OPC-stoelen Zafira A in Astra G OPC ?

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen OPC-stoelen Zafira A in Astra G OPC ?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271779
    opelsports1985
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 October 2013

      HELLUP!!!!! Mijn rugleuning rechtse stoel van mijn astra G is voor de verandering weer eens kapot……
      Weet iemand of de opc-stoelen van een Zafira A OF in zijn totaal passen, OF op de rails van een astra G??
      Groeten, Ben

      #18283634
      Shane_Astra_g
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 December 2012

        Volgensmij pas dat gewoon op de rails van een g. Maar de zafira stoelen hebben geen hendel om de stoel naar voren te schuiven/klappen. Dat wordt krap voor je achter passagiers :jerry

        #18283635
        Astralfred
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 November 2004

          Of alleen via bijrijderskant laten instappen ;)

          #18283636
          pascal1109
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 November 2007

            @Shane_Astra_g wrote:

            Maar de zafira stoelen hebben geen hendel om de stoel naar voren te schuiven/klappen. Dat wordt krap voor je achter passagiers :jerry

            En de APK keurmeester kan erover vallen.
            Het hoeft niet, want dit is een beetje een grijs gebied, want dit staat er:

            De zitplaatsen en rugleuningen van personenauto’s moeten deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd. De van fabriekswege aanwezige verstelinrichtingen van de zitplaatsen en rugleuningen moeten goed kunnen worden vergrendeld.
            Er kan dus gezegd worden: dit is niet vanuit de fabriek
            Of er kan gezegd worden: hij kan niet naar voren klappen, dus de vergrendeling werkt niet goed
            Beetje grijs gebied dus.

            Qua veiligheid lijkt het mij gewoon niet handig. Stel je slaat over de kop met je auto en vliegt net als in de Hollywood films gelijk in de fik, moet je eerst een half uur die stoel naar voren draaien.
            Zal je zien, ben jij, in tegenstelling tot de film, niet 2 seconden voor de explosie klaar, met alle gevolgen van dien.
            Nou ja, dit is wellicht wat extreem, maar het punt is duidelijk lijkt mij :P

            #18283637
            opelsports1985
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 October 2013

              Iedereen bedankt voor de reakties, zafirastoelen worden het dus duidelijk niet….

              #18283638
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                @pascal1109 wrote:

                Qua veiligheid lijkt het mij gewoon niet handig. Stel je slaat over de kop met je auto en vliegt net als in de Hollywood films gelijk in de fik, moet je eerst een half uur die stoel naar voren draaien.
                Zal je zien, ben jij, in tegenstelling tot de film, niet 2 seconden voor de explosie klaar, met alle gevolgen van dien.
                Nou ja, dit is wellicht wat extreem, maar het punt is duidelijk lijkt mij :P

                Bedankt hè ;) , nu moet ik uitleggen aan mijn projectleider waarom ik zo zit te grijnzen tijdens werktijd :D

                Ontopic: beter even verder zoeken inderdaad, bij een bekende van me is zijn driedeurs Seat Leon afgekeurd toen hij er sportstoelen in had gezet die uit een vijfdeurs Leon kwamen: reden was dat de stoelen niet naar voren konden klappen. Hij dacht het op te lossen door z’n achterbank er snel uit te halen, maar toen klopte het aantal zitplaatsen niet meer…weer afkeur. ;)

                #18283639
                theunm
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  in ouder modellen met recaro stoelen ontbreekt alleen de bediening van de ontgrendeling.
                  dit is wel om te bouwen.
                  de kans is groot dat dit bij de nieuwe opc stoelen ook zo is.
                  stoel voorover draaien en kijken of de stoel onderaan een kraaiebek heeft.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.