Opel 3.0E koppakking lek

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Opel 3.0E koppakking lek

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18471217
    David Schuurhuis
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2022

      Vraagje, ik heb een opel 3.0e 6 cilinder blok (komt van senator, ligt nu in een manta), met waarschijnlijk lekke koppakking. Ik heb een set besteld, pakkingen en bouten. (Ik vermoed dat het de koppakking is, waterpomp is goed, thermostaat eruit gehaald, koelsysteem niet lek, geen goede compressie, en wel steeds water bijvullen). Heb nog niet eerder een koppakking vervangen. Weet iemand op welke stand de motor moet staan, cilinder 6 op bdp? En volgorde van de kopbouten? Alvast bedankt, Mvg David.

      #18473259
      peter777
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 January 2011

        Stelt niet zo veel voor is alleen redelijk wat werk. Op nokkenas tandwiel staat een stip en die moet weer in lijn zijn met het streepje van dat plaatje waar nokkenastandwiel op rust. Indien je alleen de kop er af gaat halen zou ik de ketting met twee tieraps vast zetten aan nokkenastandwiel, weet je zeker dat ie niet tandje verspringt.

        #18473261
        peter777
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 January 2011

          Oh ja, en voor je begint de krukaspulley in lijn zetten met markering op het distributiehuis.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.