Forumindex › Forums › Modellen › Astra › OPC Velgen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2010 om 16:23 #17219541
http://img9.imageshack.us/img9/3443/hpim0537b.jpg
hoi dit is me opel astra, ik heb een keer een schroef in me band gehad en een opel monteur had alle moeite nodig om die velg eraf te halen dus werdt het met een blok hout gedaan aan de achterkant slaan erop om het los te krijgen ? is dat normaal want het zijn dure velgen :(thnxxx
p.s.
Ben blij dat dit een opel forum is waar iedereen ervaringen mee heeft met opels ik heb zoveel gelezen hier :D jullie weten volgens mij meer als een opel dealer haha
3 april 2010 om 16:38 #17651643Heb je wel de juiste naafdiameter van de velg, en anders de juiste centreerring??
Zou uit m’n hoofd 56.6mm moeten zijn.En het is idd. mogelijk dat een velg redelijk klem erop kan zitten.
3 april 2010 om 16:39 #17651644Ja velgen rotten wel es vast… niks aan de hand!
3 april 2010 om 16:42 #17651645origineel gepost door Baas J.
Ja velgen rotten wel es vast… niks aan de hand!HAHAHA rotten :D ik weet wel van die monteur die zei dat alminumum oxxideert op je as ofzo waardoor het lastig wordt… hiij zei dat ik dan 2 x per jaar die as moest schoon borstele bij hem LOL! ;)
3 april 2010 om 16:48 #17651646zo kan je het ook noemen. :P
Is goed zelf de doen hoor, even een staalborstel over de naaf heen halen.
3 april 2010 om 16:57 #17651647AnoniemLid sinds:
1 January 1970en dan een beetje zuurvrije vaseline op je naaf voor je t wiel monteerd;)
3 april 2010 om 17:09 #17651648origineel gepost door louwe 16 klepper
en dan een beetje zuurvrije vaseline op je naaf voor je t wiel monteerd;)waarom dan ? kopersmeer werkt ook goed :D dan komt het altijd los lol
3 april 2010 om 17:15 #17651649Om ze los te krijgen kun je ook WD 40 proberen ertussen te spuiten
en erna wat kopervet als je ze weer terugzet “does the trick”.
(wel remmen goed vetvrij maken voor je ze weer erop zet)Succes en groet Marcel.
5 april 2010 om 09:05 #17651650Ik gebruik zelf ook altijd kopervet idd. (Zei Baas J.) :@
5 april 2010 om 12:11 #17651651tja ik heb ook op het moment zo’n gevalletje met mijn Irmschers.
Ik heb maar ff zo’n rubberen stratenmakers dop voor op de vuisthamer gekocht.
En binnenkort eens even los meppen en even kopervet er tussen.Gaan iig niet mn velgen naar de vaantjes :)
8 april 2010 om 19:59 #17651652SKF of wiellager vet werkt nog beter!!
Kopervet zit ook metalen in dus dat ook vast zitten :thumbdown
9 april 2010 om 09:38 #17651653AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door mrmonkey
SKF of wiellager vet werkt nog beter!!Kopervet zit ook metalen in dus dat ook vast zitten :thumbdown
inderdaad maar hoef alles toch niet uit te leggen
zelf gebruik ik in zo,n geval of zuurvrije vaseline
of ate vetwat n ander wil gebruiken moet die zelf weten:P
koper vet gebruik ik ook maar niet achter m,n velgen;)
;)9 april 2010 om 16:02 #17651654origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door mrmonkey
SKF of wiellager vet werkt nog beter!!Kopervet zit ook metalen in dus dat ook vast zitten :thumbdown
inderdaad maar hoef alles toch niet uit te leggen
zelf gebruik ik in zo,n geval of zuurvrije vaseline
of ate vetwat n ander wil gebruiken moet die zelf weten:P
koper vet gebruik ik ook maar niet achter m,n velgen;)
;)nou lekker dan :D dikke opc velgen van 3500 euro per 4 met band en dan krijg je dit te horen :D HAHAHAH jullie hebben er ook poep aan… met je kopervet ik smeer erwel glijmiddel op ^^
9 april 2010 om 17:20 #17651655Het beste is dus om GEEN KOPERVET te gebruiken, kopervet tussen metaal en aluminium heeft een electrolitissche werken!
Dit betekend dat er een licht spanning van enkele honderste tot soms wel tiende van Volts worden opgewekt, dit last als het ware je velgen vast een je wielnaaf en die opgewekte spanning kan je abs en esp aardig in de war schoppen.
Het beste is zuurvrije vaseline of keramisch vet.
