Opel Adam Cabrio

Forumindex Forums Modellen Adam Opel Adam Cabrio

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270028
    Rob-Epe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 August 2005

      Bron: http://www.autowereld.com/nieuws/autonieuws/id/22224/ook-gewone-opel-adam-nu-als-cabrio?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Wie een Opel Adam wil én met de wind in de haren wil zitten, is niet langer verplicht om te opteren voor de stoer aangeklede Adam Rocks. Het stoffen schuifdak, dat zich uitstrekt tot aan de achterruitstijl, is nu ook verkrijgbaar in de rest van het gamma. Het heet ‘swing top’

      Update 13 januari 2015: Opel maakte kort na de onthulling al enkele prijzen kenbaar. De Opel ADAM met Swing Top staat in de showrooms tegen een meerprijs van € 1.495,-. De Adam met de nieuwe Easytronic 3.0 is namelijk eveneens gelabeld met een prijskaartje. Hij kost € 16.795,- en is vanaf vandaag te verkrijgen.

      Erken kleur
      Aangezien Opel zelf ook wel doorheeft dat het daarmee geen gigantisch nieuwsfeit de wereld instuurt heeft men de komst van deze optie tegelijk aangekondigd met een tweetal nieuwe kleuren. Er worden een grijze en een groene lak onder de klinkende namen ‘Forget about Grey’ en ‘Greenfellas’ in de brochure opgenomen.

      Nieuwe gerobotiseerde versnellingsbak
      Maar dat is nog niet alles. De Adam is vanaf heden ook leverbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak van de derde generatie. Die heet Easytronic 3.0 en is eigenlijk een handgeschakelde bak waarvan de bediening van pook en koppeling door elektromotoren gebeurt. Eenheden die doorgaans onaangenaam en niet intuïtief werken, maar Opel zegt dat deze generatie beter is dan ooit tevoren. Hij wordt gecombineerd met een 1.4 benzine met 87 pk die 4,7 l/100 km verbruikt en 109 g/km uitstoot. Het debuut van deze Adam Swing Top staat gepland voor de Autosalon van Geneve.

      #18268976
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        Leuk autootje hoor , maar voor mij nooit geen easytronic

        #18268977
        wagnas
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 May 2007

          Inderdaad, erg leuke auto maar Easytronic kunnen ze beter maar niet verkopen.

          #18268978
          remutr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 August 2012

            Schakelt dat een beetje sneller dan opels luie handbakken die als je bij 4500 door schakelt al gaan kraken?

            #18268979
            johanhummer9
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 May 2011

              @remutr wrote:

              opels luie handbakken die als je bij 4500 door schakelt al gaan kraken?

              waar baseer je dat op?

              #18268980
              Rob-Epe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 August 2005

                Wat wel leuk is, is dat Opel een oude Corsa-benaming terughaalt… namelijk Swing.
                Bij de Kadett C was het nog Swinger, al betekent dat tegenwoordig wat anders.
                In Duutsland is er dacht ik nog een Kadett D Swing geweest.

                Beetje nostalgie :thumbup

                #18268981
                remutr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 August 2012

                  Opel heeft bakken met lange schakelwegen, die niet zo boterzacht schakelen. Rij je een beetje meer toeren dan is schakelen bijna niet te doen Of je nu een Getrag bak is of een F17 bak.

                  #18268982
                  Rob-Epe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 August 2005

                    Wide Ratio heet dat..
                    voordeel daarvan is dat je bij meer snelheid minder toeren maakt dan bij Close Ratio.
                    Minder toeren is minder verbruik.

                    Voor een sportiever model, GSi / OPC , prefereer ik ook een CR.
                    Dan neem je het verbruik ook voor lief.

                    En weer ontopic

                    #18268983
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      Wide Ratio heeft niets te maken met lange schakelwegen.
                      Wide of Close Ratio gaat over de verhoudingen tussen de tandwielen in de bak.
                      Met een lange schakelweg wordt bedoeld dat de pook ver moet bewegen van bijv. 1 naar 2 en 2 naar 3, enz.

                      Maar goed, over de Adam Swing Top…ik vind het niet echt een cabrio te noemen. Het is meer een lang schuifdak zoals de Citroën DS3, al kan daar de achterruit nog zakken. Bij de Adam ST niet, denk ik, of wel?

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.