Opcom

Forumindex Forums Modellen Astra Opcom

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236807
    J.Eland
      Lid sinds:
      28 April 2010

      Hallo opel vrienden, ik heb vandaag de Opcom binnen gekregen.
      Wat me al gelijk opviel was dat het programma niet in het Nederlands is.
      Verder zag ik dat er stond: Opcom China Clone.
      Ik hoop dat ik hiermee niet in de boot zit.
      Kan iemand mij daar meer over vertellen want er zit geen gebruiksaanwijzing bij.
      En waar kan ik dan een Nederlands programma vandaan halen.
      Ik ben zeer benieuwd naar antwoord.
      Groet John.

      #17869950
      thereaper
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 March 2011

        het verschil tussen een clone en een echte op-com is de prijs een clone kost iets van 25 euro een echte rond de 1000 euro.
        net wat je liever betaald.
        heb er ook een clone maar die werkt perfect. ook engels programma maar ik heb daar geen probleem mee.

        #17869951
        okkie-001
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 June 2009

          pm mijn ff je mail adres

          dan stuur ik de nederlandse versie

          michel

          #17869952
          J.Eland
            Lid sinds:
            28 April 2010

            Dat is eland116@planet.nl.
            Maar ik heb net de engelse versie geinstaleerd en in test mode zegt hij sluit het apparaat aan op uw
            usb poort maar daar zit hij al in en ik krijg niets te zien.
            Weer wat byzonders!

            #17869953
            chieltjuh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 February 2012

              kijk even bij windows aparaten.. staat daar het aparaat goed geinstaleerd?

              #17869954
              b07
                Lid sinds:
                24 February 2009

                inderdaad wat chieltjuh al zei kijk even of die goed geïnstalleerd is,de opcom stekker moet wel in je laptop zitten.
                configuratiescherm /apparaatbeheer /usb

                waarschijnlijk staat er een gele vraagteken bij opcom,klik daarop met rechtermuisknop/ en dan stuurprogramma bijwerken /op mij computer naar stuurprogramma’s zoeken/stop de opcom cdrom er in/klik drivers aan en, kies het bestand DPInst_x32 of DPInst_x64 dan zou die het moeten doen.

                het installeren vanaf de cdrom gaat vaak fout omdat de antivirus de driver blokkeert ,de antivirus uitzetten tijdens het installeren wil ook weleens helpen

                #17869955
                chieltjuh
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 February 2012

                  waarschijnlijk staat er een gele vraagteken bij opcom,klik daarop met rechtermuisknop/ en dan stuurprogramma bijwerken /op mij computer naar stuurprogramma’s zoeken/stop de opcom cdrom er in/klik drivers aan en, kies het bestand DPInst_x32 of DPInst_x64 dan zou die het moeten doen.

                  even een edit op dit het bpinst bestand deed het op deze manier bij mij niet. Bij mij moest ik de hele map neer zetten bij stuurproigramma’s zoeken omdat als je gaat bladeren hij alleen mappen ziet. dus: eigenschappen, stuurprogrammas bijwerken(volgens mij nog een keer eigenschappen, op mijn computer naar stuurprogramma’s zoeken dan gwn hele map drivers aanklikken.(makkelijkste is om de map drivers even naar t bureaublad te kopieren:)

                  #17869956
                  J.Eland
                    Lid sinds:
                    28 April 2010

                    Ik heb de USB drive gevonden en is geinstalleerd maar ik krijg niets te zien.
                    Ik heb nu 120309C EN die laat niets zien, dan heb ik de 110530A van de Nederlandse importeur en
                    die laat ook niets zien. dan installeer ik de 090714 EN en die laat wel bv mijn model en motor zien.
                    Heb ik dan een ongeschikt of zwaar verouderd apparaat? Of doe ik weer vanalles fout?
                    En waar vind ik de versie van die Op-com. Ik heb dat ding net twee dagen in huis.

                    #17869957
                    Juffer1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 July 2006

                      John, uit welk deel van NL kom je ?
                      Mocht je uit de buurt komen dan wil ik je er wel even mee helpen.

                      #17869958
                      J.Eland
                        Lid sinds:
                        28 April 2010

                        Hallo Juffer1, ik woon in Rotterdam. Ik heb inmiddels begrepen dat niet veel opel rijders uit Rotterdam op dit forum zitten. Maar ik ben aan het rommelen gegaan en heb bereikt dat ik nu wel
                        automodel en motor kan zien. Het programma van Michel heb ik werkende firmwareversie V01.44
                        Ik zie ook bij een interface test dat er een paar led’s aan en uit knipperen. Het punt is nu, dat ik een laptopje moet gaan aanschaffen want ik heb alleen nog maar een desktopcomputer.
                        Dank iedereen voor de nuttige informatie.

                        #17869959
                        Juffer1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 July 2006

                          Verder dan het bouwjaar en het model ga je ook niet komen, de rest van de info zie je pas als je de OP-com ook op je auto aansluit.
                          Daar vanuit leest hij de gegevens uit en kan je ook pas de opties zien

                          #17869960
                          iquick
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 July 2011

                            Ik zit in rotterdam op school maar mijn op-com ligt in een andere land, vriend is em vergeten anders had ik je geholpen :sleeping

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.