16 april 2010 om 16:44 #17651656erwin :thumbup gwn makkelijk en goed , staalborsteltje of stukkiej schuurpapier , en dan lkkr keramish vet erop ,nergens meer last van .. :agent
16 april 2010 om 17:22 #17651657Op stage elke dag wel vaste velgen, niet normaal. Ze smeren er niks aan dus schuur meestal de naaf even en de binnenkant van de velg. Dan doen we er kopervet op maarja zie hier dat dat niet goed is:hmmz Meestal trap ik ze los of met een dikke moker op de rand slaan van de velg dan komen ze wel. Niet dat de velg er mooier van word maar je moet wat soms:sleeping
16 april 2010 om 17:29 #17651658Lekker zeg, worden je velgen gesloopt door een garage!!!
Goed voorbeeld op je stage dan!! :jerry
bij mijn Combo zitten zo ook altijd lekker vast.
maar krijg ze er wel af zonder hamer, ga mijn en andere hun velgen niet leggen verkloten, zelfs stalen wielen niet!!
Willem
16 april 2010 om 17:42 #17651659Mja Meeste garage’s zijn ook gewoon niet eens meer een *dealer* of dergelijk te noemen , tzijn gewoon idioten die vaak wat aan kloten ,heb nu inmiddels al bij zeker 7/8 bedrijven gewerkt , en wat ik soms mee gemaakt hebt , DRAMAAAA gewoon en dat zijn dan de *vak mensen*
:puke16 april 2010 om 17:44 #17651660Heb ook weer een mooi project.
Een VW (ja we gaan schelden) Polo variant bj2000 SDi met net 388.000km weg.
Bij een garage geweest voor een kleine olielekkage..
nadat ie bij de garage is geweest die weet ik het wel niet heeft vervangen is het nu een GROTE Spetterbende geworden…
Er is al een BERG geld in deze motor gaan zitten, maar garage krijgt het niet opgelost, en ja, dan kom je bij de beun uit!!!
Willem
16 april 2010 om 17:45 #17651661Ja heb ook genoeg gezien in bedrijven:P Het probleem is alleen vaak dat tijd geld kost dus alles moet zo snel mogelijk dus gaat het meestal lomp helaas.
16 april 2010 om 18:39 #17651662Ik las hier laatst dat iemand de wielbouten (iets) los draait, klein blokje om en ze zitten los. Vond dat wel een goed idee :thumbup
Maar ook ik mep aan de binnenkant met een balk, maar dat is wel afhankelijk wat voor velgen er onder zitten :angel16 april 2010 om 18:41 #17651663origineel gepost door Astra F Vaassen
Ja heb ook genoeg gezien in bedrijven:P Het probleem is alleen vaak dat tijd geld kost dus alles moet zo snel mogelijk dus gaat het meestal lomp helaas.Het kost vaak niet meet dan een minuut.
Als het vanaf het begin goed gaat.Op mijn werk trappen we de wielen er af.
Gewoon onder de auto hangen, en het wiel kennis laten maken met maat 47.16 april 2010 om 19:33 #17651664origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Astra F Vaassen
Ja heb ook genoeg gezien in bedrijven:P Het probleem is alleen vaak dat tijd geld kost dus alles moet zo snel mogelijk dus gaat het meestal lomp helaas.Het kost vaak niet meet dan een minuut.
Als het vanaf het begin goed gaat.Op mijn werk trappen we de wielen er af.
Gewoon onder de auto hangen, en het wiel kennis laten maken met maat 47.Ja tijd=geld bedoelde ik in het algemeen dit kost niet veel tijd nee. Maar trappen werkt goed ja, maar als de klant er bij staat laat ik dat wel uit mijn hoofd:jerry
16 april 2010 om 19:40 #17651665klant erbij of niet, mijn bescheiden maat 43 gaat echt tegen dat wiel..
dat liever als een hamert.
anders een rubber hamert.
Willem
16 april 2010 om 19:44 #17651666origineel gepost door Astra F Vaassen
Ja heb ook genoeg gezien in bedrijven:P Het probleem is alleen vaak dat tijd geld kost dus alles moet zo snel mogelijk dus gaat het meestal lomp helaas.Tijd is geld? ja mijn geld, en ik verwacht dat ze mij (als “leek”) wel goed behandelen.
Ik zie het meer als een totaal gebrek aan interesse :thumbdown
Ik heb 13 jaar in de bouw gezeten als electromonteur, en heb iedereen waar voor zijn geld gegeven, want ze betalen er tenslotte voor.Oh zag even niet dat je het verwijderen van het wiel bedoelde. Ik bedoel zelf dat ze makkelijk wat vet op de centrering kunnen/moeten doen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.