Opel Agila motor wordt heet

Forumindex Forums Modellen Overige modellen Opel Agila motor wordt heet

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373677
    Patrick_agila
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 April 2020

      Hallo, nieuwe forum gebruiker hier!
      Lees veel op dit forum en via dit forum een aantal problemen geprobeerd op te lossen.

      Wij hebben sinds een jaar een Opel Agila. De laatste maand wordt de motor te snel warm! Schiet binnen notime het rode in! Als ik de auto in hoge toeren hou dan daalt de temperatuur.

      Op dit forum gelezen dat dit aan de thermostaat klep kon liggen. Deze zijn niet zo duur dus deze vervangen. Uiteraard zit er dan lucht in de leidingen maar na een tijd rijden zou dat opgelost moeten zijn. Echter loopt de motor nog steeds snel warm.

      Tijdens het vervangen zat er verse koelvloeistof in de behuizing dus ik vermoed ook geen verstopte radiator (als ik dat goed heb)

       

      Wat zou het nog meer kunnen zijn?

       

      Opel Agila Z12xe 2001

      #18373686
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Gaat de ventilator op de radiator wel draaien als de temperatuurmeter verder komt dan het midden?
        Zo niet, dan zou het aan de thermoschakelaar in de radiator kunnen liggen.

        #18373691
        Patrick_agila
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2020

          Ventilator slaat netjes aan op 97 graden.

          Oud bakkie dus zweet aardig.

          Ga vandaag alles schoon en droog maken aan de onderkant zodat ik eventuele lekkage kan ontdekken en/of uitsluiten.

          Duimpje draaien dat het niet de waterpomp of lekke koppakking is!

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.