Opcom vraag

Forumindex Forums Overige Op-Com Opcom vraag

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18327555
    Chris88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2015

      Ik heb van een maatje een opcom overgenomen zonder CD.

      Nu is het gelukt om het eea te installeren waarna de opcom werkt en aangesloten kan worden op de auto.

      Nu lukt het mij niet om gegevens in te zien van mijn Astra J 14 B1.6DTH. De voertuigen lopen tot 2010.

      Hoe kan ik de software / filmware upgraden naar een nieuwe versie die de auto ondersteund? Ik heb de Opcom open gemaakt en er zit een PIC chip in. Mocht het mogelijk zijn dan zou het prettig zijn om de software in de Nederlandse taal te hebben.

      Bedankt alvast voor de reacties en de hulp!!

      #18327565
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Er is geen update voor u. Alleen een andere opcom met 2015 pro versie.

        http://www.ebay.co.uk/itm/262723906341?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1558.l2649

        #18327571
        Chris88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 February 2015

          Ik heb je een Pm gestuurd

          #18327589
          pjotter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2013

            Welke firmware versie heeft uw je kunt deze update naar 1.64 dit geldt voor de hardware
            je software kun je opcom 2014 downloaden hiermee kun je de nieuwere autos tot 2014 uitlezen
            [img]http://i.imgur.com/0aXkOmu.jpg[/img]

            #18327603
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Ja en nee, 1.64 helpt niet, er is altij een relatie tussen firmware en software. 2014 is een fake combinatie, dus voor astra j, insignia, etc, geen real live data.

              #18327651
              Chris88
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 February 2015

                Ik ben de draad kwijt. Ik heb even op internet gezocht en heb deze versie nodig

                Neue Funktionen der OP-COM Version 150406a
                – Neue Interface-Firmware-Update: V01.64.
                – Fahrzeugliste überarbeitet nach MJ 2015.
                – Neue Modelle hinzugefügt, wie Corsa-E, Karl, Viva, Vivaro-B.
                – Neue Motorkennbuchstaben hinzugefügt für MJ 2014, und MJ 2015.
                – Die unterstützte Steuergerätelisten wurden überarbeitet, aktualisiert.
                – Neue Steuergeräte für Insignia-Facelift hinzugefügt.
                – Vivaro F4R 820, S3000, Fehler-Codes, Messwertblöcke, Programmierungen hinzugefügt.
                – Vivaro M9R 630, EDC17C42, Fehler-Codes, Messwertblöcke hinzugefügt.
                – Astra-H CIM (Lenkstockmodul) Messwertblöcke korrigiert, überarbeitet.
                – Zafira-B AHL/AFL Fehler-Codes Grundeinstellung korrigiert, überarbeitet.
                – Zafira-B Z16XER Programmierungen korrigiert, überarbeitet.
                – Zafira-B Z17DTJ Programmierungen korrigiert, überarbeitet.
                – Meriva-B Schlüssel-Anlernen hinzugefügt.
                – Agila-B Dieselmotoren mit IMMO-2 Steuergeräten Schlüssel-Anlernen korrigiert, überarbeitet. – Vivaro Schlüssel anlernen korrigiert, überarbeitet.
                – Fehler-Codes Status-Byte Dekodierung korrigiert für Vivaro / Vivaro PH3 / Movano-B.
                – Corsa-D BCM Varianten-Codierung korrigiert, überarbeitet neue Steuergeräte hinzugefügt.
                – Corsa-D IPC Varianten-Codierung korrigiert, überarbeitet neue Steuergeräte hinzugefügt.
                – Corsa-D ECM E89 Steuergerät-Zurücksetzen hinzugefügt.
                – Corsa-D SDM Programmierung korrigiert, überarbeitet.
                – Variant-Codierung von neunen Insignia-Facelift Visteon IPC (GM B4) hinzugefügt.
                – Adam B12XEL Fehler-Codes, Messwertblöcke hinzugefügt.
                – Antara A 22 DM, A 22 DMH Fehler-Codes, Messwertblöcke hinzugefügt.
                – Astra-J A17DTR, A17DTJ Messwertblöcke korrigiert, Programmierungen hinzugefügt.
                – Astra-J B16DTH, B16DTL Fehler-Codes, Messwertblöcke, Programmierungen hinzugefügt.

                Welke opcom heb ik dan nodig? Ik zie prijzen variëren van 30 euro tot over de 100.

                Bedankt alvast!

                #18327682
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  150406 werkt niet met chinese versie maar hq kloon.

                  #18327690
                  Chris88
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 February 2015

                    Wat is een hq kloon en hoe herken je deze?

                    #18327709
                    liviu2004
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2014

                      Hq kloon is een kloon dat chinese kan niet maken.

                      Herken = prijs.
                      30€ chinese
                      100€ hq.

                      #18327760
                      pjotter
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 November 2013

                        [quote quote=18327690]Wat is een hq kloon en hoe herken je deze?
                        Hierbij de link om een opcom kloon te herkennenherkening chinese opcom kloon
                        Je zult zelf een afweging moeten maken wat je ermee gaat doen wil je een orginele aanschaffen zal je hiervoor behoorlijk geld voor neer tellen
                        opcom advanced denk aan 1700€ met een chinese kloon ben je al voor ongeveer 25€ klaar inclusief software hiermee kun je ook je auto uitlezen
                        prijzen opcom

                        #18327769
                        Chris88
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 February 2015

                          Dus ondanks dat de Opcom die ik nu heb mijn auto niet ondersteund (bj) zou ik hem wel moeten kunnen uitlezen?

                          Ik weet niet zo goed wat ik er mee wil. Denk dat het meer een “hebbe” dingentjes is als dat ik er echt wat mee kan. Onderhoud en reparaties laat ik de dealer doen.

                          Dus resumé, met een China cloon kan ik dus in principe niets met mijn auto, dan wel dingen programmeren?

                          dus voor die bovengenoemde versie heb ik een hq cloon nodig of dan een originele? Ik kan onder Opcom op eBay geen hq cloon vinden

                          #18327804
                          liviu2004
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 April 2014

                            Met en chinese versie, je kan foutcodes uitlezen.

                            Hierboven ebay link is een versie dat werkt 100% met laaste 2015 opcom software.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.