warm word!

          Of ik moet de slangen ook allemaal verkeerd hebben lopen!

          Maar wil wel even een foto maken, hoe de slangen bij mij lopen?

          Groetjes

          #17459349
          Manta 24V
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 September 2004

            Opzich moet het met t-stukken goed gaan, echter met dit probleem wat jij hebt zou ik T-stukken gaan gebruiken met een vernouwing erin. Dus gewoon 15 mm T-Stuk en dan met een 4-6 of 8mm gaatje erin voor naar de verdamper toe. Mocht je die T-stukken niet kunnen vinden kun je altyd iets in je slang duwen (een passende dopmoer of wielmoer) en daar een zo klein mogelijk gaatje inboren. (Hoeft maar in 1 slang), beste is de aanvoer, en begin met een gaatje van 4 mm bevriest dan je verdamper nog ,dan 6mm enz enz t ot de balans goed is.

            Zet je T-stuk iig boven het pijpje op je waterpomp ;)

            Suc6

            #17459350
            mr-turbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              in serie zetten en klaar….. dus eerst door de verdamper en daarna door de kachelrad. (moet ie niet verstopt zitten natuurlijk)

              T stukken werk niet goed, want elk krijgt maar de helft van de opwarm capaciteit en als de een dan nog een beetje meer tegendruk met doorstroming levert. gaat het al mis

              wel zorgen dat ie eventueel ontlucht is, en op de goede plek aansluiten op het blok (aanzuigkant van de waterpomp)

              #17459351
              Manta 24V
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 September 2004

                een B zo’n mengklep dat is ook zo, Je zit bij de a met het probleem als je je kachel uitzet dan is de circulatie weg. :mad:

                #17459352
                hordijkmartin
                  Lid sinds:
                  7 October 2008

                  Mr turbo,

                  Wat is precies de aanzuigkant?

                  Ik heb geen boek van een ascona. dus ik heb eigenlijk geen idee van hoe de cirkel van water loopt.

                  wordt het water bijvoorbeeld vanaf de bovenkant van de motor het systeem in gepompt of wordt dit aan de onderkant bij de radiator gedaan.

                  Bij mij loopt het systeem vanaf de bovenkant motor naar de LPG. vanaf de lpg gaat hij naar de kachel en vanaf daar gaat hij terug naar de onderkant van de motor.

                  Waar begint het circuit en waar eindigd het?

                  Volgens mij is het circuit niet gesloten als de kachel uit staat aangezien het water er altijd langs loopt maar je met de schakelaar alleen kiest om het af te tappen voor warmte of niet.

                  Bovendien geeft de kachel op sommige momenten wel warme lucht maar het wordt nooit heel warm en vaak schommelt de temperatuur een beetje van lauw naar warm en lauw.

                  Naar mijn idee zit er dus een luchtbel in het systeem maar ik heb geen idee hoe deze eruit te krijgen.

                  groet,
                  martin

                  #17459353
                  hordijkmartin
                    Lid sinds:
                    7 October 2008

                    :(

                    #17459354
                    mr-turbo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      je kunt de achterkant (onderkant) van de motor nemen als uitgang of de uitgang bij het thermostaathuis en vandaar naar de verdamper en dan de kachel en daarna naar de bovenkant waterpomp

                      ik heb even gezocht om m’n computer voor een foto om het wat duidelijker te maken, misschien dat iemand anders een foto heeft die e.e.a. verduidelijkt :kewlpics

                      #17459355
                      hordijkmartin
                        Lid sinds:
                        7 October 2008

                        Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is dat door een luchtbel in de slangen de verwarming niet goed werkt.

                        Hoe zorg ik dat alle lucht uit de slangen verdwijnt.

                        Heeft iemand een goed werkende LPG in combinatie met een goed werkende verwarming.

                        alvast bedankt.
                        martin

                        #17459356
                        boyanka
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 June 2005

                          :hmmzbij mij komt vanaf de kachel de slang op m’n verdamper(dit is dus de uitgaande slang van je kachel)en de retour van de verdamper komt er terug in net boven je waterpomp met een t stukje. mijn kachel wordt bloedheet en ik rijdt alleen maar op lpg en nog nooit een bevroren verdamper gehad. samengevat zit de verdamper tussen de slang van de retour kachel

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.